Wat geven jullie uit voor een vakantie?

Hallo,

Een beetje een brutale vraag, vind ikzelf, maar ben toch echt nieuwsgierig!
Vandaar dat ik dacht waarom niet... vind je het te prive dan reageer je niet.

Wij zijn namelijk gebonden aan de schoolvakanties, voor het eerst dit jaar, en schrik me rot van alle prijzen.

Lijkt me heerlijk een weekje Turkije all inclusive, maar 3000 euri, dacht het niet!

Vandaar mijn vraag,all inclusive in het hoog seizoen wordt het niet, maar wat kost een gemiddelde vakantie?

Groeten,

mama2004

Ik ben bang dat jouw vraag geen reëele vraag is. Een all-inclusive vakantie naar Turkije is niet te vergelijken met een midweek Landal green. En een vakantie met een tent is weer niet te vergelijken met een vakantie is een luxueus hotel. Amerika is weer niet te vergelijken met bv Spanje dus.......

Je moet gewoon naar je eigen portemonnee kijken en vantevoren bepalen wat je uit wilt geven en dan gaan zoeken. Een vakantie in een (eventueel kant en klare) tent in Frankrijk kan net zo leuk zijn als een all-inclusive vakantie in Turkije. Kortom, ga je voor luxe of voor een leuk prijsje?

Veel succes met je zoektocht!

Groetjes Fonske.

Ik ben het met Fonske eens, het is niet echt een vraag die makkelijk te beantwoorden is.

Hoewel wij niet aan de schoolvakanties gebonden zijn schrik ik er ook van wat een vakantie voor drie personen kost. Maar dat komt ook omdat we gaan vliegen.

Als ik een all incl. in Turkeij zou nemen ben ik meer dan 3000 euro kwijt omdat ik een 5* hotel wil. Dat kost me gewoon te veel.

Ik ben nu naar appartementen aan het kijken en http://www.kotzias.net  is een hele goede kanshebber (op cyprus). Voor ons is dat nog betaalbaar, maar nog steeds een hele hoop geld. Voor anderen zal dit helemaal niet betaalbaar zijn.

Annemieke

Hallo

Het ligt er idd maar net aan wat je wilt en hoeveel je uit wilt geven
Wij zijn met zijn vijfen en hebben niet het geld om met 5 personen te vliegen en all incl te zitten

Dus wij gaan in het hoogseizoen naar de belgische ardennen en huren daar voor 18 dagen een tent
We zijn dan relatief weinig geld kwijt maar voor ons is het nog meer dan genoeg

Maar ik weet zeker dat we ook een top vakantie zullen hebben

Saskia

Hoi,

Een gemiddelde prijs kan ik je niet geven.
Wij gaan 10 aug voor 11 dagen all inclusive naar Bulgarije en we zijn inclusief verzekeringen 2000,- kwijt. (vliegen, 3 pers).

Succes met je zoektocht.

gr kaat mv jaimey

Dit is idd moeilijk,het ligt er maar net aan wat voor vakantie je wilt.
Wij zijn twee keer all incl naar Turkije geweest.
We hadden toen alleen Giovanni nog maar en die was de 1e keer zelfs gratis!
De tweede keer moesten we wel voor Giovanni betalen maar konden we buiten het hoogseizoen om aangezien hij nog niet naar school ging.
Nu zitten we helaas wel vast aan het hoogseizoen omdat Giovanni naar school moet,ook zijn we natuurlijk met één kind meer...
Dus even geen all in vakantie voor ons,we willen nog zoveel aan het huis doen en dan is het een kwestie van keuzes maken.
Dit jaar blijven we in Nederland op een bungalowpark,hoe lang,waar en wanneer weten we nog niet.
Volgend jaar gaan we wel naar het buitenland(Griekenland of Turkije) met vrienden,dus nog even oppotten maar!
Groetjes Tanja

Hoi,

Ben het helemaal eens met de voorgangsters. Wat wil je, en wat is het budget?

Wij zijn sinds vorig jaar ook gebonden aan de schoolvakanties. En dat maakt een heel verschil in kosten! Wij hebben een tweedehands vouwwagen aangeschaft. Wij kiezen dus voor een campingvakantie. Vorig jaar voor het eerst, en het is goed bevallen. Dit jaar dus weer. We gaan 2 weken naar Italië. Naar een vrij luxe camping. (groot zwembad en veel faciliteiten) Dan ben je qua stageld zo'n 650 euro kwijt. Daar komen dan nog kosten bij voor vervoer, uitstapjes  en eten. Dus zo'n 1500 euro ben je denk ik in totaal wel kwijt.

Maar een huurtent/caravan kost ook al  zo rond de  100 euro per nacht. En daar komen de extra kosten dan nog bij.

Wat je uitgeeft voor een vakantie ligt dus helemaal aan je budget.
Groetjes, Cathy

Wij gaan in april/mei 24 dagen naar Florida en dat kost veel! Geloof dat we nu voor de hotels, 7 dagen entree Disney, de vlucht en en de huurauto al rond de 5000 euro zitten. Gelukkig is dat wel het leeuwendeel vd reissom, benzine eten is daar relatief goedkoop en dan komt er nog voor een paar parken entree bij.
Maar dit doen we niet elk jaar en het is idd maar net wat je hebt en wat je er aan wilt uitgeven.
We hebben er in ieder geval onwijs veel zin in!

Terug
Bovenaan