Wat eten jullie?

Hoi dames,

Ik ben nu 26 weken zwanger en merk dat ik nu toch wel erg veel ga aankomen.

Het is namelijk zo dat ik altijd heel veel sportte en lichamelijk heel actief was. Daarbij kon ik altijd best stevig (veel?)eten en toch op gewicht blijven.

Nu heb ik bekkeninstabiliteit gekregen en ben lichamelijk dus een stuk minder actief.

Ik zoek nu een soort van evenwicht in wat ik moet eten. Ik ga natuurlijk niet aan de lijn maar ik wil ook geen 100 kilo wegen na de bevalling (En daar ga ik nu wel naartoe!)

Mijn vraag is dus: Wat eten jullie op een dag als je niet veel beweging hebt en toch een normaal gewicht wil houden. (behalve de zwangerschapskilos natuurlijk!)

Ik eet wel vetarm en snoep niet veel maar wel s ochtends bv 4 boterhammen, is dat veel?

Alvast bedankt,

Colinde
 
Ik heb laatst op Google gezocht op voeding en zwangerschap, omdat ik even niet meer wist voor welke voedingsmiddelen ik moest oppassen. ik kwam toen ergens (weet niet meer waar) een lijstje tegen wat een zwangere vrouw per dag moet/mag eten. Misschien kan je proberen die pagina te vinden... Succes, Kiki
 
ik eet:

sochtends: 2 boterhammen met pindakaas of kaas, sinaasappelsap

koffie verkeerd met twee koekjes

appel

smiddags, twee tosties of 4 boterhammen, een krentebol, twee bekers melk.

twee eierkoeken en melk of kom soep met boterham, of bakje chips, of stuk kaas (snaaitijd)

savonds: 1 bord eten (compleet, dus met groenten en vlees of ei, soms bord frieten met kroket, of pizza.

twee koekjes en koffie verkeerd

heel soms laat nog toastjes of chips

hmmm als ik dat zo opschrijf eigenlijk best veel! Ik ben nu 22 weken, en 5 kilo aangekomen wat volgens de vk normaal is. Ik sport ook niet meer maar probeer wel de fiets te nemen en iedere dag iets te bewegen.

succes ermee
 
IK eet s'morgens fruit ( banaan, sinaasappel en stukje meloen ) s'middags eet ik of twee boterhammen met kaas of vlees of twee knackers met groente erop. En een kommetje yogurt. ( drink geen melk en wil toch wat van melkproduct binnenkrijgen ) En s'avonds eet ik gewone middag. En na 18.00 ur geen snoep,chips ofzo meer.
Overdag snoep ik wel, maar ook beperkt.

Door die dingen probeer ik alleen de zwangerschapskilo's aan te komen.

Ik vind vier boterhammen veel s'ochtends hoor.

Vraag het anders eens aan je VK of Gyn.

Hoop je een beetje geholpen te hebben.

Groetjes van mij
 
Ik eet ook 3 a 4 botherammen s'morgens,en tussen de middag 2 a 3 ..of andersom.s'middags eet ik eigelijks niks extra's,ik drink dan meer,als ik al een koekje eet is het bij anderen op de koffie.
s'avonds eet ik minder warm eten als voor de zwangerschap,dit komt doordat ik sneller vol zit met warm eten.Als toetje een stuk fruit of yoghurt met fruit.

Dan word ik s'nachts regelmatig wakker en eet ik in de nacht 1 a 2 sneetjes brood.

Ik vind dat je gewoon normaal warm moet eten en brood en is dat een snee brood extra omdat je lichaam erom vraagt,dan doe je niks verkeerd.

De tussendoortjes daar zit het voornamelijk in.

En toch,ik ben 25 wkn zwanger en al zowaar 20 kilo gegroeid!!!
En ik snoep echt niet,hooguit een waterijsje tussendoor of op de stad een softijsje.

Nu houd ik ook al veel vocht vast dus ik vermoed dat het qua gewicht echt meerendeels vocht is.
Ook ik heb bekkeninstabbiliteit en beweeg aanzienlijk minder als voor de zwangerschap,en dat speelt voor mij ook een hele grote rol!

Ik weet dat het niet aan mijn eetpatroon ligt,eet wanneer je lichaam erom vraagt,maar eet bewust en eet 'gezond'

sterkte!
 
Dank je wel meiden voor jullie tips. Ik vind die lijstjes van de vk nogal vaag, ik eet gewoon anders. Maar als ik dat met jullie vergelijk eet ik soms wel het dubbele.

Ik eet echt de hele dag door brood, soms wel 10 12 boterhammen. Nooit te dik geweest maar ik trainde me ook echt suf (voor de triatlon en zo en ik zit in een lopersgroep) Misschien moet ik dat dan maar gaan vervangen door fruit.

groetjes Colinde
 
Jeetje wat eten jullie VEEL!

Ik eet 3 boterhammen over de dag verspreid, 1 koekje, sinaasappelsap en een banaan en savonds gwoon 1 bordje eten. Ik ben nu 20 weken en nog niks aangekomen. Zou ik juist te weinig eten?
 
Terug
Bovenaan