wat gaat jouw kind worden?

Mmm, leuk onderwerp, maar lastig te beantwoorden. Lara is wel helemaal gek op boekjes en boekjes lezen. En ze vindt rollende dingen erg boeiend. Ze heeft ook regelmatig behoefte aan nieuwe informatie, nieuwe uitdagingen. Dus… een wilde gok; bibliothecaresse, journalist, croupier (rollende balletjes).
We zien wel waar het schip strand. We zullen haar stimuleren om d’r school af te maken en een diploma te halen. Maar de uiteindelijke keus ligt bij haar; als ze maar gelukkig wordt!

Ha ha, moeilijk om te  voorspellen maar wel grappig! Justin heeft een hele fijne motoriek, hij pakt de kleinste kruimeltjes tussen 2 vingertjes van de vloer en heeft een sterke voorkeur voor technisch speelgoed dus wie weet word hij electrotechnicus of zo? Architect vind ik ook wel een mooi beroep voor hem, maar goed wat hij ook wil worden ik zal hem in ieder geval stimuleren om een beroep te kiezen wat veel geld in het laatje brengt want z'n pa en ma hebben niet zulke vet betaalde banen! We hebben het ook niet slecht maar ja het kan altijd beter hè!

Groetjes,

Puk

Hihi leuke vraag KT!!

Ik hoop dat Julia ook mama mag worden!En dat ik dan lkkr oma kan zijn!
Dan zal ik ze net zo verwennen als mijn moeder Julia nu verwend!
Zoiets moois als het moederschap mag ze niet missen!
En voor der beroep....hmm echt geen idee!Ik hoop dat wat ze dan zal
worden, dat ze dan in ieder geval gelukkig is!Dat is het alles belangrijkste
voor mij!

liefs

links.

Linkshandig bedoel ik dan. Hij heeft nu echt al een duidelijke voorkeur voor links, dus dat zal het wel blijven dan.

Qua beroep drummer of voetballer. Geen speeltje is veilig voor zijn voeten hoeft niet per se een bal te zijn, alles is leuk om op te staan en tegen te schoppen.
Ook drummer maakt een goede kans. slaan met handen, stokken, lepels, vorken enz enz op alles wat hij maar tegenkomt, haha

hoi,

Op zich wel leuk om over na te denken!
Ik hoop dat mijn dochter iets gaat doen wat ze leuk vindt.
Toen ik op het gymnasium zat heb ik al gemerkt dat er verschillende kinderen waren met hoog opgeleide ouders die echt zo gepushed werden door hun ouders.
Ze moest en zouden een hoge opleiding hebben ook als ze dat eigenlijk niet konden of wilden.
Mijn schoonzusje ook, de 1 na de andere universitaire opleiding mislukte, haar zelf- vetrouwen werd steeds minder, maar een stapje ''terug'' mocht niet van haar ouders. En nu ze eindelijk na 6 jaar tobben een ''lager'' niveau heeft gekozen zie je haar opbloeien.

Ik ben inmiddels dierenarts en mijn man is chirurg en ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het niet diep in mijn hart jammer zou vinden als mijn dochter niet zo goed zou kunnen leren, maar ik hoop toch dat ik er geen  halszaak van ga maken.
Er zijn zoveel andere leuke (beroeps)opleidingen  en zo  veel leuke beroepen!

al zou ik het wel leuk vinden als ze iets met dieren gaat doen......

elke

Nou, dat is helemaal geen moeilijke vraag.
Thys wordt vast sloper, daar is hij zich nu al in aan het bekwamen. En anders mischien kok, zijn zusje heeft zondag voor haar verjaardag n.l. een keukentje gehad, en hij probeert daar op zijn manier ook mee te spelen.

Hij wordt boer of hij gaat het leger in. Op dit moment kruipt hij overal onderdoor, zelfs de salontafel. Maar ja, trekkers zijn het helemaal, als   hij er een ziet wordt hij helemaal lyrisch. En van zijn vader mag hij geen automonteur worden, dat is zo'n vreselijk beroep, dat hij al. En wat ik vind? Leraar, als ik naar mijn vakanties kijk

janine

Inderdaad wat Duckie zegt, ik hoop ook dat ze gelukkig is en als ze dat graag wilt ook mag ervaren hoe mooi het is om mama te zijn!!!
Ik zal haar vooral mee willen geven dat ze iets moet gaan doen wat ze met veel plezier doet, het mooiste zou natuurlijk zijn dat ze van haar hobby of sport haar werk zou kunnen maken! En dan t liefst in een mooi/warm land hahaha want dan komen wij ook gezellig mee! Nee hoor!
Ik denk dat ze als ze wat groter is ook het beroep van dr papa erg interessant gaat vinden (piloot) en ik vind persoonlijk een vrouwelijke piloot ook wel erg stoer (en een leuk salaris natuurijk!)

Liefs L81

Terug
Bovenaan