Wat een ellende................(punctie)

Ik werd gister door mijn huisarts gebeld dat ze voor komende woensdag een afspraak had gemaakt in het ziekenhuis om een punctie te gaan doen.
Vorige week vrijdag heb ik een mammografie en een echo gekregen omdat ik familiar belast ben qua borstkanker.......
Drie jaar geleden ook al eens gehad, en nu omdat ik zwanger ben geweest wilde ik weer............er is een knobbel gevonden die gezien kan worden als een spiertumortje, ip ongevaarlijk, maar die ze toch nader willen gaan onderzoeken..........
Ik ben me de pleuris geschrokken, dat boven op mijn zieke lijf...........
Woensdag kan ik helemaal niet, en Fons zit in het buitenland. Ik wil dat hij er bij is.
Aan mijn bevalling heb ik een ingrepen trauma overgehouden, dus ik zie als een berg tegen die punctienaald op, waarvan ik helaas weet hoe hij er uit ziet............
Ik wil eigenlijk dat ze dat hele tumortje er uit halen, maar als de uitslagen (zoals het er nu uitziet) inderdaad gunstig zijn weet ik niet of ze dat willen doen.
Mijn moeder heeft borstkanker gehad, mijn oma ook en ik wil het niet!!!
Niemand wil het natuurlijk, maar als het gedonder nu al begint heb ik het liefste dat ze de hele boel uitruimen en er protheses in zetten.
Klinkt ongelooflijk schokkend, dat besef ik me terdege maar het is mijn lijf en ik wil die onzin niet......................
Ik heb gister de hele dag vertwijfeld op de bank gezeten, heb gelukkig kunnen regelen dat de punctie verplaatst is zodat Fons mee kan maar ik moet wel een week langer wachten...................
Pfffffffffffffff.
Zucht.
Sorry voor weer een klaagmail, dit was voorlopig de laatste beloof ik jullie, vanaf nu weer vrolijke dingen vanuit mijn kant goed??

Kus Rimke
En bedankt voor het lezen maar weer..........

Lieve Rimke,

ten eerste is dit geen klaag-bericht!! Dit is harstikke heftig en dan moet je dan even van je afschrijven, heel begrijpelijk. Met je familiegeschiedenis is natuurlijk elk knobbeltje enorm beladen en ik kan me dus goed voorstellen dat je het hebt over preventief ruimen (om het maar even zo te noemen). Het hele idee dat er een mogelijkheid is dat je borsten je ziek kunnen maken, akelig, en ik zou precies hetzelfde hebben! Kun je vragen aan de arts of de punctie verzet word, zodat je lief erbij kan zijn... dit soort dingen moet je absoluut niet alleen doen!
Heel veel sterkte! Ik zal voor je duimen, dat de punctie meevalt en de uitslag goed is!

Liefs, Sas

Meid, ik schrik d'r van!!! Gos, wat vervelend, zeker nu je al zo beroerd bent en Fons er niet was.
Ik kan me je reactie heel goed voorstellen (haal de boel er maar af); ik zou ook niet zo gehecht zijn aan m'n borsten dat ik met zo'n tijdbom zou willen rondlopen! Zeker met jouw familie historie.

Goed dat Fons nu mee kan naar die punctie; bespreek van te voren ff goed hoe je er tegenover staat en wat je wilt als de uitslag slecht is. Dan kan Fons voor je opkomen als jij te emotioneel bent! Dat geeft je ook weer wat zelfvertrouwen voordat je gaat.

Enne... klagen mag hier altijd! Ik wil niet alleen maar vrolijke-Rimke-berichten als ik weet dat je met zoiets rondloopt!

Dikke knuffel!!!

Hoi Rimke

He wat vervelend....   Gelukkig maar dat het  naar volgende week is verplaatst! Dan kan je man mee. Ik hoop echt dat het allemaal gauw achter de rug is voor je.
Mijn moeder heeft ook borstkanker gehad en is 1 borst afgezet.   Ik val ook onder de risicogroep. Na de geboorte van Domenikos, na de hysterectomie raadde m'n gyn. me aan hormonen te slikken voor de overgangsklachten die zouden gaan komen (niet dus). Toen zat ik ook zo verdwaasd op de bank, wel of niet....De hormonen zijn voeding voor kanker en het wordt afgeraden. M'n eigen keuze zei m'n gyn. lekker he? Nou ik heb nix geslikt hoor!    
Laat het maar gauw 2 weken verder zijn en alles o.k.!!!!
Sterkte!!!
Liefs,Priscilla

nou natuurlijk mag je hier over klagen hoor jeetje wat schrikken, bah wat zul jij je ellendig voelen en ook nog eens niet fit zijn en alleen zijn , maar inderdaad wel fijn dat fons nu me kan het duurt dan nog wel wat langer maar is beter dan alleen gaan.
Het zal wel heel naar zijn en helemaal wat je zegt na wat je al mee hebt gemaakt met de bevalling. kom op meid heel veel sterkte.

groetjes anja

ha Rimke,

wat ontzettend vervelend. en al helemaal als je toch al niet lekker bent en alleen.
lucht maar lekker je hart hier, en het is absoluut geen klagen.

sterkte.

gr floor

He bah zeg! Weet je al of het woensdag doorgaat of je het gaat verzetten?
Het enige wat ik kan doen, en ook serieus doe is je heel veel sterkte wensen!!
Ik zal voor je duimen!!!

Hoihoi,

Das behoorlijk schrikken zeg. Heftig allemaal. Fijn dat je de afspraak hebt kunnen verzetten. Zoiets moet je ook niet alleen doen. Ook al denken ze dat het niets ernstig is.
Ik wens je heel veel sterkte toe en klaag maar lekker hier bij ons. Dit hoort (helaas) ook bij het leven.

Dikke kus, Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan