Wat eten we vandaag?

Ha dames en heer,

Even volledig of topic, maar misschien wel herkenbaar voor jullie. What to eat? Vandaag weet ik het toevallig wel, maar er zijn heel wat dagen dat ik echt niet kan verzinnen wat we moeten eten 's avonds. Misschien is het leuk om de maaltijdplannen te delen, zodat we elkaar af en toe een beetje kunnen inspireren?

Wij doen vanavond een opwarmertje, aangezien manlief moet sporten. Lasagne met groene groenten. Een heerlijk receptje van de Albert Heijn met verse lasagnebladen, tuinerwtjes, peultjes, plakjes courgette, aspergetips (die laatste hadden ze niet, dus heb ik weggelaten), padano en mozzerella. Het staat nu op te warmen in de stoomoven. Met het grote glas rode wijn kon ik niet wachten, dus die staat al voor mijn neus. Gewoon lekker en bovendien gaat zo'n vaccinatiedag niet in je koude kleren zitten ;-)

Jullie?

Liefs,
Arwen

Klink goed zeg. Wij hebben ook opwarmdag. Nasi met saté-tjes. Lekker makkelijk. Gisteren hadden we preischotel uit de oven.
En morgen wordt het pasta met een roomsaus en kip en spinazie.
Ik heb de makkelijke keuken van Rudolf van veen ontdekt. Heel handig en snel te maken.

Www.makkelijkemaaltijd.nl

En mijn man zorgt dat er altijd verse pastasauzen en soepen in de diepvries staan ,:-D

Ow erg he soms. Elke keer weer iets verzinnen om te eten.
Bij ons komt er ook nog bij dat de meiden geen goede eters zjn. Behalve de oudste (8 jaar), die eet echt goed. Voor die andere hoef je eigenlijk niet te koken want die eten toch bijna niks, Dat doen we natuurlijk wel :)
Nu moet ik eerlijk bekennen dat mijn man eigenlijk altijd kookt. Hij doet dat eerlijk gezegd ook veel beter dan ik. hahaha
Wij eten altijd vegetarisch wat wil zeggen dat we nooit vlees of vis eten. Wij maken het ook niet voor de kinderen maar die eten het wel af en toe bij opa of oma. Ook als we bijvoorbeeld friet gaan halen dan eten ze soms vlees erbij (frikandel ofzo). De oudste wil ook helemaal geen vlees en onze tweede eet wel regelmatig vlees. Grappig dat dat zo anders is,
Ga ook eens kijken "demakkelijkemaaltijd" wie kan ik er leuke ideen opdoen en alsnog een keukenprinses worden.
Vandavond in elk geval brood gegeten. Lekker ouderwets vanmiddag al warn gegeten met oma dus nu lekker makkelijk.
groetjes en smakelijk eten (beetje laat maar ach)
hanneke

Hihi, ik heb hier voor inspiratie 5 kookboeken liggen, recepten uit ongeveer 50 allerhandes, en losse recepten van hier en daar. Daarnaast kijk ik vaak op smulweb, of op tv 24-kitchen of andere kookprogramma's om ideen op te doen. Ik hou van koken ;-) maar ik moet zeggen dat ik het vaak echt wel nodig heb, die boeken en recepten, omdat ik anders echt niets kan bedenken.
Het wordt hier enigzins bemoeilijkt gezien mijn vriend een glutenvrij dieet moet volgen, kant en klare happen of sauzen zitten er dus niet in, evenals bewerkt vlees etc. Maar ik verzin er altijd wel wat op hoor :)

Vanavond hadden wij:
Witlof met appel, krieltjes, ham en kaas schotel uit de oven.

Morgen eet ik bij mijn zus, gezien mijn vriend er dan niet is en het gezelliger is om samen te eten.

Liefs, Marieke

oh heel herkenbaar! Ik eet deze dagen kliekjes uit de vriezer, want vriendlief is op conferentie van zijn werk en ik heb in de avonduren (helaas) Saar weer op de arm aangezien ze dan niet rustig te krijgen is. Koken wordt dan een beetje een lastig verhaal...

Wij eten in de winter vaak een lekkere stamppot (hoe burgelijk), maar ben verder ook vaak inspiratieloos. Recepten zijn heel welkom! x

Goede tip demakkelijkemaaltijd.nl!! Daar ga ik eens lekker rondneuzen.

Lijkt me lastig om glutenvrij te koken Marieke. Of eigenlijk überhaupt koken met restricties. Wij zijn behoorlijke alleseters en hebben tot nu toe nauwelijks rekening hoeven houden met dingen die we niet mogen of lusten. Vond ik plots ook heel lastig tijdens de zwangerschap. Wel eten we een paar keer per week vegetarisch. Deels voor de beestjes, deels voor de gezondheid en deels omdat er hele lekkere vegetarische recepten zijn. Leuk om te lezen hoe jullie de kinderen vrij laten in hun keuze Hanneke en ook grappig hoe verschillend de kids daarmee omgaan.

Hier staat vanavond een steakje met aardappeltjes en sperziebonen op het menu. Tenzij manlief laat thuis is en ik alleen eet, want dan wordt het gewoon een blik soep. Vanavond sporten, dus ik ga niet uitgebreid koken voor een vijfminutenhapfestijninmneentje.

Lekker stamppotjes!! Eten wij ook regelmatig. Op zuurkoolstamppot doen wij altijd de variant zuurkoolschotel uit de oven met gehakt, ananas en aardappelpuree (klinkt walgelijk, maar is heerlijk). Kan één dezer dagen ook wel weer op het menu.

Ik houd eigenlijk bijna geen rekening met het eten in verband met borstvoeding. Eet ook niet extra gezond ofzo... Maar de meeste voedingsstoffen zullen er toch wel in zitten?

xxx

Ja hoor! Een collega van mij kwam er eens mee aan en het is erg eenvoudig, maar heeft daardoor wel een erg hoog pakjes-/zakjesgehalte.

- zakje zuurkool, uitgelekt
- 500 gram rundergehakt, rul gebakken
- blik ananas op sap, in stukjes
- zakje Verstegen kruidenmix voor gehakt paprika
- pakje aardappelpuree ovenschotel (ongeveer 600ml)

In een ovenschaal spreid je de zuurkool uit en daaroverheen de stukjes ananas. Het gehakt bak je rul met de kruidenmix en dit verdeel je over de zuurkool met ananas. De aardappelpuree bereid je volgens het pakje en daarmee dek je de schotel af. Het geheel in de oven (tijd en temperatuur volgens de verpakking aardappelpuree).

Je kunt het uiteraard ook met verse aardappelpuree doen. Maar hoewel ik dat lekkerder vind in de stamppotjes, vind ik bij dit recept het pakje beter passen.

Terug
Bovenaan