Wat een ellende

Gezien het tijdstip waarop dit bericht geschreven is begrijpen jullie vast waar dit topic over gaat..

Ik was vergeten hoe rot het is om 's nachts moe wakker te liggen. Vorige zwangerschap ben ik op het eind bijna elke nacht zo'n 2 uur wakker geweest, pakweg van 3 tot 5 uur in de (hele vroege) ochtend. Tot nu toe is me dat bespaard gebleven, maar vandaag is het ook in deze zwangerschap weer zover. BAH! Ben nu bijna 37 weken, dus moet nog wel even voor m'n gevoel.

Extra bijkomend nadeel deze keer is dat zoonlief elke ochtend wel gewoon om 6.30u/7.00u wakker is, vol energie en vrolijkheid dat de dag weer begonnen is...

Ik wil niet teveel klagen hoor, maar momenteel zit ik echt bijna huilend op de bank me af te vragen hoe ik het allemaal moet doen.

Ook dit gaat weer voorbij, ik weet t, maar soms is het verdomd moeilijk om alles in een positief licht te zien.. Ik ga nu dus maar aan de chocolade koekjes, hoe slecht ook, zo midden in de nacht. Misschien helpt t.. ;-)

hey,

ben ook al 2 uur wakker... en dan pas rond 1 uur in slaap gevallen... zucht...
ga vanmiddag nog maar even proberen te slapen...

wordt af en toe echt gek van... Maar het was voor mij wel een geruststelling toen de vk zei dat ik gewoon overdag kon bijslapen... weet niet of jij de mogelijkheid hebt?

iig.. weet hoe kut het is...s terkte!!

LIefs,

T

Hoi,

Ik slaap deze week toevallig wel weer aardig. Ik moet wel 3 keer naar de WC 's nachts, maar slaap dan gewoon weer verder. Vorige week was bij mij echt bal, incl. het weekend. Ik weet dus hoe het is. Het had bij mij ook enorm zijn reflectie op mijn mentale toestand, kon de hele dag wel janken, etc.

Probeer inderdaad overdag wat extra slaap te pakken, maar ik moet wel zeggen dat ik 's nachts beter slaap als ik overdag niet al teveel geslapen heb. Maar mijn VK zei deze week ook dat ik gerust overdag een uur/anderhalf uur kan pakken. Maar ik probeer het bij een powernap van ong. 30/45 min. te houden, zodat ik 's avonds ook goed moe ben als ik naar bed ga.

Maar ja, als ik doodop ben kan ik mezelf niet eens wakker houden, dus daar gaat mijn goede voornemen!

Zet hem op meid, dit soort dagen zitten er helaas tussen! Het zonnetje schijnt, kijk of je anders lekker in de tuin kunt gaan liggen met je koppie in de zon, dat is misschien ook wel relaxed!

Liefs

Ik kreeg dit ook al sterk voordat ik de 37 weken haalde, inmiddels haast 39 weken en weet je de klok tikt gewoon door. Af en toe heb ik een goede energie volle dag, maar over het algemeen moe en futloos. Smiddags slaap ik inderdaad ook beter.

Misschien kun je je kleine uitbesteden? Ik weet niet hoe oud hij is, maar als hij dutje doet, zelf ook gaan liggen. Je moet er namelijk gewoon aan toe geven, en toch energie op doen voor de bevalling.

Wat trouwens naar mijn idee ook helpt, ik hoe moe je ook bent, toch even de deur uit, even wandelen, het resulteerde bij mij vannacht dat ik pas wakker werd om 5 uur, vervolgens ben ik wel anderhalf uur wakker, maar normaal ben ik voor 5 uur er al 2/3 keer uitgeweest.

Succes

Ik had daar de laatste weken van de zwangerschap ook zo'n last van. Mocht van mezelf pas uit bed als ik hoorde dat de krant werd bezorgd( zo rond 6 uur) en dan had ik al zeker 2 uur wakker gelegen.

Ben nu 11 dagen moeder en heel vel meer slaap krijg ik helaas niet, ik kan nu wel mega slapen maar tja Karlijn wil natuurlijk ook 's nachts eten en is na het voeden nog zeker een uur wakker.

Ach ja bijslapen doen we wel weer als de kids 18 zijn:)

Sterkte allemaal met de slapeloze nachten!

He meid,

Vervelend joh dat je zo slecht geslapen hebt. Helemaal als je de volgende ochtend weer vroeg op moet.

Bij mij is er geen pijl op te trekken. De ene nacht slaap ik onafgebroken, de andere nacht ben ik ieder moment wakker. Verschrikkelijk zijn die nachten. Maar ik geef me er maar aan over en probeer me niet te irriteren. Dat scheelt in ieder geval een hoop stress.
De laatste ochtend dat ik uitgerust wakker werd, kan ik me niet eens meer herinneren, ben iedere dag hartstikke moe met hier en daar een opleving.

Bijkomend probleem is dat ik nu enorme pijn in mijn heupen heb, waardoor liggen moeilijk is. Ook mijn ribben zijn helemaal beurs, dus dat werkt ook niet echt mee.. En toch ben ik bang dat onze kleine man nog heeeeel lang gaat genieten van zijn veilige plekje in mijn buik (ben nu dik 37 weken). Dus dat wordt afzien!!

Sterkte vandaag met wakker blijven ;-)

Hey hey

Al weer een heel herkenbaar probleem ook ik sliep de laatste 3 weken echt bijna niet meer. Ik liep echt op mijn tandvlees en dacht dit kan zo niet langer. Ik heb me probleem voorgelegd bij de VK en zij gaf me echt een enorm goede tip.
Ze zei dat ik de osteopaat moest proberen en wat schetst mijn verbazing ben afgelopen maandag geweest en heb sindsdien vele malen beter geslapen. Misschien hebben jullie er iets aan!!

@essje 1980 Klopt het dat jij een vriendin van Wouter en Yannika bent?

Groetjes

Oh nee, wat vervelend.

Ben wel vaker een uurtje wakker sinds een paar weken ('s nachts) maar val gelukkig iedere keer weer in slaap.

Hoe oud is je zoontje? Gaat hij niet overdag meer slapen? Anders l;eg je je ook een uurtje samen met hem.

Vervelend meid, maar het komt goed zoals jij weet :D

Ik vind het nu vooral irritant dat ik om de 1,5/2 uur eruit moet om te plassen. Minder drinken 's avonds helpt echt niet.....

Terug
Bovenaan