wat ik nu heb gehoord.... een Tweeling

Hoi Jelte (en anderen uiteraard!),

Wij hebben de Urban Jungle ook nieuw gekocht en 2 reiswiegjes overgenomen van vrienden die vorig jaar september een tweeling hebben gekregen, dus dat scheelde een hoop centjes !! De wagen wilden wij graag nieuw hebben, omdat je daar toch wel een paar jaar mee doet en wij vonden het de beste en makkelijkste wagen. Wij hebben trouwens een oranje, lekker fris kleurtje, echt stralend. De reiswiegjes zijn limegroen, dus ook een lekker kleurtje ! Ik heb de bekleding van de wiegjes trouwens gewoon in de wasmachine op 30 gr. met een beetje vloeibaar wasmiddel (Robijn) gewassen, ze zien er weer als nieuw uit. Misschien een tip voor je !?

Ik vind het nu ook wel zwaar worden hoor, mijn baarmoeder was bij de laatste controle (3 weken geleden) al 33 cm. en dat is  ongeveer de grootte van de baarmoeder bij een eenling die is uitgerekend. Een flinke buik is dus het gevolg !! Als je dan zegt dat je nog 3 maanden moet tot 5 augustus zie je ze staren ! Het wordt allemaal wel wat lastiger ja, eten aan de tafel, buik in de weg,  bukken gaat lastig, snel moe, hou vocht vast, maar ja.... dat zat er allemaal aan te komen he?!! Vrijdag gaan we weer naar de vk, hartjes luisteren en volgende week woensdag weer naar de gyn, lekker binnen gluren (en nu maar hopen dat ze hun geheimen kunnen bewaren he?!!) Wij krijgen zo goed als zeker een 2-eiige tweeling, hebben beide hun eigen placenta.  

Kortom.... spannend allemaal hoor !

Groetjes Marasje

Hoi allemaal,

Ik moet nog tot 16 juli in principe. Mijn buik is echt enorm, en vooral het slapen gaat heel erg slecht. Ook heb ik enorm veel harde buiken, ook als ik loop. Maar goed de kindjes liggen zo'n twee weken voor op groeischema, dus ik weet waarvoor ik het doe. Ook mijn kindjes hebben een eigen placenta, maar de gynacoloog vertelde mij dat als de kindjes hetzelfde geslacht zijn, het ook een-eiig kan zijn. Als het eitje zich snel splits na de bevruchting krijg je ook een dichoraal-diamonisch (?) tweeling. Alleen bij j/m weet je het100% zeker.
Onze urban jungle is grasgroen, ook een lekker fel kleurtje!
Groetjes Jelte

quote: jelte reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-05-2006 16:57:23'));

Hoi allemaal,   Heb mijn reactie maar even zo gedaan in oranje !

Ik moet nog tot 16 juli in principe. Mijn buik is echt enorm, en vooral het slapen gaat heel erg slecht.
Ja.... ik ken het, ben om 2 uur, om 4 uur en om 6 uur wakker, moet dan naar de wc en draai de hele nacht van linksom naar rechtsom omdat een andere positie er niet in zit ! (kunnen we vast wennen aan het opstaan voor de voeding straks... haahah!!)
Ook heb ik enorm veel harde buiken, ook als ik loop.
Ja, dat merk ik ook inderdaad, ook met fietsen gaat het niet zo lekker meer, en lang lopen (winkelen) is ook niet prettig meer (voel me soms net een bejaarde.....)
Maar goed de kindjes liggen zo'n twee weken voor op groeischema, dus ik weet waarvoor ik het doe.
Tot de laatste controle hielden ze zich aan het "eenlingen" groeischema, dus als dat zo blijft mogen we niet klagen. Behalve dat het voor onszelf wat lastiger is.
Ook mijn kindjes hebben een eigen placenta, maar de gynacoloog vertelde mij dat als de kindjes hetzelfde geslacht zijn, het ook een-eiig kan zijn. Als het eitje zich snel splits na de bevruchting krijg je ook een dichoraal-diamonisch (?) tweeling. Alleen bij j/m weet je het100% zeker.
Ja dat klopt inderdaad, kan ook een-eiig zijn, ze houden altijd een slag om de arm. Maar omdat bij ons in een vroeg stadium al zo'n dikke scheidingswand te zien was, dacht de gyn meer aan een twee-eiige, maar straks zullen we het zeker weten ! Het is allebei leuk !
Onze urban jungle is grasgroen, ook een lekker fel kleurtje!
Ja super !! Je ziet ze ook veel in het zwart en dat vind ik toch jammer hoor, want zoiets mag toch stralen??!!
Groetjes Jelte

Groetjes Marasje

Oja... welke kleuren hebben jullie allemaal gekozen voor de baby'skamer? Wij hebben oranje/turkooize/wit met gekleurde accenten.

hallo meiden,

Inmiddels ben ik van de 'schrik' bekomen. We waren allebei heel blij maar het is even omschakelen. Het worden onze 1e twee kinderen en ik ben nu 10,5 weken zwanger. We zijn er dus vroeg bij en hebben nog alle tijd om na te denken over hoe/wat/waar.

Leuk om te horen dat er meer zwangere van een meerling op het forum zijn. Dank voor de tip over de Urban Jungel Duo... daar gaan we zeker naar kijken! Ons kamertje wordt wit met lime-groen en waarschijnlijk gaan we een thema toevoegen: Bos (met muurschildering van boom, vlinders, paddenstoelen enz.). Sinds maandag ben ik ook niet meer zo misselijk als in de weken daarvoor dus ik hoop dat het nu helemaal mindert en zo stopt. Zijn jullie erg misselijk geweest?

Wij zijn er niet helemaal uit of we het geslacht van de kids willen weten. Ik wil het eigenlijk niet weten maar mijn vriend wil het wel weten maar alleen als er praktische voordelen aan zitten (we hebben ze nog niet kunnen verzinnen overigens!).

Veel succes voor alle meiden die bijna moeten bevallen. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en tips. Voor de meiden die nog niet zover zijn: we houden contact!

Groetjes,
Sabine

Hoi Sabine,

Nog even snel een reactie voor ik mijn bed in duik !

Het worden ook onze eerste 2 kindjes, dat scheelt denk ik wel (heb je "gelukkig" nog geen vergelijkings materiaal  qua drukte enzo) dus wij nemen het ook maar zoals het komt hoor, ik ga me nu nog niet druk maken in ieder geval en neem me voor om alles positief te benaderen. De "negatieve" opmerkingen (allemaal van mensen zónder een meerling!!) krijg je toch wel: zo... dat wordt druk, nou.. jij liever dan ik.... straks heb je nergens geen tijd meer voor hoor ! enz. enz. enz.

Wij hoorden met 9 weken dat we een tweeling verwachten, dus hebben ons ook al helemaal "ingeleefd" in alles wat ermee te maken heeft. Een heel leuk boek is het Tweelingenboek, superveel tips en verhaaltjes van ouders van meerlingen, daar heb je toch wel het meeste aan vind ik en de technische zaken zoals 1 en 2 eiig enz. staan er goed in beschreven.

Jullie hebben ook leuke dingen bedacht voor de kamer trouwens ! Lekker fleurig en levendig... altijd goed !!

Op Marktplaats worden trouwens veel z.g.a.n. reiswiegjes (enkel of duo) aangeboden voor de Urban Jungle, aangezien die nieuw toch erg prijzig zijn en je ze ongeveer een half jaar gebruikt, is dat wel een optie voor jullie misschien?! De wagens nieuw zijn wel duur, maar erg goed en stevig, maar zijn ook tweedehands verkrijgbaar. Neem niet de Terrain wagen, want daarvan zitten de wielen vast en moet je nog de wagen nog optillen voor bochten enzo. Bij de andere zijn de wielen draaibaar en kunnen voor zand/bos enz. vastgezet worden.

Nou... tot hoors maar weer ! Wel gezellig zo trouwens !!

Groetjes Marasje

Veels te warm op de slaapkamer....

Onze babykamer is wit met oranje. Heb zelf oranje/wit geruitte hemeltjes gemaakt, en heel leuk behang (gedeeltelijk) met oranje vlinders (zie www.onszelf.com).
Nou ga maar weer een poging wagen te slapen,
Groetjes Jelte

inderdaad... veel te warm op de slaapkamer... daar heb ik ook last van. (niet nu hoor!)

M: Dank voor de tip van het boek over tweelingen. Ik ga morgen eens kijken in de winkel. Misschien voor jou een leuke tip: er is een Vereniging voor ouders van meerlingen. www.NVOM.nl Wij hebben ons inmiddels aangemeld. Ze brengen ook een magazine uit voor leden waar heel veel leuke verhalen in staan. Tip en Te Koop aangeboden.

We spreken elkaar snel. Als je wilt mailen: sabinescholtes@hotmail.com
Ik zit nu in mijn 11e week; ben officieel 4 december uitgerekend maar zal  volgens verloskundige wel  medio november worden!

Ik heb me idd al aangemeld bij het NVOM, ik schrijf daar ook op het forum,
Groetjes Jelte

Terug
Bovenaan