wat in te pakken voor de ziekenhuistas

Niets dubbel aanschaffen, gewoon een briefje op je tas leggen, wat er nog in moet, zodat als het tijd is je de laatste dingen zo kan pakken.
Ik heb trouwens ook inlegpads voor mijn bh erin zitten en een borstvoedingsbh.

Voor de baby hebben wij een aparte tas ingepakt, die staat ook al klaar, in de maxicosi. Daarin zitten 3 pakjes, luiers, sokjes, mutsje, rompertjes, billendoekjes, zalfje, en een omslagdoek, je moet wel iets hebben waar je die kleine warm in kan stoppen zeg maar.

Ik had ook zn plastic tas in de luiertas zitten, volgens mij tegen ongelukjes dus als je iets hebt wat niet nat mag worden.
Ik moet je zeggen die van mij zit dus ook niet meer in de tas hahaha, dat was het 1ste wat ik eruit haalde.

Ik heb zelf geen tijdschriften ingepakt, vaak is het winkeltje in het ziekenhuis wel open, en anders is er wel een tijdschrift op de afdeling te vinden hoor.
Wat misschien wel slim is, massage olie, dextro, sultanatje. Maar ze zorgen echt wel voor je hoor in het ziekenhuis. En anders zijn wij nog niet op ons mondje gevallen toch!! Dacht dat we nog steeds genoeg hormonen in ons lichaam hebben om te vragen iets hahaha.

Ben nu zwanger van de derde,maar ook bij de eerste heb ik me nooit echt druk gemaakt over de tas...luiers hebben ze toch uiteraard in het zkh wel,daar heb ik nooit verder over nagedacht,anders heb je dadelijk zowat de hele babyuitzet bij je hahaha.

Heb de tas ook gepakt.
2 pakjes voor de kleine,met rompertjes, sokjes, jasje en mutsje.
Voor mezelf, toilettas met tandpasta en bortsel, douchegel en shampoo, deo en een haarborstel.
2 pyjama,s / joggingpak
T-shirt om in te bevallen!
2 paar sokken, 3 onderbroeken en 2 bh,s
slippers, fototoestel ! Maxi- cosi staat ook klaar met de voetenzak erin.

Bij de eerste had ik ook lippenbalsem en dextro mee,maar de bevalling liet niet zolang op zich wachten ;) ,dus dat heb ik niet gebruikt.
Niks voor de papa,die werd goed verzorg ,er wordt je in het zkh ook drinken aangeboden en er is altijd wel een boterhammetje te krijgen.Bij ons teminste wel,net als een warme maaltijd.

Ponsplaatje heb je zeker nodig! Maar dat zit allemaal in mijn handtas en die gaat uiteraard mee.

Succes!

Ben bij de vorige in het ziekenhuis bevallen en moest een nachtje blijven. Wat ik niet bij me had en echt heb gemist is een ochtendjas. Je moet vaak toch op de gang naar t toilet en in een ochtendjas loop je dan toch wat lekkerder, tenminste ik wel. Dus dat gaat als eerste m'n tas in.

Luiers, zalf en billendoekjes is allemaal niet nodig. Kleertjes, jasje, mutsje en een maxi cosi is echt voldoende voor de baby.

Ben nu 35wk3dg dus heb nog geen tasje klaar staan. Eerst moet de kamer van onze zoon af, die gaat dit weekend in z'n nieuwe kamer slapen. Als dat klaar is, kan ik verder met andere dingen.

:)
zo tasje is ingepakt, met dank voor allerlei tips.. .

ik ben bij het ziekenhuis geweest, en daar is inderdaad verteld dat ik me over eten en drinken geen zorgen hoef te maken, zelfs de dextrotjes liggen klaar. Ook voor papa wordt gezorgd...
Voor de rest, is het dus eigenlijk ook beetje persoonlijk.

Pff... komt steeds dichterbij nu...

ik heb trouwens ook een luiertas met spulletjes voor de baby, en de camera's... En een tas voor mezelf.. Weet ik tenminste wat waar ligt, en hoef ik niet te zoeken ;)

tnx voor alle tips

Liefs,

T

Terug
Bovenaan