wat eten jullie kids met 7 maanden....

Esther is nu 7 maanden en eet als volgt:

6.30          Pap. Wil ze eigenlijk niet meer. Binnenkort wordt dat fles + brood.
10.00        Fruithap + water
13.00        Fles + brood (gaat nu ca. 1/4 boterham zonder korstjes in)
15.00        Fruit (eet ze slecht van, dus doen we in 2x) of anders een babykoekje + water
18.00        Aardappels, vlees, groente + water en daarna een toetje

En that's it. Zo stond het bij ons ook in het boekje van het cb en Esther is uit zichzelf ook netjes hierop uitgekomen. Tot nu toe gaat het prima!

Groetjes,

Eveline

Hoi Veerle,

Hier bijna hetzelfde hoor. Thijs is nu ruim 7 maanden en vier flessen werd te veel. 3 flessen gaat soms goed maar soms wil hij die 4e fles wel. Ik heb ook het gevoel dat hij de hele dag aan het eten is. Thijs krijgt nu:
7.00  pap 210 + 7 + 3 grote lepels bambix
9.30 100 ml diksap
12.00 1 boterham + 120 fles
14.00 fruit
17.00 groente
19.00 fles 180 + 6

gr Petra

hoi

Ik geef me zoontje van 7 maanden gewoon eten 2 keer brood en savonds warm eten hij vind het heel lekker hij krijg nog niet alle eten kruiden en kool soorten nog niet. de rest kan hij alles verdragen. en hij groeit als kool. en een grote eter.

groetjes danielle en fransje

hoi dames , ik ben flink aan het twijfelen. benjamin krijgt 4 x fles + fruit + groente maar wordt steeds vroeger wakker. Met 6 maanden sliep hij tot 6.30. nu is hij 7 maanden en werd vervolgens om 6, half zes en nu al kwart voor vijf wakker. wat moet ik doen? meer eten? fles van 23.00 uur weer doen? heeft iemand tios met hongerig wordende baby's? hoeveel groente geven jullie uit potje? hele pot?
groetjes marieke

Hoi,
bij ons helpt het juist om wat minder te geven. De fles van 16 uur is weg. En de groente krijgt hij nu om 16 uur. Gewoon een heel potje. En nog een toetje na (fruit of zo).
Om 20 uur dan pap.Er zit zo weer wat meer structuur in en dat helpt.
Zou zeker niet om 23 uur weer gaan voeden. Maar eerder dus overdag wat anders doen.

Was net op het CB en die adviseren bij 7 maanden:
8 uur pap
12 uur pap
16 uur warm eten en toetje
20 uur fles
Tussendoor fruit. Je mag de pap en fles ook omdraaien.   En ipv 1x pap mag je ook een boterham en opvolgmelk in een beker geven. Ook tussendoortjes mogen. Dat is dan om het bijten te oefenen. En drinken mag ook. Thee, water, sterk verdunde limonade of vruchtensap.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan