wat eet je wel? tips?

Hallo!

In het begin was ik ook heel erg misselijk en kon ook nergens tegen wat sterk rook enzo..
Ýk gooide heel veel in de blender, yoghurt met aarbei of siroop of banaan met sap.
Ook  eet ik elke ochtend beschuit met jam en ontbijtkoek erbij, of yoghurt met cruslie mmm
Of ik rooster mijn brood en doe daar beleg op!
Tja sávonds mac of spagettie of iets met rijst ofzo
Eigenlijk is het gewoon gezond en mager eten maar aan vette en gekruide dingen moest ik niet aan denken!
Gelukkig is de misselijkheid nu over en geniet ik weer van patat enzo!
Succes ermee!

Groetjes bijna mama
(37 wk en 5 dg)

Ik ben nu 40w2d zwanger, en lust pas sinds een week of twee weer warm eten!! Daarvoor at ik veel brood (volkoren, roggebrood, maar toen ik nog misselijk was voornamelijk Wasa crackers), fruit en rauwkost - kilo's rauwkost gingen er elke week doorheen! Warme groente lustte ik bijna niet, alleen geroerbakte paksoi met een beetje japanse sojasaus (met noedels en gegrilde kip- of visspiesjes). Verder werd ik erg misselijk van de geur van bouillonblokjes, dus ik kon alleen maar soep eten die helemaal zelfgemaakt was (en hoe vaak heb je nou zin dat te doen??)

Mijn man, die de kok is bij ons thuis, verveelde zich kapot! Gelukkig lust ik nu ook weer andere dingen, zoals pasta (daar ben ik normaal gesproken gek op) en risotto. Alles wordt nog steeds geserveerd met een flinke portie salade of rauwkost, maar ik lust intussen ook weer wat meer groente - vooral gekookte worteltjes, niet te gekruide dingen.

Heel veel succes ermee, en ik hoop dat de eetlust gauw weer terugkomt bij jullie!
~Hilde 40w2d

Volgens mij is het heel persoonlijk wat je tijdens de zwangerschap erg lekker vind of juist niet. De eerste drie maanden was ik ook erg misselijk, wat ik altijd wel kon eten of drinken was:
- Kippensoep en groentesoep
- Omelet met rijst
- Vis (zalm) met pasta
- Liga's
- Liters melk

Succes!

Terug
Bovenaan