Wat een commentaar!!!

A

Anoniem

Guest
Wat kunnen sommige mensen toch zeiken zeg. Geef je nog steeds borstvoeding? je bent toch geen koe??? Dan denk ik: nee jij bent een domme koe omdat je dat zegt.

Of, ik zou flesvoeding geven want anders krijg je slappe borsten.

Andere mensen hebben enorme bewondering voor het feit dat ik nog steeds (...???...) borstvoeding geef. Stijn is pas viereneenhalve maand en ik vind het de normaalste zaak van de wereld dat hij bv krijgt. Maar sommige gedragen zich alsof ik de Mount Everest heb beklommen. Overdreven gedoe.

Wanneer accepteren mensen nou eens dat borstvoeding geven voor mij de meest natuurlijke en normale manier van voeden is? Zonder dat er op een vol schoolplein commentaar op geleverd moet worden?

Groetjes van een gefrustreerde Marloes

Hoi Marloes.
Wat een raar commentaar idd!! Jesse is nu bijna 4 maanden en ik geef ook nog steeds volledige bv, en ik vind het ook heerlijk om te doen, ook al komt hij nog steeds 's nachts (soms zelf 2x).. Ik heb ook al wel gehoord dat ik dan over moet stappen op de fles omdat ie dan wel doorslaapt, maar ik kies ervoor en ik neem het voor lief dat ik er 's nachs uit "moet".. Ik vind het ook wel wat hebben met zo'n slaperig ventje in mijn armen die dan heerlijk ligt te drinken..
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (bijna 3) en Jesse (van 12 juli)

Hoi Marloes,

Wat raar zeg! Ik heb 3 weken bv gegeven, toen ging het niet meer, maar had het graag 6 maanden gegeven.
Maar ik heb nog nooit een opmerking gehad van mensen? Niet over bv en niet over fv.
Waar bemoeien ze zich mee!!

groetjes Mariska

ps een koe... zo voelde ik me wel toen ik 2 borsten tegelijk kolfde hihi

hoi hoi,

geef je nog steeds borstvoeding ik zeg daarop:

YOU GO GIRL

vind het heel goed van je en ga vooral zo door je kind groeit er toch goed op en je
kan niks "beters" geven dan dat

mijn lukte het helaas niet

groetjes liefs moekje , mama van Rytan 24-07-07

Hoi,

Ik vind het hartstikke goed van je. Ik had dat ook zo graag gewild.

Die mensen die dat zeggen zijn niet goed bij hun hoofd.

Groetjes

hoi,

nou zeg, dat mensen daar nu ook al opmerkingen over maken het moet toch niet gekker worden, ik zou me er helemaal niets van aantrekken je mag trots op jezelf zijn dat je het kan geven en zolang volhoud, ik wou zelf altijd bv geven maar dit lukte niet en die theezakjes dat hoort er gewoon bij we kunnen niet allemaal pamela anderson zijn toch, diegene die dit zeggen die moeten zich schamen dat ze hun  uiterlijk belangerijker vinden dan het welzijn van hun kind want het is een feit dat borstvoeding een ontzettende goeie start is voor een kleintje en daar zijn die hangers toch voor geven om je kind borstvoeding te kunnen geven maar goed more power to you..

groetjes bianca

Hoi,
Wees idd trots op jezelf en doe vooral je eigen ding. Er gaat niets boven je eigen manier van voeden. Ik heb na twee weken jammer genoeg problemen gekregen met de bv, maar ik mocht er volgen het CB niet mee stoppen, er was niets beters te krijgen. (helemaal mee eens) maar  niet als niet meer hebt als 10 cc om de 3 uur. Als ik zelf niet zo eigenwijs was geweest om toch de fles te geven had inze dochter na een lang hemelvaarts weekend, waarin het CB alleen telefonisch te bereiken is, mooi uitgedroogt in het ziekenhuis gelegen. Mijn les: doe gewoon wat jij het beste vind, niemand weet het beter voor een kind, dan de eigen moeder!
Groetjes

Hoi Marloes,
ik weet precies wat je bedoeld, ik krijg ook altijd van die "goed bedoelde" adviezen/commentaren.
Toen ik begon met borstvoeding vond ik het verschrikkelijk maar dat kwam omdat ik zelf nog niet lekker in mn vel zat, toen zei mn omgeving: je moet genieten van de bv, zo intiem met je kindje en ik dacht alleen maar, ik vind er niks aan. Uiteindelijk ben ik toch doorgegaan met bv en nu vindt ik het ook fijn en makkelijk. Mijn dochter is nu 4 maanden (en 2 weken) en ze krijgt volledige bv, nu vindt iedereen dat ik maar moet afbouwen en bijvoeding moet gaan geven. Dan denk ik, laat me toch lekker met rust, iedereen moet toch lekker zelf weten of ze bv of fv willen geven. Bovendien wordt er nu weer aangeraden om pas met 6 mnd te starten met bijvoeding ivm allergieën.

Afijn, ga lekker door met bv zolang jij en je kleine zich daar goed bij voelen en sla al dat commentaar maar in de wind.
En voor de moeders die fv geven, ook niks mis mee! Schijnt tegenwoordig ook heel goed te zijn.
Groetjes van Sonja.

Terug
Bovenaan