Wat eten jullie vanavond?

hahahaha, ik hoor niet op dit forum maar ik wilde toch even 'mijn' recept delen:

magere spekreepjes roerbakken. Als deze goed zijn doe je er (diepvries) aardappelblokjes bij. En een hele flinke dot kipkruiden. Dit alles roerbakken tot het goed gaar is.

In een andere pan doe je diepvriesgroente naar keuze roerbakken. Lekker kneep curry erbij... Als de groente gaar zijn doe je er een fijn gesneden rookworst bij.

Als alles gaar en warm is gooi je de inhoud van de twee pannen bij elkaar en nog even goed de smaak door elkaar laten trekken...

Eet smakelijk

O ja.... Al deze ingredienten zijn lang te bewaren dus handig om in huis te hebben voor die dagen dat je gewoon echt geen zin hebt in die piepers schillen hihihi

Wat dacht je van een SPINAZIE TAART heeeeel easy en kids proof.

1. Koop pak bladerdaag hartige taart,1x spinazie a la creme, 2eieren, 100 ml melk, 150 gr geraspte kaas.

2. bladerdeeg ontdooien en verdelen over de taartbodem.

3. spinazie ontdooien in magnetron, eieren, melk en 1/2 van de aas erdoor + op smaak brengen met P n Z

4. rest van de kaas als dakje bestrooien evt met paneermeel bestrooien. in oven op 220 ongeveer 30 min.

je kan er ook kip knakworstjes inleggen vinden de kids heerlijk

HAAL DE ALLERHANDE BIJ DE AH, BEWAAR RECEPTEN IN EEN BOEKJE. dat werkt echt doe ik ook als ik geen inspiratie heb. vandaag lekker chinees gehaald voor een x. heerlijk :) :)

Krieltjes, broccoli met brie en walnoten uit de oven en een biefstukje.Voor de kids er appelmoes bij gedaan.
Lekker in de tuin gegeten met z'n zessen.
Ik naderhand erg blij omdat alle 4 de kids enorm goed van de broccoli hebben gegeten!Hi hi!
Groetjes Roos.

Ja poeh poeh,, elke dag weer wat verzinnen, valt soms vies tegen he!!
Vanavond eten wij aardappels, brocolli, komkommer en gehaktballen, nu ik zwanger ben heb ik veel zin in gewone maaltijden met aardappels haha.

Wat hier altijd goed in de smaak valt is pilaf,
Ook vrienden en familie maken dat tegenwoordig,,haha

500gr gehakt rul bakken
1-2 uien klein meebakken
tomatenpuree en 8 eetl ketchap manis (of 5 en 3asin)
blik perzik op siroop, perzik kleinsnijden en ook de siroop erbij.
is lekker met rijst.
Gr MJ

Wij eten vanavond macaroni and cheese. Het is een recept uit de Allerhande, ben benieuwd of het smaakt.

@ MJ, grappig dat jij nu het liefst aardappels eet, sinds ik zwanger ben, heb ik geloof ik pas 2 aardappels gegeten, als ik ze alleen al ruik heb ik al genoeg, hahaha

haha.. leuk al die recepten geloof dat ik ze maar es ga opschrijven want ik ben af en toe ook zo inspiratieloos:p..
vanavond word het aardappel anders uit de oven met prei erdoor heen en moet nog ff kijken wat voor vlees.
lekker makkelijk een pot aardappel anders en aardappelschijfjes erdoor.. ( zit kaas en ui in volgens mij en ham.)

gister had ik ook geen zin in dan maak ik gewoon macaroni en gooi ik er lekker een pot saus doorheen om het wat smakelijker te maken. kaas erover en klaar..
niet te moeilijk denken..
ik doe ook heel vaak aardappelschijfjes of krieltjes roerbakken en dan in andere pan lekker groenten roerbakken stukje vlees erbij en klaar. niet te moeilijk..

succes ermee!

Liefs, Christien

@danielle,
Nee dat is het enige wat ik echt goed kan eten, de rest eet ik heel slecht en aangezien brood ed ook niet zo goed gaat eten we wat vaker aardappels nu.
Zeker nu ik al 2kilo kwijt blijk te zijn, wil toch op gewicht blijven!
Wel grappig ja dat het zoveel verschilt ;-)

Hahaha @ MJ en Danielle
ik lust sinds ik zwanger ben ook geen aardappels hoor, bleuh het idee alleen al. Het is zelfs nog erger.... We hadden last van allemaal kleine vliegjes in de keuken. Lag er een zak aardappels helemaal weggerot die ik helemaal was vergeten.... Zegt genoeg :) hahahaha

@ Maurilla, ben wel benieuwd naar je recept van visschotel...

@ mamavanZara, ben ook wel benieuwd naar jou recept....

@ Suno, die schrijf ik zeker op, klinkt errug lekker.

Andere gerechten klinken mij wel lekker in de oren, maar helaas is manlief totaal geen groenteman. Dus ik kan wel paar dingen klaar maken, maar zoiets als ratatouille of groente uit diepvries moet ik dan alleen eten, vind ik jammer om dan te koken.

Ah gerechten vind ik vaak erg flauw smaken, we houden hier wel van pittig en kruidig,

Oja nog receptje van mij....
macaroni met zalm en boursin

Macaroni (of penne, fusilie net wat je zelf lekker vind, penne is hier favoriet) koken volgens gebruiksaanwijzing.

Ui klein snijden en in pan aanfruiten, champignons klein gesneden erbij. Dan pot boursin cuisine eraan toevoegen en op het laatst gerookte zalm in kleine stukjes erbij toevoegen en alleen beetje opwarmen.
Macaroni erbij en klaar ben je.
Hier erg favoriet en heel simpel.

Liefs en eet smakelijk allemaal!!

Terug
Bovenaan