Wat gaan jullie doen met de Kerstdagen!!!!

A

Anoniem

Guest
Oké, even uit nieuwsgierigheid natuurlijk.
Wij zijn allemaal maandag voor kerst vrij, de laatste boodschappen en gezellig met Roos naar de K3 film (en hopen dat het heerlijk rustig is in de bios maar het zou me verbazen als dat niet zo is!).
1e kerstdag komen mijn schoonouders + twee mijn  zwagers ( één met een voor mij onbekend liefdesleven! en mijn schoonzusje zit in Afganistan) bij ons eten.
Ik zie er best tegenop want het zijn niet bepaald gezellige mensen waarmee ik kerst wil vieren maar we hebben al besloten om te gaan steengrillen, tegen mijn principes in want ik wil graag uitgebreid koken met kerst, maar het zijn moeilijke eters en steengrillen is wel lekker makkelijk voor mezelf. Dan staat er niemand uren in de keuken (ikke dus) en wel zo makkelijk boodschappen doen en er zit altijd wel iets bij wat iedereen lekker vindt.
2e kerstdag is bij mijn ouders, gezellig!!!, mijn mama kan lekker koken, dus dat komt helemaal goed.
Ik ben dus erg benieuwd hoe jullie deze dagen doorbrengen, diners in gala, of thuis met pizza voor de tv (hebben wij vorig jaar één dag gedaan, heerlijk!!!).

groetjes Daniëlle.

hé daniëlle

hier wordt de kerst rustig gehouden. eerste kerstdag hebben we 's avonds bij mn moeder..daar lekker eten (zalmcocktail vooraf, als hoofdgerecht beenham, varkenshaas in champignonroomsaus, krieltjes, frietjes, spruitjes, brusselse witlof(witlof uit de oven gewikkeld in ham en onder een bedje van kaas), salade, en als toetje lekkere vianetta ijstaart...
bij mijn schoonmoeder is besloten om niks te doen...mevrouw moest zonodig hertrouwen en heeft zelf aangegeven dat het geld op is en het eens tijd werd dat andere mensen haar gingen uitnodigen...(deze uitspraak moet je lezen onder een vrij onaardige toonvanuit mijn schoon moeder) ook heeft ze maar even besloten dat er geen cadeautjes meer worden gedaan voor de kleinkinderen...erg makkelijk, de oudste is 15 en dan volgen er nog 4 waarvan de jongste 10 wordt...die hebben alle jaren met sinterklaas en kerst goed geboerd qua cadeau's. Daniëlle is de jongste en die krijgt dus niks meer...nu wordt ze heus wel verwent met sinterklaas en kerst door ons en mijn moeder maar het is niet leuk als dit opeens wordt gedaan...onder de uitleg vanuit schoonmoeder dat de bruiloft van hun genoeg heeft gekost en het geld op is.....

groetjes Veronique

Wij gaan maandag 24 december lekker met zijn viertjes naar de Efteling. Als we onderweg nog denken we blijven hier in de omgeving overnachten dan doen we dat nog even lekker. Anders ga ik 1e kerstag naar de kerk samen met mijn vader. Dit doen we al jaren daarna lekker koffiedrinken bij mijn ouders en rond een uur of 14 gaan we tafelen. Ik hoop dat het dit jaar niet meer zo'n uitgebreid iets word, want ik vind het zo zonde dat de helft altijd in de groene container belandt. Tweede kerstdag hebben we lekker tijd voor ons gezin. We gaan waarschijnlijk koffiedrinken bij mijn schoonouders, maar dat ligt er even aan wat ze gepland hebben met mijn schoonzusje en haar gezinnetje. Blijven zij lang bij mijn schoonouders dan gaan we daar dus ook niet koffiedrinken. Dus het word een heerlijke relax kerst.

Groetjes Jolanda

Hier is het nog een btje onduidelijk. Ik heb er eigenlijk ook niet veel zin in dat de fam van mijn man hier komt maar ja wij zijn eigenlijk weer aan de beurt.

En wat het wordt aan mijn kant is helemaal onzeker want ik heb eigenlijk al een paar maanden geen contact meer met m'n broer en ik wordt er verder niet wijzer van waarom niet dus ik denk dat t   nog even puzzelen wordt.

Bah ik baal zo van die dagen he. Ik vind de kerst op zich wel gezellig maar altijd de fam bij elkaar bah dat vind ik dan weer niks ( heb niks tegen de fam hoor van beide kanten niet maar het voelt zo verplicht)

Nou voor iedereen die wat leuks gaat doen .... Veel plezier.

xx Elly mv Yari

Tja, kerst...

Vond het vroeger thuis altijd wel gezellig, met pakjes onder de boom enzo. Maar december is voor mij elk jaar weer een opgave.

Sinterklaas wil mijn schoonmoeder altijd met ons vieren, maar zonder pakjes, surprises en gedichtjes .... De pogingen om toch het kadootjes geven in te voeren heb ik na jaren "strijd" maar opgegeven. Dit jaar zijn we  maar lekker met z'n drietjes op vakantie gegaan !

Een week later ben ik zelf jarig. Omdat er altijd veel mensen komen is het de hele dag open huis. En heb ik zelf de hele dag (en ervoor al) het idee dat ik een topprestatie moet leveren...

En dan komt de sterfdag van mijn moeder, dit jaar alweer 4 jaar geleden...

En dan is het altijd een gepuzzel met wie/wat/waar met de kerst. Eerste kerstdag is de oma van mijn vriend jarig, dus daar moeten we sowieso naar toe. En we gaan een kerstdag naar zijn vader en vrouw. Dat is eigenlijk altijd wel gezellig. Ik heb gehoord dat we dit jaar stamppot boerenkool gaan eten. Jummie! Voor mij hoeft die overdaad niet zo met kerst.

Ik heb besloten dit jaar wel wat kerstsfeer in huis te halen. Een boom lijkt me, met Julian in de buurt, geen goed plan. Maar wel wat dingen voor het raam of buiten. Maar zover ben ik nog niet.

Ik ben altijd zo blij als het weer 2 januari is!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Wij doen alrijd lekker relaxed, sinds ik bij Edwin ben hebben we steeds 1 kerstdag bezoek gehad of op bezoek gegaan (tot nu toe steeds mijn ouders, Edwin zijn ouders deden we een avondje borrelen in de week voor kerst), en dan 1 dag voor onzelf, lekker film kijken/lezen/slapen etc etc. Nu gaan we gourmetten bij Edwin zijn ouders op 1e Kerstdag en slaan we juist mijn ouders een keer over.

En verder, vooral niet teveel poespas, heerlijk eten prima maar ik heb al die stress er niet voor over, ga veel liever op een vrije zaterdag als ik er zin in heb met m'n neus in een receptenboek zitten koekeloeren hahahahaha. Dus wij gaan wrs heel gewoon koken op 2e Kerstdag.

Ik heb een vreselijke hekel aan Oud & Nieuw, dus wat dat betreft ben ik dan ook blij dat het 2 januari is (vind Nieuwsjaardag nog veeeeeeeel erger, wij gaan ook niet op visite dan, daaaag lekker dagje thuis haha).

Groetjes Jenneke mv Ivar

Kerstavond gaan we altijd naar mijn oma. Dat is al een begrip sinds mens heugenis. Ze heeft dan oma soep, rollade en salade. Ook heeft ze altijd cadeautjes onder de boom. Al mijn ooms, tantes, neefjes, nichtjes en aanhang komen altijd, dus het is een huis vol. GEZELLI!

1e kerstdag gaan we naar mijn schoonouders. Daar komen mijn zwager en schoonzus ook. Mijn schoonmoeder gaat uitgebreid koken, de oma's van hun kant zijn er dan ook. Schoonmama doet ook altijd cadeau's voor iedereen en wij houden het iets rustiger.

2e kerstdag is nog niet helemaal duidelijk of  mijn ouders en broertje hier komen of dat we naar mijn ouders gaan. Maar we gaan iig gourmetten. Erg leuk, ik houd er wel van! Wij trekken altijd lootjes met mijn ouders.

Oud en nieuw komen waarschijnlijk onze vrienden bij ons. Is nog niet helemaal duidelijk.

Liefs Maaike

Kerstavond zijn we lekker met zijn drietjes thuis. Voorheen deden we wat met 4 stellen op kerstavond, maar omdat inmiddels iedereen kindjes heeft en niemand de ruimte heeft om ze allemaal te laten slapen, lukt dat niet meer met kerstavond.

Eerste kerstdag gaan we nu ontbijten met deze vrienden en alle kindjes. 's middags gaan we naar mijn ouders, waar mijn broer met vrouw en kids ook komen, dat wordt weer een gezellige dag! Er ligt bij ons in elk geval geen druk op van "het moet gezellig zijn". Gewoon lekker kletsen, met de kindjes spelen en tussen door wat lekkers eten. maar overdadig hoeft voor ons ook niet. Dus wel gewoon normaal.

Tweede kerstdag komen mijn schoonouders bij ons. Dat wisselen we ieder jaar af. Mijn man heeft geen broers en/of zussen. Het ene jaar gaan we naar hen, het andere jaar komen zij bij ons. Dat is ook altijd een hele gezellige dag. Hier heb ik ook weer veel zin in.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan