wat eet je wel? tips?

A

Anoniem

Guest
Hoi
veel van ons zullen herkennen dat het zoeken is wat je wel en niet kan eten/ruiken zonder flink beroerd te worden. Ik heb wel wat gevonden maar vind het erg eenzijdig en saai worden. misschien kunnen we elkaar wat tips geven?
ik eet wel:
knackebrod sesam
casue nootjes
fruit
cola
komkommer
koude warps met kipfilet

succes en ben benieuwd naar nieuwe insipratie

Hoi Anouk,

ik kreeg de eerste drie maanden geen brood weg en heb me helemaal suf gegeten aan de hutspot. 's'Morgens, s'middags en s'avonds. Verder heb ik heel veel friet gegeten. Nu eet ik me suf aan de vis. Dat heb ik deze week al vier keer gegeten. Heerlijk!!! En aan de chocolade en ijs.

Groetjes van Marloes

Ha ha ha lekker hoor!

Ik eet eigenlijk normaal heb helemaal geen vreetbuien of iets dergelijks...

Sommige zijn indd helemaal idolaat van iets maar ik niet echt eigenlijk

Hoi
ik heb ook geen vreetbuien, juist andersom, ik val af omdat ik zo weinig eet. ik word van zoveel dingen misselijk en eten doe ik echt als verplichting want het liefst at ik niets omdat ik dan weer misselijker word. daarom hoopte ik op wat ideeen van anderen wat redelijk neutraal op je maag valt, ook drinken is best een straf
wie heeft er tips?
groetjes

Hoi Meiden,

Ik heb in het begin van me zwangerschap en dan praat ik over de eerste 8 /9 weken wel een doos eieren per dag gegeten,echt helemaal veel,ook vond ik lekker haring(terwijl ik dat voor mijn zwangerschap nog nooit gegeten had want ik vond het altijd vies ruiken en eruit zien)haha.
Nu eet ik heel veel fruit en wat ik erg lekker vind alleen daar mag je niet zoveel van hebben als je zwanger bent dat is saskische leverworst mmm heerlijk.

Groetjes Bernice(21w+3d zwanger,augustus forum)

Hai,

Lastig he die gekke eetgewoonten! Cola is echt heel slecht door de zuren die erin zitten dus probeer dat wel te laten staan!! Ik heb nu de roerbakgroente (vers in een zakje bij AH) ondekt. Flesje conimex zoet zure saus, kip en aard. of rijst erbij en klaar is klara.
Als ik iets echt niet weg krijg dan eet ik ook wel eens gewoon soep met een broodje. Ik eet er dan een komkommer bij zodat ik aan de 200 gram groente kom.
Crackertje met kaas en tomaat vind ik ook lekker.

Lfs ing

Ik eet ook niet echt veel sinds ik zwanger ben...tenminste wel genoeg hoor, maar veel minder als voorheen (ik kon altijd veel eten)...ben ook 8 kg afgevallen en nog niks aangekomen (23 wk) dus ja...echt tips heb ik eigenlijk niet...het is niet dat ik misselijk wordt van dingen...ik eet wel meer zoetigheid, voorheen at ik dat nooit! Maar de roze koeken gaan er goed in...haha...
Eet gewoon waar je trek in hebt, en ach als het maar een paar dingen zijn...wat maakt het uit, als je maar eet, het zal vanzelf wel weer overgaan...

Hoi hoi,

Ik vind het soms ook lastig om creatief te blijven met eten. Ik ben sowieso nooit een echte warme eter geweest en dat wordt nu alleen maar lastiger.
Toch probeer ik er wel op te letten om aan mijn dagelijkse portie fruit en groente te komen. Dat blijft toch belangrijk. Fruit is nog niet zo'n straf maar de groente.....
En als de groente er een dagje niet aan te pas komt, drink ik een flesje Knorr Vie.
Verder eet ik veel pastamaaltijden en rijst. Dat valt niet zo zwaar.
De verloskundige heeft ook tegen me gezegd dat ik beter 6 keer wat kleinere porties kan eten dan 3 keer een grote maaltijd. En dat gaat prima zo.
Ik ben nog niet aangekomen hoewel ik al een dikke 24 weken op weg ben. Maar dat vind ik helemaal niet erg want bij mij zaten er toch al wat kilootjes teveel aan voordat ik zwanger werd.... hihi.

Succes!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan