Wat gaan jullie doen met de Kerstdagen!!!!

Met Kerst.... moet ik werken van 8-12 en 18-22... Zowieso bestaat in Belgie maar 1 kerstdag, de 25ste. Ik moet dus al werken, en Froukje is de hele week bij mijn ouders in NL! Voor het eerst zo lang en zo 'ver' weg (eerlijk gezegd heeft ze nog maar 1x een nachtje bij schoonouders geslapen) dus ik ga het lastig hebben ben ik bang...  Als ik het goed heb komen schoonouders de 25ste 's avonds terug van vakantie, en manlief moet hun van het vliegveld halen. De gezelligheid valt ver te zoeken dus...! We moeten er tussen de middag zelf maar iets leuks van maken. Plus de 24ste gaan we gezellig eten en borrelen bij de buren, dat word onze kerst.
Met oudjaar kom ik uit de nacht en rijden we door naar NL, weer lekker naar mijn meissie!!!! En vieren we gezellig oud en nieuw met ouders en daarna met vrienden. Op zich heb ik niet heel erg veel met kerst, maar een criteria is toch wel dat het gezellig moet zijn... Volgend jaar weer!

Groetjes, Esther

Hoi,

Leuk onderwerp. Ik heb net het grote voordeel van geen schoonouders ontdekt, wat een geregel bij jullie. Nee hoor grapje, ik mag fijn 2 dagen koken ;-)

1e kerstdag, cadeautjes met mijn ouders en Tess, niet te veel gewoon iets kleins. 's Avonds komt mijn tante voor het diner.

2e kerstdag, mijn broer en zijn vriendin komen eten.

Wat we gaan eten... tja daar zijn we nog niet uit. Wil altijd wel iets speciaals maken, dus de boekjes worden afgezocht.

Oud en Nieuw, was het maar alvast over, ik vind daar echt geen klap aan. We blijven thuis en wachten tot 12 uur, met een hapje en een drankje. Nieuw Jaarsdag, de start van het grote dieet. Of toch maar de dag erna??

Veel plezier tijdens de kerst en alle andere dagen,

groetjes Nanda

Voor de moeilijke slapertjes is het misschien een idee om thuis alvast een paar keertjes in het camping-bedje te laten slapen. Met bijvoorbeeld een speciale beer/knuffel. Als die dan ook meegaat op visite is het alvast een beetje bekend! Neem ook zoveel mogelijk eigen spullen mee (aan slaapzakjes, tuttel-doekjes weet ik veel wat.) Dat voelt veilig in een onbekende omgeving!

De twee dagen voor kerst moet Ruben werken, logeert Kian bij opa en oma en sta ik op het podium.
1e Kerstdag: komen mijn ouders Kian terugbrengen en blijven dan eten
               - voorgerecht: Marokkaanse tuinbonensoep met gegrilde paprika
               - hoofdgerecht: Couscous met stoof-vlees en oranje groenten
               - nagerecht: Chocolade-trio (ijs. mousse en brownie)
2e Kerstdag: Schoonouders zijn op vakantie dus: VRIJ!! Uitpuffen van de dagen ervoor...

Oud en nieuw gewoon saampjes thuis. Ruben moet 1 januari belachelijk vroeg op, dus wij gaan na de vuurpijlen lekker naar bed!

Liefs Nelleke

leuk om te lezen hoe anderen hun kerstdagen
doorbrengen

eerste kerstdag komen mijn ouders en schoonouders
mijn zus ,zwager en schoonzus bij ons
het diner is simpel en kan allemaal van te voren worden
bereid dus ik sta dan niet de hele dag in de keuken
vooraf ossestaartsoep met stokbrood en kruidenboter
hoofdgerecht runderstoofpot met paddestoelen en pruimen,
                                      aardappelpuree uit de oven en frietjes boontjes
                                      en spruitenen en wat rauwkost
nagerecht            roomijs met warme kersen en chocoladesaus

tweede kerstdag is helemaal voor ons zelf gaan er een gezellige pyamadag
van maken

groetjes
Bianca mv Lorenzo

pfff altijd zo'n drukke tijd kerst !
Maar wel heel gezellig

Wij beginnen dit jaar al op 22 december dan vieren we kerst met de moeder, zus&vriend en opa en oma van Jaap.  
We eten dan gezellig met elkaar en er liggen wat cadeautjes onder de boom. Alleen  (overgroot)oma is altijd zo ontzettend druk dus daar zie ik wel een beetje tegen op.  
23 december is jaap jarig. Dat vieren we overdag met familie en 's avonds met vrienden.
24 december gaan we met vrienden uit. Even ergens gezellig wat drinken.  (kasper naar mijn ouders)
25 december naar mijn ouders en daar zijn ook mijn 3 zussen en 2 broers plus aanhang. En de zus van mijn moeder met haar twee dochters. Dat is heel erg druk maar wel heel erg gezellig.
26 december naar de vader en vriendin  van Jaap. En 's avonds heb ik een etentje met vriendinnen en veel wijn haha (zonder man en kind).

En dan is het weer voorbij

Ik hoop dat kasper het allemaal een beetje overleefd !

liefs pauline

Goede tip trouwens nelleke
dat ga ik zeker proberen om kasper alvast een paar dagen in zijn camping bedje te leggen

Hier blijft het lekker rustig, zoals we eigenlijk al jaren doen. Op eerste kerstdag komen mijn schoonouders gourmetten. Tweede kerstdag is nog helemaal vrij. Voor de rest hebben we geen verplichtingen ofzo, heerlijk.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan