wat eten jullie kids met 7 maanden?

Quinn is 6 maanden en die krijgt nu:
8 uur        200 cc fles
10 uur        fruithap 100 gr.
12 uur        200 cc fles
16 uur        200 cc fles
18 uur        groentehap 200 gr.
20 uur        pap 200 cc + 4 volle eetlepels rijstebloem.

Nu  eet Quinn van de groente en pap 's avonds  vaak maar de helft of eenderde op.
Ik heb het idee dat het ook wat minder kan allemaal (hij is bijna 7 maanden) en heb wat dingen uitgeprobeerd.
* Ipv fles om 16 uur tussendoortje met water en dan om 17 uur groente en 's avonds gewoon pap.
Dan nog eet hij maar de helft van de groente en pap op.
* 's ochtends pap en 's avonds fles... eet weer maar de helft op 's avonds.
Hoe doen jullie dat? Wat eten jullie kids met 7 maanden?
Groetjes Veerle

Hoi!
Dat tussendoortje zou ik nog een maandje even weglaten. Hier op het cb zeiden ze (en zo heb ik dat ook met de eerste van 2,5 jr gedaan), dat de avondmaaltijd uit ongeveer 100-125 gr kan volstaan en 'een toetje' van 100 ml melk met rijstebloem (hier is dat 1 el) voldoende zou moeten zijn.
M.a.w. als je die laatste 2 maaltijden eens wat verminderde?

Groetjes, Ingrid

Nog even een aanvulling! Wij geven de groentenhap rond 17:30 uur en "het toetje" (een flesje opvolgmelk met rijstebloem dus) om 18:30 uur.
Om 19:00 uur ligt onze jongedame in bed tot de volgende ochtend 7:30.

hoi,
onze zoon is 7,5mnd en krijgt hetvolgende:

7.00u fles (200ml opvolgmelk)
10.00u fruithap: havlve appel + bijv nectarine
12.00 1 sneetje broog zonder korst, 200ml opvolgmelk (drinkt hij net helemaal op)
16.00u fles 200 ml opvolgmelk
18.00u groentehap: groente, stukje aardappel en beetje vlees (weeg t niet, maar half ca ontbijtbordje)
20.00/20.30u 200ml pap opvolgmelk met 3-4schepjes groeipap (wisselt hoeveel hij ervan opdrinkt, is niet zo enthousiaste pap-eter geloof ik)

Ik heb t schemaatje uit boekje van de JGZ/ cb. 5 september gaan we pas weer op controle bij cb, laatste x gaf ik nog volledig BV, dus weet niet of we genoeg/ teveel geven, maar jaap vindt het allemaal erg lekker, dus lijkt me goed!
Groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

kevin is nu zeven maanden en krijgt dit te eten op eedag
tussen 7 en 8 210 +7 scheppen
half 11 potje fruithapje
tussen 12 en 13   210+poeder
1700/1730 potje groente
1800 toetje yoghurt met beetje roosvicee
2100 pyjamapapje goedenacht of 210 +7 scheppen en wat rijstebloem erdoorheen
heel af en toe krijgt ie stukje borrd of rijstewafel
als jullie kinderen dat krijgen eten ze dat al gewoon of kokhalzen die ook
vind het best wel eng om te geven zeker als ik alleen ben
hoe is jullie ervaring hiermee

grtz tamara
mama van kevin 17-01-07

hoi,
kokhalzen is een refles dat kleine kindjes nog hebben om te voorkomen dat ze zich verslikken. Soms is dat nog flink aanwezog en heeft je kindje dat ook als er iets nieuws in zijn/ haar mondje komt. Gewoon blijven proberen, maar niet aandringen zou ik zeggen.
Jaap kokhalst ook als t stukje broog ineens van z'n gehemelte afkomt en dan te ver achterin keel. Hij doet dat echter heel weinig en smult er echt van (maakt echt hmmmm geluiden, heel grappig)
Succes ermee, groetjes mira

hoi
ik ben danielle en ik heb ook een zoontje van 7 maanden. Hij krijg brood 2 keer op een dag en s'avonds eet hij gewoon mee. daarna slaap hij door tot de volgende ochtend. en hij drink voor de rest melk sapjes limonadesiroop met water. Hij heeft nergens last van en hier duitsland zeggen ze er ook niks. Ze vinden het allemaal goed zolang hij maar kan verdragen.

Groetjes Danielle en fransje

Hi Veerle,

Ik ben ook net een beetje zoekende met het etensschema van Seth. Hij is nu 7 maanden en krijgt nu het volgende per dag:

tussen 6.30/7.30                BV
rond 10.00                                 150 ml fruithap
rond 12.00                                 190 + 6 scheppen opvolgmelk
rond 16.00                                 220 + 7 scheppen opvolgmelk
tussen 18.00/19.00        100 ml groente
rond 19.30                                 190 + 6 scheppen opvolgmelk
rond 22.30                                 BV (niet veel, maar wat hij wil)

Zelf ben ik nu aan het zoeken naar een moment om pap te geven. Ik heb het van de week om 16.00 gedaan en vandaag om 19.30. Alhoewel, het mag niet echt naam hebben, want ik geef gewoon melk met 2 of 3 el Bambixpap. Eigenlijk wil ik pap geven in de ochtend in plaats van BV. Maargoed, nu geef ik nog even BV zolang het gaat.
De fles van 16.00 wil ik weer naar 190 + 6 doen, maar omdat Seth het niet altijd even goed volhoudt tot het avondeten heb ik sinds een weekje iets meer gegeven om 16.00.
Verder wil ik eigenlijk toe naar een schema waarin hij om 7.00,  12.00, 17.00 en 22.00 gaat eten, met tussendoortjes rond 10.00 en eventueel 15.00. Maar ik denk niet dat hij dat nu al aankan.

Wat ik nog wel heel eng vind is het geven van brood. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat goed gaat eignelijk...

Groetjes Femke (mv Seth, 15-01-07)  

Terug
Bovenaan