Wat eten jullie vanavond?

Ik ben inspiratieloos. Word niet goed van standaard prakkie met bal gehakt, of macaroni of bami/nasi.
Hebben jullie nog makkelijke en lekkere gerechten?

Gister voor t eerst gevulde courgettes gemaakt, dat was erg lekker. Dus als iemand dat recept wil, dan gooi ik hem hier wel ff op.

Liefs

wat erg lekker is is een wrap gevult met een kruidige mayo en rosbief/fricandeau of met garnaaltjesmayo en dan fricandeau of rosbief

rattetoulle is erg lekker en makkelijk te maken

macaroni met een spinazicremesaus met champignon en spekjes

een visschotel is lekker en makkelijk

je kan natuurlijk ook een lekkere ragout maken en dat met rijst en een salade serveren

gevulde paprika met een bv paddestoelenrisotto ( is hier favoriet )

wij eten vanavond gebakken piepers met champignon spekjes en een uitje met een tomatensalade ( uit eigen tuin rode en gele tomaat en eikenbladsla en normale sla en paprika ) en een stukkie vlees

liefs maurilla

Hahaha, wij eten vanavond aardappelen met slavinken en broccoli, morgen nasi en gisteren aten we lasagna. Niet echt origineel dus.
Maar misschien kan je taco's maken met een lekkere salade, gegrilde kip met aardappelsalade en stokbrook, tapa's, pannenkoeken?

ik ben niet zo vn t koken en dingen uitproberen, ben een echt boer hahaha.

wij eten gewoon lekker bruine bonen, aardappelen en karbonaadje.
heerlijk!

en morgen zie ik wel weer whhahaahaha.

liefs, do

Ik heb afgelopen zondag een hele lekkere en makkelijke bonenschotel gemaakt. Daar zit in: 1 rode en 1 groene paprika, 1 ui, 1,5 el shoarmakruiden, 200 gr rundergehakt, 3 el hot ketchup, 3 kleine potjes bonen (bruin, wit en kidney). Gehakt bakken, ui, paprika, kruiden, zout en ketchup toevoegen. 10 minuutjes bakken. Afgespoelde bonen erbij en in 5 minuutjes helemaal warm laten worden. Met rijst erbij, heerlijk!! Overigens heb ik er iets meer kruiden en ketchup bij gedaan, lekker pittig. Zarah heeft er erg goed van gegeten, dus dat zegt al genoeg, mmmm!!!

Oh en ik heb ook nog een lekker recept met broccoli, aardappelpuree, kipfilet en kipragout, uit de oven. Ook heeeeerlijk! Zarah heeft ook hiervan ontzettend goed gegeten, dus echt voor herhaling vatbaar bij ons thuis.

Ik weet ook niet altijd meer wat ik moet koken. Lastig is dat he.
Wij hebben gisteren gebakken aardappeltjes gehad met bloemkool en gehakt. De bloemkool kook ik eerst even tot hij nog behoorlijk beetgaar is. Ondertussen bak ik het gehakt rul en dan gooi ik de bloemkool er nog even bij. De aardappeltjes die bak ik gewoon apart. Het is lekker snel klaar en onze meid die smult ervan.
Je kunt over het gehakt met de bloemkook ook nog wat geraspte kaas strooien.
Vandaag eten wij gewoon lekker ongezond frietjes, dat doen we op dinsdag altijd.

Groetjes Anne

Ook hier zijn we veel van de aardappeltjes groente vlees.. Vanavond zijn het geglasseerde worteltjes ( schrijf je anders volgens mij..)met aardappelen en een speklap! heerlijk.

Maar als je nou iets lekkers en heel makkelijks op tafel wil zetten, heb ik nog wel een receptje. ( Ik hou niet van witte bonen!!!!!)

Het is een wittebonen schotel! Easy, maar heerlijk.
Je hebt nodig:
- pot witte bonen
- een prei
- twee vleestomaten
- 300 gr salami (aan 1 stuk)
- 1 grote eetlepel creme frech
- kan een boullionblokje

Je laat de bonen uit lekken in een vergiet. Je snijt de prei in kleine ringentjes en fruit ze even aan. Dan doe je de in kleine blokjes gesneden salami bij. Dan de in tevens blokjes gesneden tomaten.
Even een minuutje laten garen. Dan de eetlepel creme frech erbij en eventueel het boulionblokje. ( ik vind het zelf al behoorlijk op smaak door de salami) Dan de uitgelekte witte bonen erbij..
Even de bonen warm laten worden en klaar!!!!! Het ziet er een beetje sappig uit, door de cremefrech, wij nemen er dan een stuk stokbrood bij en soppen daar een beetje mee!het is zo lekker en makkelijk! ik heb hiermee, al veel mensen blij gemaakt!

Terug
Bovenaan