Wat geven jullie tussendoor?

Hallo Dames,

Onze kleine meid Tara is nu ruim 6 maanden. Enkele weken geleden begonnen met het proeven van fruit en groenten. Haar behoefte is nog niet groot, aangezien ze pas enkele weken flessen van 200ml leeg drinkt. Vandaar dat wij en het CB denken dat de behoefte nog niet groot is.
Ze groeit heel goed, dus dat is ook niet erg.

Wat geven jullie tussendoor?
Het bureau adviseert het volgende schema:
Fles
Fruit
korstje brood + Fles 100ml
Tussendoortje + Diksap
Groentehap + 100ml
Papfles

Wat geven jullie dan tussendoor om de honger te stillen (de fles na het middagslaapje over slaan?)

Gr.Yvon
 
Joaz krijgt nog gewoon 5 flessen. 25 schepjes in totaal, dus wel wat meer vocht per fles. Daarnaast een fruithapje en een groentehapje. 'sMorgens en 's avonds gaat er wat pap in de fles.
Diksap heb ik gisteren gegeven, maar ik vond het nog niks.

Je hoeft volgens mij nog geen flessen over te slaan, het is BIJvoeding
 
Grappig dat dit schema mij is geadviseerd voor mijn kleine van 8 maanden...

Ontbijt -> fles of een bordje pap
Koffietijd -> fruit
Lunch -> fles en een stukje/korstje brood om te oefenen
Theetijd -> water/slappe thee (wij kregen advies om liever geen diksap te gebruiken) en een broodkorstje/babyrijstwafeltje/stuk soepstengel
Diner -> groente/warme hap met evt. een beetje drinken erbij
Toetje -> fles

Als hij tussendoor iets wil geef ik hem vaak een beetje water of slappe thee te drinken, of nog een stukje brood om op te kauwen (echt eten doet hij het niet). Hij drinkt trouwens 2 flessen van 150/5 en 1 van 180/6. Overigens geef ik hem gewoon een fles als hij het fruit of de groente niet wil hebben, dan laat ik hem echt niet 2 tot 4 uur wachten op een nieu voedingsmoment.

En wat Clasce zegt is zo, het wordt vaak vergeten dat het bijvoeding is, de hoofdvoeding is nog altijd borst- of kunstvoeding.

Succes ermee!
Liefs, Marieke
(november-mama)
 
Terug
Bovenaan