wat is beter: speen of duim?

de helft van de tandartsen zegt dat duimen niet slecht zou zijn voor je tanden en de andere helft zegt van wel (met verschillende argumenten)

oftewel, je moet zelf maar bedenken wat je zelf het beste vindt.

Ik zelf geloof niet dat zo'n kleine baby duimpje sterk genoeg is om tanden uit het gelid te wrikken of botvergroeiingen in de kaak te veroorzaken.

senna stopt ook elke keer zijn duimpje ( of hele hand of twee handen) in zijn mondje.
en eerlijk gezegd vind ik het wel heel schattig!
hij heeft ook wel een speentje voor als het niet zo goed lukt met zijn duimpje ( hij wordt dan heeeeel er boos als het hem niet goed lukt) hihih....
en ik denk dat als ze gaan duimen dat je dat toch niet tegenhoudt met een speen hoor!
dan moeten we ze straks het duimen en spenen afleren.
ik laat hem maar lekker....

liefs marijke

Quinn duimt ook. Vooral als hij moe is. Verder eigenlijk niet. De speen daar houdt hij echt niet van, dus ik zou ook niet eens weten hoe ik hem die zou moeten aanleren.
Ik vind het wel goed zo.
Groetjes Veerle

Hoi,

ik weet het nog steeds niet.
Maar ik geef mijn zoon wel een speen, maar niet te vaak. Hij vraagt er gelukkig ook niet vaak om.

Duimen kun je ze moeilijk afleren, maar de speen toch ietsje makkelijker denk ik..

Laura neemt ook haar hele knuist en vanavond voor het eerst sinds 3 weken nam ze de speen weer even, maar ja, ik heb geen idee hoe ik haar dat duimen af moet leren, dus ik hoop dat ze er over een tijdje zelf weer mee stopt.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan