Wat eten we vandaag?

Haha! Ik eet zuurkool altijd zo! Alleen dan wel met zelfgemaakte aardappelpuree en gewoon wat peper, zout en nootmuskaat ipv een kruidenzakje (in kruidenzakjes zit vaak ook weer paneermeel dus dat mag mn vriend niet enzo...

Aan het koken met restricties wen je opzich wel, veel is gelukkig vrij makkelijk weg te laten of te vervangen. In de eerste 3 maanden na de diagnose coeliakie mocht hij ook geen lactose, nou dan dan wordt je opgegeven moment wel heel creatief met je eten haha!

Vanavond eten wij: Pasta met spinazie en italiaanse kip (gewoon kipfilet met italiaanse kruiden, mozzarella en knoflook ;-))

Liefs!

Van de pasta? :)

Voor 2 personen:

- 2 kipfilets
- 1 pak diepvries spinazie a la creme (450-500 gram)
- 250-300 gram pasta
- 1 bolletje mozzarella
- 2 tenen knoflook
- Italiaanse kruiden
- Zout & peper
- Olijfolie

Maak de kipfilets schoon en snij ze horizontaal door de helft, maar laat de helften wel aan elkaar zitten. Snij of pers de knoflook en doe dit met 1-2 theelepels italiaanse kruiden, wat peper en zout en 1 eetlepel olijfolie in een bakje en meng het even door elkaar. Smeer de kipfilets in met het mengsel. Snij de mozzarella in plakjes en verdeel deze over de kipfilets. Vouw de kipfilets weer dubbel en bak ze op middelhoogvuur in een bakpan gaar.
Ontdooi en verwarm de spinazie, eventueel met een klontje boter of scheutje melk.
Kook de pasta.

Je kunt van de spinazie ook een soort roomsausje maken, meng dan in een maatbeker of bakje: 200 ml melk, 200 ml water, 1 ei, 1 volle eetlepel bloem en 1 verkruimeld groentenboullionblokje en voeg dit bij de ontdooide spinazie. Breng het aan de kook en kook het sausje dan 5 minuten al roerend door.

Xxx

Hmmmm die klinkt ook lekker. Pedro maakt regelmatig penne met een saus van kip, gorgonzola, spinazie en een bergje andere ingrediënten. Ook erg lekker, maar heeeeeeeel slecht voor de kilo's :-D

Vandaag lekker runderstooflapjes gehad met broccoli en aardappelen.

Hihi :-D pasta kan ook met zo veel verschillende dingen ;-)

Gisteren hadden wij:
frietjes met sperzieboontjes en viskoekjes/burgers

Vanavond wordt het een overschotel van:
Aardappelblokjes, gehaktballetjes, kipblokjes, wortel, ui en knoflook

Ik ga vandeweek ook eens proberen zelf canneloni te maken :-D ben weer helemaal op dreef haha!

Voor de mensen met facebook die recepten van mij willen bekijken en/of uitproberen:
http://www.facebook.com/groups/299857893364210/

Dankjewel Marieke, ik ga er binnenkort eens mee aan de slag.

Hier hebben we het weekend een Macje gedaan en bij schoonfamilie gegeten. Vanavond lekkere hachee bij vriendinnetje en morgen gaan we voor tortillas. Lekker met kidneybonen, paprika, mais, gehakt, kaas, zure room en guacamole.

Ik ontbijt de laatste weken trouwens met een smoothie. Bij de appie heb je in de diepvries doosjes met fruit. Standaard heb ik die in huis. Lekker mixen: blauwe bessen, rode bessen banaan (vers) en Alpro sojamelk. Of zoals vanochtend: frambozen, aardbeien, banaan (vers), mango (vers) en sojamelk. Alles in de hakblender. Soja, omdat het gezond is en ik anders wel heeeeel veel koemelk binnenkrijg op een dag. Yam!

Terug
Bovenaan