Wat gaan jullie doen in je verlof?

Ik deed echt niks haha. De eerste week verlof heb ik alleen maar geslapen en overgegeven. De vermoeidheid van een laatste week gas geven om alles af te ronden voor werk eiste echt zijn tol. Daarna voelde ik me íetsjes beter. Mijn dagen bestonden uit lekker ontbijten en een sudoku'tje maken in de tuin, slapen, een serietje kijken, appen met een zwangere vriendin, rommelen in zijn kamertje en nog meer slapen. Eigenlijk waren de bezoekjes aan de verloskundige nog het spannendst haha. 

Haha herken het stukje van ZazouSept wel wen beetje. Heb de eerste week van mijn verlof ook echt veel geslapen. Verder is de verloskundige wel een beetje het uitje van de week ? Maar heb ook wel wat andere dingen gedaan/ gepland staan:
- Vluchttas inpakken
- Geboorteplan afmaken
- Lekker uitgebreid koken, nieuwe recepten waar ik normaal niet aan toe kom
- Goed boek lezen
- Cake bakken
- Lunchen met vriendinnen
- Op de thee bij andere vriendinnen
- Langsgaan bij ouders
- Geboortekaartje finetunen
- Adressen familie en vrienden opvragen en bijwerken (voor de geboortekaartjes)
- Zwemmen
- Kast van de baby herinrichten nadat alles gewassen en gestreken was
- Laatste dingetjes in huis halen
- Elke dag iets poetsen of opruimen waar ik normaal niet zo snel aan toe kom (binnenkant kastjes bijv). 
- Heel veel opruimen van spullen die toch niet meer gebruikt worden, ben ik nu echt goed in, alles mag weg ?
- Eventueel eten koken voor in de diepvries zodat je hier tijdens de kraamweek niet naar hoeft om te kijken.

Dank voor je tips Rozenmeisje.. vooral je tip over het eten in het voren maken. Super goed idee en ook de adressen van de geboortekaartjes had ik nog niet aan gedacht (oeps). 

Je kan ook alvast de adressen op de enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes, en welicht zelfs de postzegels erop plakken. 
ik was blij dat we daar niet over na hoefden te denken tijdens de kraamweek. 

Indd voorbereidingen treffen zoals Rozenmeisje zegt ? was ookal een menu aan het bedenken voor de diepvries (bennem nu aan het leegeten) straks alles vers erin ✌️
ik ga denk ik ook ff mn wimpers en wenkbrauwen laten doen (epileren/verven) dan zie ik er nog een beetje koosjer uit in de kraamweek en hoef ik naar mijn gevoel er geen aandacht aan besteden.
bevalling voorbereiden, alles voor diverse scenarios hihi ik dacht vorige keer dat ik voornamelijk in bad zou liggen met de weeen, uiteindelijk vond ik dat afschuwelijk door een heftige weeenstorm. Dus ff een skippybal scoren, en de vloer goed dweilen gezien ik vorige keer voornamelijk over de koude vloer wilde kruipen ??
en ik ga een box maken met fijne spulletjes en noodspulletjes voor de kraamweek voor in mn nachtkastje, borstvoedingsthee, lanoline zalf, zoogcompressen, mooie boeken, makkelijke snacks, vrouwenmantelkruid, etc. Ideaal. 

De adressen voor de geboortekaartjes had ik idd ook geregeld etc. De vriezer vullen is ook een goede tip. Wij kregen gelukkig veel eten van mijn schoonmoeder tijdens de kraamweek, dat was echt top want ik was echt niet in staat om te koken. Accepteer dat echt als visite aanbiedt om eten mee te nemen! De baby huilt precies als je wilt gaan koken ;)

Terug
Bovenaan