wat in de kinderwagen

Ik heb voor het ledikant een vellux dubbel deken en daar mag eengoed passend dekbedovertrekje heen!!! die is goed luchtdoorlatend en het best getest!

kus

Hoi,

Tja als een kraamhulp het aanbevelt....

Maar het gaat bij  het ledikantje om het volgende:
Een dekbed (of een deken in een dekbed-hoes) kan veel te warm zijn voor een baby. Ook kan je kind zich makkelijk onder – of in – het losliggende beddengoed wurmen, wat de ademhaling kan belemmeren. Het beste is dan een  deken met een lakentje en maak het bedje stevig en kort op (met de voetjes tegen het voeten-einde). Of gebruik een goed passende slaapzak.

Verder gebruik ik spullen van  Aerosleep. Een matrasoplegger en hoeslaken.
Deze heeft een gaatjesstructuur zodat er altijd lucht doorheen kan komen. Ook als je baby op de buik draait. Ik kan mijn mond nu op het matras leggen en dan nog blijven ademen. En het heeft nog meer voordelen.
Let dan wel alleen op de kruik, want de matrasoplegger is waterdicht en dat is gevaarlijk.
Wij vouwden de onderkant een stukje om waar de opening van de kruik lag en dat ging prima.

Voor een kinderwagen zou een dekentje (eventueel) met laken voldoende zijn, de meeste kinderwagens hebben ook nog een hoes die over de kinderwagenbak heengaan.

gr,
Sabine

Een bijzonder babydekentje dat bijdraagt aan optimale slaapomstandigheden voor uw baby. De luchtdoorlaatbaarheid van Vellux is groter dan van enig ander babydekentje. Uw baby kan blijven doorademen, ook al ligt hij of zij volledig onder het dekentje. Het Vellux babydekentje is uitgebreid getest op veiligheid en slaapcomfort

Vellux bestaat uit twee laagjes polyurethaan schuim met daartussen een sterk, rekbaar weefsel. De buitenzijde wordt gevormd door een vacht van microvezels. Samen geeft dat een lichtgewicht materiaal dat  goed warmte vasthoudt, en tegelijkertijd zorgt voor een uitstekende vochtverwerking.
Het Vellux  babydekentje is passend voor een dekbedovertrekje en is duo uitgevoerd. Het zijn feitelijk twee aparte dekentjes die  met  klittenbandjes aan elkaar bevestigd kunnen worden, maar ook los toepasbaar zijn
Eigenschappen:

-
polyurethaan schuim met microvezel "vacht"

-
zeer veilig door grote luchtdoorlaatbaarheid

-
goede isolatie en vochtverwerking

-
lichtgewicht

-
duurzaam

-
wasbaar op 60 °C

-
droogtrommelbestendig

dit is dus wel veilig!!

kus kus cora

Als enige babydeken vodoet Vellux aan de eisen, gesteld in het convenant "Brandveiligheid en Nachtkleding". Daarmee loopt Vellux vooruit op de toekomstige Europese wet- en regelgeving. Naar verwachting zal alle kinder- en nachtkleding en beddengoed in de toekomst moeten voldoen aan de in het convenant gestelde eisen

Terug
Bovenaan