Wat gaat het toch snel!!!

Het is vandaag alweer 7 maanden geleden, dat ik ons kleine wondertje vast mochten houden.
Nu is het een bikkel van maar liefst 10 kilo en 71 cm met sinds vandaag 2 ondertandjes...
Slapen doet ie tot nu toe alleen tussen de middag en s'nachts, maar dat vinden wij niet erg. Eten doet ie goed zelfs brood begint ie lekker te vinden. omrollen kan die als de beste en nu alleen nog kruipen maar dat zit er aan te komen.
Gisteren zijn we met hem bij de intocht van Sinterklaas wezen kijken.
En nu bedacht ik me ineens wat gaat de tijd toch snel.

Ik ben benieuwd hoe het met jullie kleine wondertjes gaat????

Liefs Binbar

Ja, ik vind het ook zo snel gaan!
Julian is nu 7 maanden en 2 dagen. De laatste keer bij het consultatiebureau was ie 7 kg, dus zal nu rond de 7,5/ 8 kg zijn. Het is een kleintje, met nog altijd maatje 68, hoewel dat nu wel strak gaat zitten.
Hij heeft nog geen tandjes. Ik geef nog steeds in de ochtend borstvoeding, dus dat vind ik helemaal niet erg... ;-)
Ook hij eet nu tussen de middag een hele boterham met boter of smeerkaas en elke avond aardappelen en groente en soms vlees of vis. Ik maak het zelf en geef hem 200 gr en een beetje kwark.
Verder kan ie sinds een paar dagen af en toe even alleen rechtop zitten en rolt hij alle kanten op.
Hij begint af en toe ook al een beetje te kruipen.

Julian doet 3 kleine slaapjes per dag van ongeveer een uur, soms iets langer.

Heerlijk om te zien hoe ie alles ontdenkt en steeds meer gaat leren.
Voor je het weet vieren we al de 1e verjaardag van onze kleintjes!!!!

Hey Patricia85,

Hoe maak jij dat verse eten als ik vragen mag? Want Matteo wil alleen maar olvarit potjes, ik heb vorige week geprobeerd zelf eten te maken, maar het was nadat ik de staafmixer had gebruikt nog te grof. Wie weet heb jij nog tips om het smeuiger te maken.

Dank voor je tips.

Hoi Binbar

Hier gaat het ook zo snel. Saar is nu 6,5 maand en er zijn 2 puntjes van de tandjes te zien onder. Ze rolt al vanaf 3,5 maand en sinds vorige week is ze ook zachtjes aan an het teigeren. Ze wil heel graag met haar zus mee, dus dat is soms nog wat frustrerend voor haar.

Ze slaapt nog steeds 3 keer per dag. Het is alleen een beetje jammer dat ze nog steeds om 12 uur en om 4 uur 's nachts voor een flesje komt. We hebben geprobeert om haar om 4 uur te laten janken maar na 1,5 uur was ik het zat en heb haar toch maar weer een flesje gegeven. Verder eet ze heel goed. Als je wat melk toevoegt aan het zelfgemaakte eten wordt het wat smeuiïger. Saar eet zowel eigen gemaakt als potjes. We geven op dit moment wel alleen nog groenten en fruit ivm allergieën. Binnenkort wil ik met aardappelen gaan beginnen.

We vieren inderdaad voor je het weet hun eerste verjaardag. Ben ook erg benieuwd wat ze van de lichtjes met Kerst gaat vinden.

Hej Binbar, Hier een ook een stevige meid van ruim 7 maanden, denk ook wel bijna 10 kg. Onze meid lust eigenlijk alles. Ik doe 1 of 2 thee lepels olijf olie door het eten. Groente doe ik met groente nat en de staafmixer en aardappels prak ik en doe ik iets boter of olijf olie door, anders word het net behanglijm. Je kunt het daarna alsnog wel door elkaar roeren In het begin deed ik er zo'n 20 ml borstvoeding door, je zou ook kunstvoeding kunnen doen.

Onze dochter krijgt nog steeds 4x borstvoeding. De laatste keer om 23u en de eerste keer om 06.00u. Morgen naar en cb, ben benieuwd.

1esara, dank je voor je tips, ik ga ze zeker gebruiken.

@rjsj, Matteo vind die lichtjes van de kerstboom helemaal te gek, we waren bij de intratuin en hij wist niet meer waar die kijken moest, hij is zo wie zo helemaal gek van licht.

Hoi Binbar!

Ik kook de groenten en aardappelen gewoon helemaal gaar. Dan gooi ik het in de blender, doe er wat kookvocht of water bij en blender het helemaal glad.
Julian haeeft geen moeite met wat stukjes, hoewel hij potjes ook makkelijker wegkrijgt.
Misschien gewoon een kwestie van wennen?
En anders kun je misschien een zeef pakken en het daar doorheen persen? Ik denk dat je dan hetzelfde effect krijgt als een potje.

Het gaat zooo snel! Mick is ook alweer ruim 11 kilo. Tot nu toe vond hij alles wel best en lag heerlijk op zijn buik te spelen. Nu begint hij toch wel meer te willen dan hij kan. Het zitten gaat steeds beter maar het kruipen/tijgeren gaat denk ik nog wel even duren.. de tanden gaan erg hard, meneer heeft er al 2 boven en 3 onder! Al het eten vindt hij eigenlijk wel lekker, alleen brood is toch niet zn favoriet. Hij eet net een halve boterham en dan stopt hij er echt mee. Hoeveel brood eten ze bij jullie?

Terug
Bovenaan