Wat een rust hier :)

Wat een rust hier!
Lukt het alle moeders lekker moeder te zijn?

Ik had een vraagje.
Mijn dochter is nu ongeveer 3400 gram en is vier weken oud. Ze komt om de 3 uur voor voeder a 100cc.
Nu heb ik haar 110cc gegeven, met de hoop dat ze dan om de vier uur komt en de nachtvoeding er snel af kan. Hoe doen jullie dat?! Wanner ging de nachtvoeding er af en hoeveel krijgen jullie kleintjes?

Gr.Yvon

Eva is 3 weken en heeft 100 cc per 4 uur ook in de nacht ,ze is 3530 nu ,ik zou niet weten Waneer ze gaat doorslapen ik hoop heel snel :) maar soms wil ze wel is na,2 of 3 uur al en soms is ze in de nacht wakker van 2 tot 5 !

Hoi,

Laat je kindjes nog lekker snachts komen, niet gaan pushen om door te slapen, dat is helemaal nog niet goed voor ze. Meestal gaan ze ergens tussen de twee en de drie maanden 8 uur tussen een voeding laten, is mijn ervaring. Relax, deze periode gaat voorbij, geniet ervan; snachts heb je je kleintje helemaal voor jezelf.

Clasce mee eens ! Maarr cb jankt dan dat ze te veel krijgt omdat ze 7 keer 100 krijgt ik vind het heerlijk die nachten. Hoe veel krijgt jullie kindjes dan per 24 ?

Niet naar cb luisteren, staat voor consternatiebureau. Ik maak me over de hoeveelheid voeding niet druk, Joaz krijgt 150 cc aangeboden, drinkt lang niet elke keer zijn fles leeg en ja er zitten dagen tussen dat hij 6 voedingen krijgt. Meestal bedenk ik me nu. Ahum.

Maar toen hij 100 cc dronk kreeg hij er ook 7, bij mij op t cb deden ze er niet heel moeilijk over. Hij groeit normaal. Geef de fles op verzoek en de ene dag heb je zelf ook meer trek dan de andere......

Wij staan ook voor een nieuwe situatie met onze dochter Robin. Ze is nu ruim twee weken oud, weegt 2990 gram en krijgt 90 cc per keer (7 voedingen per dag). Gisteren cb op bezoek gehad en volgens de dame moeten we de voedingstijden los laten en op verzoek voeden. Ook gaf ze aan dat we waarschijnlijk nog wel even op de 90 cc zouden blijven tot volgend bezoek (over twee weken).

Prompt wordt ze nu steeds mopperiger en komt ze steeds sneller voor een voeding, terwijl het al twee weken een heel tevreden dame was die we soms echt wakker moesten maken. Voor mijn gevoel hebben we nu twee nachtvoedingen, want ze komt nu om 2 en om 5 uur... en ook vanmorgen is ze nauwelijks tevreden te stellen.

Ik heb me er al bij neergelegd dat we nog even moeten doorbijten tot ze een week of zes tot acht oud is. En zal vooral zelf moeten wennen aan haar veranderende ritme. Het schijnt zich vanzelf te gaan regelen...

Ik geef Femke op verzoek voeding, nu flesjes van 80 cc. Hoeveel er per dag in gaat verschilt. Meestal 6 a 7 voedingen, maar om eerlijk te zijn houdt ik dat niet echt bij. Ze is een blije baby, slaapt goed en is als ze wakker is lekker alert, dus niets te klagen.
Gewoon naar je kindje kijken wat hij/zij nodig heeft. Doorslapen komt vanzelf wel, als je kindje daar aan toe is, ze hebben 9 maanden all-inclusive gezeten, ze moeten even wennen aan de grote boze buitenwereld ;).

@mamamina : wat zij het CB over naar buiten gaan? Ben je al lekker aan de wandel geweest?
Ik heb een klein terugslagje met mijn KS wond en probeer echt rustig aan te doen. Alle sneeuw is hier kneiterhard bevroren op de stoepen, dus met de wagen op pad lukt helaas niet, aangezien dat ding alle kanten ophobbelt.

Terug
Bovenaan