Wat gaat het allemaal snel!

Vandaag ben ik met Stas voor het eerst naar het buro geweest.
Stas is goed gegroeid geboorte gewicht was 4065 en vandaag met 5 weken woog hij 4815. Hij mag nu 150cc in de fles dit past niet meer in de kleine Avent flesjes die ik gebruik dus die kunnen de kast weer in!
Ook al een hele stapel kleren aan de kant gelegd en zijn eerste winterjasje past ook al niet meer. Bij een tweede wilde ik er zoveel mogelijk van genieten, dit doe ik ook. Maar wat gaat het allemaal hard het kleine babytje is er zo snel vanaf!
Bij de eerste kon ik niet wachten om hem een stoere spijkerbroek aan te doen en nu vind ik het juist zo leuk om hem nog in van die babypakjes te houden, maar ja als het zo snel gaat.
Hoe vinden andere moeders dit van een tweede?

Groetjes

hoi mikkie,

ik vind het heel herkenbaar!!!
mijn oudste was een flinke 4100 gr en was overal snel uit. ook ik kon niet wachten met de hippe broekies en rokjes. maar nu geniet ik volop van ons tweede meissie, ze was maar 3100 gr en heel fijntjes. ze gaat nu met 8 weken 62 in dus ze heeft lekker lang in de kleinste kleertjes gelegen. maar de hippe broekies liggen nog wel even achteraan, en de zachte roze pakjes worden het meest gedragen. maar idd het kleine is zo snel weg. deze keer wil ik het rustig aan doen, maar heeft de kleine mei daar een heel ander idee over. ze kan al zelf van de buik naar de rug draaien en van de rug op haar zij, het zal wel niet lang duren voor zo zelf naar de buik draait. maar geniet doe ik zeker!!!!

liefs

Hoi allemaal,
Bij ons is Vic de derde (en laatste) dus wil ik er echt heel erg van genieten. Gelukkig denkt hij daar net zo over en is hij nog steeds heel fijntjes.
Hij is vandaag precies 8 weken en heb ik gisteren zijn eerste kleertjes (mt 50) weg moeten leggen omdat de mouwen nu toch wel echt te kort zijn geworden. Natuurlijk groeit hij wel heel goed bij de geboorte woog hij 2900 gr. en afgelopen woensdag 4520 gr. en in lengte van 48 cm. nu 54 cm. Ondanks dat vind ik het wel allemaal veel te snel gaan! Ik heb erg veel zin in het voorjaar maar als ik dan bedenk dat Vic dan al echt wel het (kleine) babytje af is vind ik dat wel weer jammer.
Maar goed aan alles komt een eind.
Nu nog maar even lekker genieten van ons kleine mannetje.
Groetjes, Anne

Paddy is mijn derde en laatst en ik geniet vn elke minuut. Hij was al behoorlijk groot toen hij geboren werd 3645gram en 52 cm en na 4 weken was hij 4600 gram en 54 cm dus het hele kleine is er alweer af. De kleinste kleertjes heb ik alweer weg gelegd en zijn winterjas past ook al niet meer. Gelukkig kreeg hij er een op ons kraamfeest die wel past.

Jeee wat groeit mijn beer dan snel! Hij was 37080 en met 5 weken al 5200! Alle kleine kleren zijn dus allang weg... Ik probeer zo veel mogelijk te genieten, maar helaas is dat afgelopen maand soms best moeilijk geweest. Doordat hij zich zo ziek voelde door de reflux kon ik me vaak alleen maar bezorgd voelen en was ik de hele dag bezig met geef ik hem wel genoeg / geef ik hem te veel / geef ik hem te snel en wordt hij dus weer meer misselijk... Krijgt hij teveel van het medicijn, etc? Nu heeft hij een tweede medicijn erbij gekregen en gaat het ietsje beter. Hij huilt in ieder geval niet meer van de pijn. Dan kan ik weer van hem genieten. En hij van de wereld om hem heen. We zien nu dat echt al zijn energie opging aan het niet lekker voelen. Nu kan hij af en toe lachen en das extra genieten! Ik hoop uit de grond van mijn hard dat dit niet de laatste zwangerschap is ook al willen we nog wel een paar jaar wachten.

Op zich gaat het me nog niet te snel. Er zit nu net wat groei in, maar dat komt mede omdat ze zo groot is dan gaat het wat langzamer.
Ik ben vanaf de geboorte gelijk met maatje 56 begonnen dus van ergens uit groeien is nog geen sprake, het winterjasje wat ik heb is maat 62.
Het enige probleem is dat ik wat cadeautjes heb gehad van mensen die een te klein pakje gekocht hebben(had nog expres haar lengte op het kaartje gezet).

Wat ik heerlijk vind nu bij een 2e kindje is het vrij onbezorgde gevoel. Ik raak niet bij het eerste het beste huiltje in paniek. Ook over haar geringe groei in de eerste 3 weken zat ik niet echt in. Ze gaat heus wel groeien. En als ze verschoond is en gedronken heeft en er is ook een boertje uit, nou dan huilt ze maar even.

Zeker met Thomas die ook nog rondloopt heb ik niet de luxe om uitgebreid met haar te keuvelen overdag. Dan laat Thomas niets heel, gister alweer een theeglas stuk en een telraam op Hanna's hoofdje (niet expres).

Ja het gaat hard en snel.
Pepijn was bij geboorte 4080gr en 53cm, met 4 weken was hij 55cm en 4730gr.
Mijn dochter was veel kleiner met die leeftijd.
Sommige kleertjes zijn al te klein, andere passen nog wel. Zijn eerste jasje is ook te klein, hebben nog een hele leuke gevonden.
Ik heb hem ook langer van dat echte baby-spul aangetrokken, maar ja ik ontkom er niet aan. Hij heeft nu ook stoere broekjes. Maar wat vond ik dat moeilijk hahaha.

Mijn dochter kon met 6 weken ook al draaien en kroop (tijgerde) met 3,5 maand. Ik heb nu gezegd dat hij dat allemaal wel wat langzamer mag doen whahaha.
Wat hij al vanaf week 2 doet is lachen met geluid! Heerlijk om te zien. Hij heeft zo'n lol om van alles, zo'n lekkere lachebekkie.
We hebben hier al heel wat mijlpalen gehad....
Voor het eerst in zijn eigen kamer slapen (met 7 weken), afgelopen nacht voor het eerst in ledikant (hij past bijna niet meer in het wiegje)
Inderdaad de kleinste flesjes van avent weer terug in de last :(
Maar wat een lekker boefje is het. Ik kan nu meer genieten dan toendertijd met mijn dochter. Was toen nog genezende van een zwangerschapsvergiftiging en onze dochter huilde veel meer.

Liefs

Terug
Bovenaan