wat ga je bij je tweede baby anders doen?

A

Anoniem

Guest
Misschien ook leuk als tips voor moeders die hun 1ste verwachten...
Wat heb je bij je eerste baby/kind gedaan wat je nu nooit meer zou doen?

Ik heb bijvoorbeeld iedere dag mijn dochtertje in bad gedaan en het haar (hoe weinig ook) gewassen. Gevolg: vreselijke berg die ze nog tot haar 4e jaar (!) gehad heeft. Dit kwam volgens het consultatiebureau door het vele wassen. Onzin dus, dat vele wassen. totaal niet nodig en die berg is best vervelend. Niet gevaarlijk ofzo, maar niet zo'n charmant gezicht.  

Ook ben ik van plan veeeeeel minder speelgoed voor mijn nieuwe dreumes aan te schaffen (en neer te leggen). Mijn oudste heeft gewoon veel te veel gehad. Gevolg:   een kind dat helaas behoorlijk verwend is, snel verveeld, maar kort interesse kan opbrengen voor iets nieuws en het dan alweer links laat liggen. Klinkt wel heel negatief, ze is een schat van een meid hoor! Maar ik ga mijn tweede toch iets minder verwennen met materiele zaken.

Tot slot ga ik iets minder spullen meesjouwen als ik van huis ga. Ik was echt heel erg. Even winkelen? Dan nam ik 4 luiers mee, groot pak doekjes, drie spenen, twee verschoningen in het geval van spuitluiers, twee flesjes (stel dat je er een kwijtraakt), poedermelk, fles bronwater, etcetera. Als ik nu kijk naar wat mijn zeer relaxte vriendin meeneemt voor haar kind...   1 luier, 1 speen, 1 flesje en een kant en klaar pakje melk. gaat het een keer helemaal mis dan loopt ze de HEMA binnen en koopt een schoon rompertje. Speen kwijt? koopt ze een nieuwe.
Ik was altijd gestressed en had veel te veel bij me. En maar sjouwen (om nog maar te zwijgen van hoe lang het duurde voordat ik de deur uit was)

Haha leuk om te horen ja. Ik verwacht de eerste, maar heb er zeker ook wat aan!! Leuk topic!!

Groetjes, Mirjam

Ik ga proberen langer BV te geven..

En niet zo gestresst om te gaan met badjes e.d. Idd, iedere dag in bad is helemaal niet nodig.  

En van de tijd genieten dat ze baby is. Want met de oudste heb ik wel gemerkt dat het echt zo voorbij is!!

Dat van die berg klopt.Mijn zoontje heeft het ook.(nu anderhalf).Hij heeft dun haar en dus zie je het erdoor heen.Ook heeft hij het achter zijn oortjes gehad en soms ook in de wenkbrauwen.Daar lijkt het wel oranje.DAt doe ik dus ook niet meer maar om de dag.Ene dag in bad andere gewoon even wassen met een washandje.

Speelgoed hebben wij ook uitgedund.Wij hebben bij ikea een kast met bakken gekocht en af en toe wissel ik er 1.De enen naar boven en de ander naar beneden en dit houd hem veel liever en hij vermaakt zich veel beter.Wat ik niet opruim zijn boekjes en echt favoriet speelgoed.

Ik neem juist wel meer mee.Bij mijn zoontje miste ik nogal eens wat.Shit te lang gewinkeld en geen voeding.
Wat ik op het laatst voor hem meenam was

2 voedingen
2 flessen
spuugdoekjes
veel luiers
2 rompertjes
1 stel kleren
1 t-shirt
1 vest(hij heeft 1 keer in de winter zijn jas onder gespuugt.)

Misschien een beetje veel maar ja ik heb een grote luiertas en die hangt aan de kinderwagen dus slepen hoef ik niet.

Wat ik ook ga doen is niet bij elk kikje boven de kinderwagen hangen.Mijn zoontje had dit met een maand of 3 in de gaten en ik maar met hem sjouwen.Ook ga ik  deze niet meer zoveel uit handen geven en doen we de voedingen zelf en niet door anderen(eventueel een oma ofzo wel we gaan namelijk fv geven)

En inderdaad zo veel mogelijk genieten want het klinkt dom vooral als ze net geboren zijn maar baby zijn ze maar zo kort!Het lijkt van niet maar de tijd vliegt.

ik heb nog wel een tip voor onderweg.
tenminste ik vond het makkelijk
als je weggaat en je geeft fv dan kookte ik het water thuis vlak voor ik wegging  
deed het dan  in de fles (zonder poeder)
en  in  het koelvak van de  luiertas.
het water kan ik zo rustig 2 uur laten.
als ze dan zin  in een fles hebben dan was het precies goed en mocht het nog te heet zijn dan koelen met koud water. dat is overal te vinden.
gekookt water niet.

sas (35w4)  

wat ik bij de tweede tot nu toe anders heb gedaan is veel meer tweedehands gekocht. Bij de eerste moest alles perfect en nieuw zijn, nu heb ik dat veel minder. Het kind heeft toch niet in de gaten of ze nu onder een nieuw of tweedehands lakentje ligt bijvoorbeeld.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik allemaal in mijn luiertas deed, dat lag eraan hoe lang ik weggging ook. Maar ik ben er wel zoeen van, beter wat teveel in die tas dan te weinig.

Ik ga speentje en flesjes minder lang dagelijks uitkoken, ik heb dat tot 9 maanden gedaan en toen ik bij het CB kwam om te vragen hoe lang dat nog nodig was, was men verbaasd dat ik dat nog deed. Vanaf 6 maanden hoeft dat dus niet meer, wist ik veel.

Ik ga het CB minder vaak bellen met vragen over   voeding. Max had enorm veel honger en ik vind achteraf dat ik veel te lang doorgesukkeld heb. Ik wilde al veel eerder overstappen op voeding voor hongerige babies maar dat hoefde volgens hun niet. Toen ik het uiteindelijk toch gedaan heb was het gelijk goed. Dus ik ga nu toch een beetje meer op mijn eigen inzicht af.

Ik geloof dat het dat wel zo'n beetje was :)

Ha die Ingerrr,

ik moet wel lachen om je verhaal. Bij de eerste was ik net zo'n stresskip als jij. Nu nummer drie zich meldt ben ik veel relaxter. Vanmiddag ging ik even met mijn twee andere kinderen naar opa en nam ik geen spullen mee. Als ze hun broek of luier vol zouden poepen of plassen dat zou ik gewoon naar huis gaan. Die dikke billen kunnen best een kwartier tegen poep of plas!

Ik zie vaker op ons septemberforum moeders-to-be die zich erg druk kunnen maken over zaken waarvan ik denk: meid, relax! Maar zo was ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap! Ik hoop echter wel dat iedereen de zaken goed in verhouding kan blijven zien en vooral kan blijven genieten van het leven dat nu nog in je buik zit. Da's toch wel heel bijzonder (met alle respect voor de meiden die veel kwaaltjes hebben, begrijp me niet verkeerd!). Iedereen veel succes met de laatste loodjes!
Groetjes, Hanneke

Terug
Bovenaan