Wat gaan we eten met kerst?

Ik ben erg benieuwd wat jullie gaan eten/koken met kerst. Ik hou zelf erg van simpele dingen, zoals carpaccio of gerookte zalm, maar dat mag natuurlijk niet als je zwanger bent . Wie o wie heeft er nog een lekker simpel kerstmenuutje, wat ook geschikt is voor zwangeren?

Hoi,

Zelf ga ik bij familie eten, heb dus geen idee wat ze gaan maken en of ze rekening houden met dat ik zwanger ben. Al heb ik nu het gevoel dat ik niks meer wil eten hoor! Ik ben al te veel aangekomen (19 kilo!). Dat zal dus nog wat worden. hihi
Ik eet bij familie omdat ik zelf haast niks meer kan doen gelukkig zijn ze vol begrip. (was ook al uitgenodig hoor!) maar toch het is wel een hele opluchting!

Veel succes met het vinden van een lekker menu, soory dat ik je hiermee niet kan helpen.

Grt Suuz 30,5 weken

hoi,
simpele dingen,carpaccio en zalm?hahaklinkt mij in de oren als een koningsmaal.gelukkig lust ik het niet,dan mis ik het ook niet.maar ik kom dan ook van t platteland he.en je weet wat ze zeggen;wat de boer niet kent.....
bij ons komt er elk jaar  met kerst veel vlees op tafel.dit jaar ook gewoon.lekker rollade met verse groente en aardappelkroketjes.heb nu al zin om het te gaan maken hihi.we gaan ook 1 dag gourmetten bij familie.het enige wat ik zal missen is de wijn en champagne.
succes met het vinden van een smakelijk,verantwoord menu!
groetjes kari

Ik ga lekker Indisch koken, een hele rijsttafel. Zijn we verzot op, is allemaal door en door gaar, dus geen zwangerschapsbeperkingen. Ik heb me voorgenomen om me volgend jaar helemaal te buiten te gaan aan het wild. Mmmm....dat vind ik lekker maar is zo vaak rauw. Vorig jaar herfst/kerst was ik ookal zwanger dus sta al twee jaar droog!

Ingeborg

Een simpel kerstmenu

voorgerecht : salade met stokbrood en echte boter
                                       Bv eikensla met kersttomaatjes en stukjes ham
                                             mosterd/honing dressing en een paar nootjes erop

hoofdgerecht varkensrollade, met aardappelpuree/ krokketjes.
                                       mix van groente bloemkool/broccoli/wortel
                                       of witlof uit de oven.

bijgerechten appelmoes / stoofpeertjes

nagerecht   zelfgemaakte appeltaart( warm) met slagroomijs

groetjes Barbra

Terug
Bovenaan