wat in te pakken voor de ziekenhuistas

Hey,

ik heb al verschillende lijstjes op internet gevonden, maar toch mijn vraag: wat gaat er in jullie ziekenhuistas? Want ik zit toch wel met een paar dilemma's...

Bijvoorbeeld: ik moet kleertjes voor mini meenemen, maar moet ik ook luiers meenemen? en zo ja, moet ik dan ook bijbehorende accecoires meenemen?
(in mijn luiertas zit trouwens een uitneembaar doorzichtige plastic zak met een rits erin.. what the f*ck is dat voor??)

moet ik ervan uitgaan dat ik moet blijven, en van alles meenemen (tandenborstel, haarborstel etc) of is dat niet nodig. En ik dat wel mee moet nemen.. HOe doen jullie dat? nieuwe haarborstel en tandenborstel?

ik had al een tip gekregen om veel grote onderbroeken mee te nemen... om cursus zeiden ze eten voor papa, maar in het ziekenhusi zeiden ze dat dat niet nodig was, omdat zij ook voor papa zorgden... ttwijfels... twijfels...

het komt ook allemaal zo dichtbij nu :p

Liefs,

T

Oei, ik heb me nog niet zo verdiept in 'de ziekenhuis-tas', maar ik ben zelf van het type dat voor de zekerheid alles maar meeneemt ;-)

Zorg voor voldoende schone kleding en ondergoed voor jezelf, zodat je in ieder geval het gevoel hebt dat je een beetje kunt kiezen wat je aantrekt: nachthemd, joggingbroek, lange mouwen, hempje...

En een paar pakjes voor de kleine baby natuurlijk. Ik zou een paar luiers meenemen, maar er verder op vertrouwen dat ze die in het ziekenhuis ook wel hebben. Verder toilettas en natuurlijk je verzekeringspasje, ziekenhuispasje, zw.schapsdossier van de VK, etc.

In mijn boek van de kraamzorg zit een checklist, heb jij die niet gehad?

als het een gewone bevalling is moet je er vanuit gaan dat je binnen een paar uur weer buiten het ziekenhuis bent.

2 luiers geloof ik en 2 rompertjes en dan 2 shirtjes voor de baby en een broekje en een jasje met eventueel een dekentje en natuurlijk de maxi cosi niet vergeten.
voor jezelf schone kleren en zoals hierboven ook staat je verzekeringsgegevens enz.
bedoel als je moet blijven is die tandeborstel zo gehaald.

In principe zou je alleen kleertjes en jasje en maxi cosi en voor jezelf kleren etc mee te nemen,

Kraamverband, luiers e.d. zouden ze moeten verzorgen in het ziekenhuis.

Maar ik ben ook iemand die liever teveel dan te weinig bij zich heeft. Dus heb behlve de gewone dingen nog het volgende ingepakt:

Douchegel (ook voor baby)
bodylotion baby
pampers (2)
navelbandje
speen
make-up (voor mezelf hihi)
4 onderbroeken (misschien wat veel maar goed)
redbull (voor papa)
billencreme (baby uiteraard ;))

Liefs

ik las net ook ergens om puzzelboekjes in te pakken :p vond ik ook nog wel een goede tip...
pff.. kan er nooit zo goed tegen als ik iets niet weet... wordt ik dan klein beetje onzeker van :p

liefs,

T

Hoi,

Ik ben een beetje aan het rondneuzen,,hihi
Ik zou zeker wel een haarborstel meenemen, want van je kapsel blijft vaak niet zoveel over en ik vind een dagcreme met kleurtje ideaal, make-up heb je geen zin in natuurlijk maar een beetje fris op de foto´s vind ik altijd wel prettig!
Een schoon shirt/broek voor jezelf is ook fijn.
Verzorgingspullen voor de baby hebben ze in het ziekenhuis, dus dat is eigenlijk niet nodig!
Een mutsje voor de baby (al krijg je die ook 1)
En je fototoestel niet vergeten, zal je maar gebeuren!!

Alvast een voorspoedige bevalling toegewenst!

Groetjes

In Nieuwegein krijgt papa gewoon eten van het ZH.....
Ik neem voor de zekerheid wel kleren mee voor papa, je weet maar nooit of je een nachtje extra moet blijven, en in ons ZH mag hij gewoon blijven slapen.
Verder idd kleren voor mezelf, de kleine, maxicosi, speentje, en evt ook muziek/films (ze hebben een tv met dvd speler) :)
en anders is het zo gehaald, dat is ook waar!!

Liefs

Ik vind het ook lastig en hoop dat ik die hele tas niet nodig heb, maar ik heb idd ook kleren voor mezelf, de baby, tandeborstel en tandpasta, deo.

Als ik langer moet blijven moet mijn man het maar even van huis halen of een familielid moet even wat voor me meenemen.

Maar goed, als je twijfelt over iets, zou ik zeggen: meenemen! Wat maakt het uit als je wat teveel meeneemt?

Terug
Bovenaan