wat ga je bij je tweede baby anders doen?

Ik zal in ieder geval de eerste weken minder stressvol zijn. Ik durfde bijv. als ik alleen thuis was met Aylin niet te douchen hahahaha. Stel dat er wat gebeurd.

Ik heb maar 1 tip voor nieuwe moeders :

VERTROUW OP JE EIGEN MOEDERINSTINCT!!!!!!!!!!!!!!

Ik had niet gedacht dat ik dat zou hebben, maar het is er wel degelijk. Na 3 maanden begon bij mij de bv te minderen en m'n dochter begon mager te worden (ik had een stille hongeraar, die dus niet huilde) dus ben meteen op fv overgestapt. Is maar een voorbeeld. Dit kan bijv. ook zo zijn bij ziek zijn, jij kent je kindje het beste.

Oh en dan heb ik nog een tweede: Wat ze je op het C.B. vertellen, daar pik je het bruikbare uit en de rest gaat je ene oor in en het andere uit. Ze zijn daar n.l. erg goed om nieuwe moeders erg onzeker te maken. Zeker m.b.t. de ontwikkeling en groei van je kindje. Onthoudt goed, alle maten daar zijn GEMIDDELD en volgens mij heeft niemand een "gemiddeld" kindje.

En GENIET GENIET GENIET het lijkt een cliche, maar ze zijn inderdaad zo vlug groot.

Groetjes Miriam (35+4)

het schijnt goed te zijn om je baby zlefs niet om de dag in bad te doen...het mag nog minder. Natuurlijk is het wel goed om een washandje te gebruiken en voor het slapen de handen, gezichtje billen enz even te wassen. Maar altijd zo weinig mogelijk reinigingsspullen gebruiken.
Maar je wil ook graag dat ze fris ruiken heh.....dilemma

Op zich ga ik niet zo heel veel anders doen denk ik bij de 2e.

maar ik laat me niet meer gek maken door goedbedoelde adviezen van familie en vrienden. die hebben me bij me zoontje vaak onzeker gemaakt terwijl het heel goed ging.
en nog meer naar me eigen gevoel luisteren.

en meer genieten, ik geloofde niet toen iedereen zei geniet ervan voor je het weet zijn ze groot. maar dat klopt echt.

ik neem gelukkig niet zo heel veel mee. alleen als we naar een wandeling gingen of een beurs.
wat wel is gebeurt dat ik alles bij me had in overvloed en dan vergat om een speen mee te nemen voor op de fles. en we erg creatief moesten zijn om thomas zijn voeding te geven. want op een modeltreinenbeurs is het niet zo makkelijk om een speen uit te halen. maar toch kreeg thomas zijn fles en hij werd er ook erg flexibel en creatief van hihihi.

en voor mezelf heb ik me voorgenomen dit keer te genieten van de kraamweek. de vorige keer moest ik van mezelf zo snel mogenlijk weer op de been zijn. en dat is me duur komen te staan achteraf daardoor heb ik heel lang gedaan om weer op de been te komen. en het is ons 2 kindje en tevens laatste. we zijn blij dat we nog een keer een wondertje mochten krijgen. en die 1e week is voor ons gezin, puur genieten. manlief heeft vrij. en ik neem de tijd om te herstellen en kalm aan. zonder te denken dat ik na 2 dagen alweer door het huis moet rennen, vliegen, springen.

groetjes Dees
34 wk

Terug
Bovenaan