Wat geven jullie 's ochtends? En waarom??

Hoi,

Tijs is nu 9.5 maanden en krijgt sinds een week 's ochtends ook een boterham. Hij lustte absoluut geen pap, als we hem dat probeerden te geven dan ging hij ons met de fles in zijn mond met een big smile aan liggen kijken. Alsof hij wilde zeggen: "Denken jullie nou echt dat ik hier in trap???" Zelfs een half lepeltje rijstebloem wilde hij niet.
Het cb zei al dat dat echt geen probleem was, pap hebben ze niet echt nodig. Vanaf de 9 maanden konden wij hem dan gewoon ook 's ochtends brood gaan geven, zodat hij dan toch voldoende graanproducten binnen krijgt. Hij is 's ochtends al helemaal enthousiast als ik zijn boterham zit te smeren, dus Tijs is er wel blij mee!

Groetjes,
mama van Tijs

Meiden bedankt allemaal!
Ik blijf toch een beetje twijfelen....
Stef is wel een flinkerd, en ze hadden al gemeld dat we minder diksap in zijn flesje zouden kunnen doen, en pap was niet nodig...   Nu twijfel ik dus hoe ik het allemaal aan moet pakken, en we moeten pas weer in juni naar het cb.... Nou ja, dat duurt niet zo heel lang meer, dus misschien laat ik het nog even zo, en dan zien we het dan wel weer. Stef is gewoon tevreden, dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken.

Nou ja, bedankt iig!
Liefs Annet

Twan krijgt 's morgens een bordje pap, met lepel. Ik doe dan 180cc water, 6 schepjes nutrilon en 10 a 12 schepjes pap. Dan heeft hij een lekker vol bakje. Vaak gaat het helemaal op en als ik hem pap in een flesje geef, wil hij het niet hebben.
Als hij vervelend is en geen pap wil eten, krijgt hij een broodje appelstroop en een flesje melk. Dit eet hij dan wel op. En dan geef ik m 's middags een flesje/ bordje pap of nog een broodje als hij weer geen pap wil. En dan een flesje melk erbij. 's Avonds nog een beetje yoghurt, dus heeft hij genoeg calcium binnen en hoef ik geen druppels vit. D bij te geven.

Succes en ik hoop dat je snel uit de twijfel komt. Bel anders ff met t cb, die weten vast raad.

Liefs Maaike mv Twan

Hoi

Wij geven tycho een broodje met jam of iets hartigs! iom cb mocht dit vorige maand omdat we merkten dat hij hier wel erge behoefte aan had! hun vonden het geen probleem (zo wel dan toch....)
hij at nl mijn halve ontbijt brood op....

xx suc6

wen mv tycho nu 10 mnd en een beetje

Mirthe krijgt sinds ze 7 maand is brood smorgens. Pap lust ze niet en anders zat ze hele tijd bij mij te bietsen.

quote: Jorick reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-05-2007 20:37:59'));

Milan krijgt s'ochtends een bordje pap. (180cc + 6 schepjes en dan 6 a 7 scheppen pap)

De kindjes mogen 500 cc melk op een dag binnen krijgen. Niet meer !! Dit werd mij vorige week op het CB verteld.
Milan krijgt bij mij pap, tussen de middag een broodje met 150 cc melk en de avondfles nog 180 cc met 6 schepjes.
Ik zit boven die 500 cc wat ze voorschrijven, maar ach Milan vind het zo lekker.

Groetjes Jolanda

Hoi Jolanda,
Misschien heb je het al geprobeerd, maar omdat je boven de 500cc zit, kun je de schepjes gewoon minderen, doe eens 4 schepjes in een fles ipv 6, het gaat ze voornamelijk om het smaakje.

Groetjes Marasje

Zeker geen zorgen maken hoor! Ik heb allang door, dat ze alles vanzelf gaan doen.
Over een paar maandjes eet ie gewoon een broodje. Bied het hem af en toe aan en zo niet, dan niet. Hij zal heus niet tot z'n 25e een fles melk drinken.

Kian eet nu sochtends een bordje pap. Zit ie van te smullen. Maar zijn sap hoeft ie weer niet, Zo heeft ieder kind z'n voorkeuren... (wij toch ook, de een is gek op chinees en de ander eet liever een croisantje) (en ik eet het liefst allebei)
Liefs Nelleke

hey mijn zoon is nu 8 maanden en krijgt nu smorgen`s een fles pap smiddag`s een broodje of fles pap en dan avond eten of uit potje of gewoon wat wij eten en dan voor hij op bed gaat ook nog een fles pap. je moet gewoon je gevoel volgen en kijken wat je kind kan probeer eens een lange vinger zijn de meeste kinden dol op. maar je moet doen waar je je zelf goed bij voeld.  je moet het gewoon uit proberen wat een kind aan kan het zal even wennen zijn voor het kind maar dat is ook logies als je gewend bent aan vloeibaar eten en dan ineens vast eten krijgt.  succes er mee hoop dat je er iets aan hebt. groetjes  dolfijn  

Terug
Bovenaan