Wat is dat toch met die zwangerschapskilo's?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar bij mij zitten er nog steeds 6 kilo's te veel aan! Ik ben 15 weken geleden bevallen maar ik zie er nog steeds niet uit. Misschien doordat het mijn 2e kind is dat mijn lijf meer tijd nodig heeft? Bij 1e was ik zo weer in vorm wat al bijzonder was omdat ik toen dmv een keizersnede was bevallen. Ik ben echt nog steeds een drilbil en ik baal er zo van, ik eet supergezond en snoep niet en toch blijven die rotkilo's zitten!!!!!! Ik loop al bij een diëtiste om mijn eetpatroon onder de loep te nemen maar ze denkt dat ik toch maar eens bloed moet laten prikken om mijn schildklierfunctie na te laten kijken. Op 26 november a.s. heb ik een afspraak en dan zal ik idd maar eens vragen of mijn bloed geprikt kan worden want ik ben ook gewoon doodmoe en heb zo'n last van haaruitval wat ook symptonen van een schildklieraandoening kunnen zijn maar ja het kan ook puur ontzwangeren zijn. Ik voel me niet happy in dit lijf en dat wilde ik gewoon ff kwijt dus sorry voor mijn gezeur!

Groetjes dikke en lelijke  Puk

Hoi Puk,

Bij mij zitten er ook nog wat zwangerschapskilo's er aan. Tijdens de zwangerschap ben ik 15 kilo aangekomen, er is nog 4 kilo hier van over.

Mijn buik zit er ook uit als een drilpudding   en ook van die lekkere zwangerschapsstriemen

Mijn bevalling is nu al 18 weken geleden

Ik mag niet klagen - na 3 weken waren alle 16 kgs weer weg (heel veel vocht vastgehouden tijdens mijn zwangerschap). Ik had graag gezien dat ik meer zouden afvallen nu dat ik borstvoeding geef (ik ben 15 kg te zwaar), maar er gebeurd niets en het mag niet uit wat ik doe  Vanwege de BV   kan ik geen gekke dingen doen en moet dus wachten tot  mijn dochtertje  en ik klaar zijn met BV...

Mor 74  

Hoi,

Bij mij zitten er ook nog een aantal zwangerschaps kilootjes die er maar niet af willen. Ik was ongeveer 14 kilo aangekomen en de laaste 3-4 kilootjes gaan er maar niet af en ze zitten ook op een rot plek, namelijk bij mijn buik (inderdaad drilpudding is een goed woord hiervoor...). Het is nu 12 weken terug dat mijn zoon is geboren.
Ik loop best veel met de hond maar de verleiding is ook groot om te snoepen omdat ik nog niet aan het werk ben en dus veel thuis ben. Nou ja eigenlijk is de oplossing simpel... minder snoepen en weer gaan sporten
Groetjes Antina

Hoi Puk,
Ik weet precies wat je bedoelt... Bij mij zijn het er 13.... Hoe graag ik ook zou willen, ik kan je niet helpen. Misschien helpt het gevoel dat je niet de enige bent. Ik sport me rot en let heel goed op wat ik eet maar mag niet te extreem ivm bv. Kan me ook erg ongelukkig voelen met mn lijf. Heb nu een kledingmaat die ik nog nooit gehad heb...Slik.. Het lijkt ook wel of het na een zwangerschap voor iedereen geoorloofd is om er wat van te zeggen! Ineens heeft iedereen een mening over mijn lijf. Laatst vroeg iemand of ik zwanger voor drie was geweest! (heeft iemand een handgranaat voor me??) en zelfs mijn bloedeigen moeder kwam met het advies wat minder  te snoepen, dat zou namelijk helpen...Ben toch niet achterlijk?!

Sterkte ermee en klag er hier maar lekker op los, dat kan best opluchten!

Liefs,
Marian

Whihihihi...........heel herkenbaar!
Was er 20 aangekomen tijdens de zwangerschap..........zucht, langleve de hele kwarktaarten die ik op at.............kon mezelf niet tegenhouden.......
Was ik vroeger altijd iemand met een strak lijf en mooie tieten (al zeg ik het zelf ;)), is dat nu verdwenen, mijn buik is een plumppudding en mijn tieten..........tja.
Ze zeggen dat je over een tijdje je oude lijf wel weer gedeeltelijk terugkrijgt, maar dat zwembandje om mijn middel, grrrrrrrrrrr!!!
Ik sport nog niet, ik haat sporten........ik hoop dat als ik zometeen weer werk (Spoedeisendehulp verpleegkundige) dat ik zoveel moet lopen dat het er wel weer afgaat.
Ik moet nog 3 kilo, maar het liefst nog zes, dan zit ik op de 75 kilo en dat vind ik acceptabel..........

Sterkte allemaal, en Marian, als je weet waar je voor weinig handgranaten op de kop kan tikken, laat het dan effe weten?? Deel ik er hier ook een paar uit..........

Kus Rimke

Hoi!
Wat herkenbaar allemaal. Ik wil nog zo'n 10 kilo kwijt maar het gaat
zoooo langzaam. Ik probeer niet te snoepen en geregeld  wandelen met mijn
dochtertje. Ik hou maar stug vol ik moet wel een  keer weer op gewicht zijn.
groetjes

Lieve Puk,

Volgens mij is de kans groot dat het gewoon normaal is wat jouw kilo's betreft. Ik voel mij ook momenteel niet lekker door slechte konditie (moeheid) en nog steeds na 14 weken passen mijn normale broeken niet goed. Ik heb, net als jij, het idee dat het met elk kindje langzamer gaat voordat je de kilos kwijt bent (ben drie keer bevallen). Maar heb geduld! Ze zeggen negen maanden "ontzwangeren".
Eet je overigens meer of anders nu vergeleken met voor deze zwangerschap, waardoor je bij een dietiste gaat?
Sterkte. Liefs, Susanne

Terug
Bovenaan