wat geven mer de eerste verjaardag

hoi hoi allemaal

nou de kop zegt het almijn vraag is aan jullie om me een beetje te helpen mijn dochtertje wordt 16 maart 1 jaar maar weet echt niet wat ik moet geven en als de mensen vragen wat zullen we romy geven weet ik het niet echt dit komt meer denk ik omdat ze niet echt bezig is met speelgoed is snle uitgekeken en gaat dan al weer de dingen doen die ze juist niet mag hebben jullie ervaringen met een bepaalt speelgoed wat helpt om de concentratie wat meer op een speelgoed te richten ze loopt al wel misschien helpt dat hihihih.

alvast bedankt

gr linda moeder van romy
 
Hoi Linda,

Onze dochter wordt in mei 1 jaar, en wij krijgen nu ook al de vraag wat ze voor d'r verjaardag wil  hebben. Ik vind het zelf ook erg moeilijk. Nu kwamen mijn  ouders met het idee om een zandbak te geven, zodat ze in de zomer lekker buiten kan spelen. Ik vind het wel een goed idee. Mijn schoonouder kopen een driewielertje met zo'n stang eraan, ze kan voorlopig niet fietsen natuurlijk, maar me schoonouders vinden het leuk om te geven. En ik vind het zelf ook wel een erg leuk kado. Misschien heb je er wat wat aan of niet. Maar het is idd erg moeilijk om een kado te kopen waar ze echt wat aan hebben.

Groetjes Yvette
 
Hoi,

Je kan vanalles geven waar ze mee spelen tussen 1 en 2 jaar. Ze kunnen toch niet overal te gelijk mee spelen en dan heb je voor iets later ook nog iets.
Mijn dochter heeft gekregen:
-Little people paardenstal en boerderij en trein en optocht  (maar alles is hier leuk van).
-puzzels met van die knopjes
-blokkenstoof
-zo'n kralen ding van Ikea (die ze vaak bij de dokter hebben)
-een loopauto
-boekjes (karton boekjes voor haarzelf of voorlees/prentenboeken)

Ook leuk is bijv. (Sinterklaas kwam een paar weken later)
-een tafeltje met stoeltjes voor als de box weggaat.
-dvd van bumba of nijntje
-liedjes boek van v-tech
-cd met kinderliedjes of k3 of iets dergelijks.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes
 
Hallo,

Ons zoontje is in januari 1 jaar geworden. Wij hebben hem houten blokken van Eichhorn gegeven. Hij vindt ze echt geweldig. Misschien is dat ook nog een idee. Pas wel op dat je goede houten blokken koopt. Waarom? Mijn zoontje heeft ook blokken gekregen die splinteren en waar de verf zo van loslaat. Vreselijk, zijn hele mondje zat vol splinters. De blokken van Eichhorn zijn sowieso wel goed. Hij gaat er steeds meer mee spelen.
Verder heeft hij nog de Fisher Price boerderij gekregen. Die vindt hij ook geweldig. Af en toe zet ik hem weer een paar dagen weg en daarna is hij voor hem weer als nieuw.
Hij heeft een trommel gekregen. Die vindt hij ook erg leuk. Haha, die gebruikt hij vooral als stoel.
Hij heeft ook Duplo gekregen. Daar is hij nog net te klein voor. Hij snapt het nog niet helemaal, dus dat heb ik maar weer even in de kast gezet.
Mijn zoontje is al vanaf een paar maanden dol op boeken. Voor zijn verjaardag heeft hij dus ook een paar boekjes gekregen. Dat is bij hem altijd een geslaagd kado.
Ons zoontje is ook helemaal gek op auto's. Daar kan hij ook een hele tijd meespelen. Hij heeft heel veel voor zijn verjaardag gekregen van de familie. Ik heb hem eerst een paar kadootjes gegeven om mee te spelen. Elke keer pak ik nu weer wat nieuws voor hem. Anders ziet hij door de bomen het bos niet meer. Zo heeft hij telkens wat nieuws.
Een zandbak is natuurlijk ook leuk voor de zomer en een driewieler zou je in de toekomst ook nog goed van pas komen.
Ons zoontje is trouwens ook helemaal gek van een Nijntje 3D DVD. Dat is het enige wat af en toe kijkt. Ik geloof dat hij ongeveer 10 Euro kost. Je kunt hem krijgen bij oa de Free Record Shop en de V&D. Dat is een DVD met 15 korte (5 min) verhaaltjes. Het zijn hele begrijpelijke, duidelijke verhaaltjes.
Misschien heb je wat aan mijn tips.

Groeten van Gretl.
 
Hi,

Zelf geven wij het spelenderwijs leren huis. (Hebben we na sinterklaas voor 50% korting gekocht).
En verder lijkt het mij leuk voor hem:
Boekjes
Zo'n stok met van die  ringen erop in oplopende grotes
Zandbak (maar misschien stoppen ze dat ook alleen maar in de mond??!)
Vormenstoof
misschien al leuk van die puzzels met rode knoppen?
Little people spul
Zo'n loopauto
Buitenspeelgoed

En verder weet ik het eigenlijk niet zo goed.
Misschien ook kleertjes?? Of andere dingetjes die je toch nog nodig hebt?

Veel plezier alvast!!
 
Ik zou idd dingen vragen of geven die je toch al nodig hebt. Is altijd handig. Verder vroegen wij als kraamkado's, maar ook voortaan met de verjaardagen en sinterklaas gewoon hetzelfde, namelijk Duplo/Lego. Dit is best wel duur en als je het bij elke gelegenheid vraagt dan kun je zo door de jaren heen een hele collectie bij elkaar verzamelen.
Groetjes Veerle
Mama van quinn 22-01
 
Nog wat ideeen voor een 1-jarige,

-een speelgoedtentje
- een rol om doorheen te kruipen ( IKEA)
- loopauto
- eenringshoog zwembadje
- zachte schuimbal
- muziekinstrumentjes ( oa sambaballen, tamboerijntje, eenvoudige fluit)
- stevig serviesje
- badspeelgoed
- houten puzzels
- vormenstoof
- duplo ( vooral de boerderij en de dierentuin zijn al snel erg leuk, gezien de dieren)
- regenkleding/laarsjes, gezellig in de plassen stampen
- grote zak met ballonnen
- waskrijtjes
- magneetbord met magneetfiguurtjes
- zandbak met schepjes, emmertjes, etc...
- eigen veger en blik, schoonmaak spulletjes
- hele lage glijbaan ( voor de zomer) met maar 2-3 treedjes ( oa little tikes)
-  veel ander  zomerspeelgoed van little tikes, oa picknicktafel, wipje, zandbakken. ( ook goed 2e hands op marktplaats te vinden)

Kortom ideeen genoeg voor een 1 jarige
 
 
Onze zoon wordt 30 maart 1 jaar en wij geven de laugh & learn musical learning chair van Fischer Price. Hij was een tijd geleden in de aanbieding bij Blokker en ook bij Bart Smit. Ook kun je blokken kopen van Megablocks of ander educatief speelgoed.

Gewoon bij Bart Smit of Intertoys kijken.
 
Terug
Bovenaan