Wat een ellende

Allemaal ze herkenbaar. Is het niet dat ik er meerdere keren per nacht uit moet om naar het toilet te gaan,dan is het wel omdat ik pijn krijg van steeds in dezelfde houdinge liggen en als dat het niet is dan moet ik er wel uit voor 1 van mijn andere kids. Vannacht was zo,n nacht. Mijn zoontje had in bed geplast,zo nu en dan gebeurd er nog wel eens een ongelukje. Zo zat ik dus vanmorgen om half 5 met hem beneden met warme chocomelk animalplanet te kijken. Ik neem hem vaker ook bij mij in bed,maar hij slaapt toch altijd beter in zijn eigen bedje en houdt ons anders alleenmaar wakker met zijn gewoel. Dus ben ik maar met hem naar beneden gegaan. Om half 6 weer naar bed in de hoop wat uit te kunnen slapen ,maar om half 8 riep m,n dochtertje die ook in bed had geplast! Komt bij haar echt niet gauw voor,maar zul je net zien. En ik lag ook pas om 1 uur vannacht te slapen,dus dat wordt een lange dag vandaag,want een middagdutje zit er voor mij helaas niet in. Maar ik weet ook,dat dit niks is tegen de gebroken nachten die nog komen gaan. Whaaaaa! Ach ja, we kunnen dan iniedergeval weer leker liggen en hopelijk slaapt de kleine redelijk snel door.En als de school weer begonnen is,kan ik wellicht ook ff een dutje doen samen met de kleine,althans... mijn zoontje gaat vanaf okt. volledig naar de basisschool.Joepie! ;)

Succes dames,met de slapeloze nachten er zullen er nog velen volgen............................................

liefs,

hallo allemaal,

Wat bij mezelf is opgevallen is dat als ik overdag een uurtje of anderhalf ga slapen dat ik 's avonds dus bijna niet in slaap kom. Nu ga ik al een week 's middags niet naar bed en merk het 's avonds overduidelijk. Val veel sneller in slaap. Ook probeer ik 's avonds niet zo heel veel meer te drinken, scheelt weer met er uit gaan 's nachts. Afgelopen nacht ben ik er niet uitgeweest en heb in 1 stuk van 23.30-07.30 uur geslapen, zonder wakker te worden. Voel me nu dan ook echt lekker uitgerust. Moet er dan nog wel bij zeggen dat ik van 07.45-08.45 uur ook nog ff heb geslapen. M'n man gaat er om 08.00 uur de deur uit.

Vorige week had ik dus wel zo'n week dat ik om het uur zo wat wakker was. En als ik dan naar de toilet ging, probeer dan nog maar eens terug in slaap te vallen. Ik lag dan vaak gewoon 2 uur wakker om me heen te kijken, maar probeer dan wel in bed te blijven liggen. Heb je in ieder geval de rust.

Wat Blossom ook zegt, lekker met het koppie in de zon zitten. Van zonlicht krijg je ook misschien meer energie van.

We gaan het gewoon allemaal nog ff volhouden :p

Liefs

Joyce

Hey,

Bij mij hielp het juist niet, het niet slapen 's middags. Ik heb dat echt geprobeerd, al zat ik te knikkebollen op de bank, maar 's avonds net zo klaarwakker weer... Alsof ik dan over mijn slaap heen was...

Dus ik ga vanmiddag gewoon weer uurtjes pakken :p

Liefs,

T

Fijn toch, weer die herkenning. Het maakt t toch net iets minder erg als je weet dat je niet alleen bent.

Dank voor alle tips. Ik ga eigenlijk al elke middag even liggen, mijn zoontje slaapt elke middag nog 3 uur, hij is 1,5 jaar. Ik probeer niet te lang te slapen, hooguit een uurtje en ben ook zeker elke dag in beweging, omdat ik het ook voor mijn zoontje belangrijk vind dat hij genoeg buiten komt. Dus wandelen en in beweging zijn doen we al. Moet er zelfs op letten het niet te overdrijven aangezien dat wel weer resulteert in harde (pijnlijke) buiken. Op woensdag en vrijdag is hij naar het kinderdagverblijf, dus dan heb ik heerlijk de tijd aan mezelf en kan ik lekker rustig aan doen, en dat doe ik dan ook!!

Ik weet dat t er gewoon bijhoort en tja, mijn ervaring leert ook dat als de kleine er is het meestal niet direct beter gaat.. Maar wat Do ook al schreef, dan lig je zelf wel weer lekker en als je dan ligt, slaap je ook gelijk. Dat is dan minder frustrerend dan moe wakker liggen. Vond ik tenminste..

Nou meiden, jullie ook succes met de (niet)slaapperikelen. Wie had van te voren gedacht dat er zoveel bij een zwangerschap komt kijken he?! :)

Terug
Bovenaan