Wat gaat het toch (te?) snel!

Annelot was gister alweer 6 weken oud. Aan de ene kant lijken 6 weken maar kort, zeker als je bedenkt dat een zwangerschap 40 weken duurt, aan de andere kant kan ik me een leven zonder haar al niet meer voorstellen. Het is alsof ons gezinnetje altijd al uit 5 personen heeft bestaan. Het voelt gelukkig goed zo want een 4e komt er als het aan mijn man ligt absoluut niet en daar ben ik het uiteindlijk ook mee eens (had ik van tevoren nog wel een beetje mijn twijfels over).
Vorige week bij de kinderarts was Annlot 4700 gram en al 59 cm. Lang en slank, net als haar grote zus. Haar broer was rond die tijd al ruim een kilo zwaarder. Maar:
Waar ik bij de oudste 2 steeds trots was over hoe groot ze al werden en dan vrolijk alle nieuwe kleertjes in een grotere maat erbij pakte om die eindelijk aan te doen, zou ik Annelot het liefst altijd in maat 56 houden... Met pijn in mijn hart heb ik gister alles wat we nog in maat 62 hadden erbij gepakt en besloten dat het er nu toch echt maar van moet gaan komen. De helft van de rompertjes kon Annelot al helemaal niet meer aan en bij sommige die nog wel gingen, kan er dan ook wel maar 1 knoopje dicht... Broekjes worden te kort en shirtjes met lange mouw worden naveltruitjes met 3/4 mouw...
Ik ben helemaal gelukkig met ons kleine meisje en probeer nog bewuster te genieten dan de vorige keren, maar wat vind ik het af en toe moeilijk dat er deze keer zoveel laatste keren zijn...
 
Ik herken je verhaal helemaal!! Mijn kleine meid is ook alweer 5 weken. Ik vind het ook erg snel gaan! Het idee dat het de laatste keer zal zijn vind ik ook erg jammer! Ook het ideel dat dit de laatste keer zwanger zijn was misschien. Wij hebben nu 2 kindjes. Misschien gaan we nog wel voor een 3e over een paar jaar, maar ik denk het niet. Met 3 kinderen zouden we serieus over verhuizen moeten nadenken etc. ...Maar wie weet.
Onze zoon is al 6 jaar en het is zo leuk om te zien hoe hij met zijn kleine zus omgaat! Het lieft wil hij bij haar in de wieg kruipen!!
Morgen voor het eerste naar het CB. Ben benieuwd!
 
Ja hoe herkenbaar, vanmorgen nog met pijn in mn hart wat van maatje 50/56 weggelegd ,met de gedachte, hmmm dat was voor t laatst dat ik dat nodig had :( , want ook hier komt waarschijnlijk geen 4e....

En Aaron is ook wel zo'n grote vent, eergister bij de u3 was hij al 5580 gram en 61 cm lang....(4weekjes oud)

Dus ik heb alles van Oscar 62/68 nu al in gebruik....Naja, zo is t leven, maar ja t gaat wel heeeeel snel.

 
Marly is ook al weer 6 weken oud. Ze weegt 4180 gram en is 56 cm. Ze past nog wel goed in maatje 50/56. Het meeste is zelfs nog wat groot. Mijn andere kids waren op die leeftijd al ruim een kilo zwaarder, dus een heel verschil.
We hebben nu 4 kinderen en Marly is echt onze laatste. Toch wel jammer, maar dat gevoel blijf je denk ik houden. En ze worden groter hè, het blijven geen lieve, kleine, schattige baby's, hahaha.
Straks is onze vrijstaande woning klaar en hebben de kids allemaal een eigen kamer. Best luxe denk ik.
 
Jaimy is a.s. vrijdag alweer 8 weken oud. Maar in vergelijking met jullie kindjes echt nog een ukje haha. Hij weegt nu zo'n 4200 gram denk ik. Maatje 50 past hij meestal niet meer, maar 56 zit vaak nog erg ruim (hangt echt onwijs af waar je het koopt)!
Tijd gaat inderdaad erg hard! Na deze week nog maar 3 weekjes verlof. Om me heen hoor ik iedereen zeggen "Oh, wat heerlijk, nog 3 weken!", maar ik heb zoiets van "Dan al???". Ik heb wel weer zin om te gaan werken, maar het idee dat ik Jaimy ergens een hele dag achterlaat...nee dat vind ik nog maar niks.
Wel vind ik het echt super dat je nu meer contact krijgt met je kindje. Hij kijkt je echt aan en kan al leuk lachen en geluidjes maken! Heerlijk!
Jaimy is ons eerste kindje en voor mij is het nu al heel duidelijk dat er een tweede komt. Mijn vriend is daar nog niet zo zeker van, maar ik wil echt nog een keer zwanger zijn en een baby in mijn armen houden! Ach, m'n vriend draait vast wel bij als we weer eens een hele nacht doorgeslapen hebben ;)
 
Hier ook een kleine dame van 6 weken! Het gaat idd zo snel! Ze past nog net in 50, ligt er idd aan waar het vandaan komt. Ik geniet enorm van haar want mijn vriend is er nog niet overtuigd van dat hij een tweede wilt. Zelf hoop ik wel dat er een tweede komt, over een jaar of 4 ofzo :).
 
Haha, dat dacht ik ook Sjess. Vooraf dacht ik dat de oudtse een jaar of 3 zou zijn wanneer er een brusje zou komen. De oudste wordt volgende week 5 jaar en hij heeft dus nu 3 zusjes, hahaha.
 
Gezellige drukke boel bij jou thuis :)! Sowieso gaan het er geen 4 worden hier, ik denk dat ik al moeite genoeg moet doen voor nr 2 bij mijn vriend haha! Zelf vind ik een iets groter leeftijdsverschil leuker zodat Rosalie haar eventuele broertje/zusje heel bewust meemaakt. Dat had ik zelf vroeger ook met mijn jongste zus en dat vond ik geweldig!
 
Terug
Bovenaan