Wat is dat toch met die zwangerschapskilo's?

Heey

Hier nog een hoor, Celeno is inmiddels al 5 maanden!
Kan de motivatie niet vinden om er echt wat aan te doen moet ik zeggen.
Wil er nog zeker 5 of 6 kilo af.
Maar ja... dat gaat lastig als je gewoon alles eet waar je zin in hebt hahahah
Gelukkig kom ik niet aan

Succes!

xx

Herkenbaar. Wat me vooral stoort is dat flodderende lichaam , als het allemaal wat strakker zou zijn, dan zou ik me al een stuk gelukkiger prijzen! En ik geef nog borstvoeding en daar heb ik ook zo'n groot bovenlichaam van, truitjes zijn echt drama, en daar kan ik echt niets aan doen, dat vind ik helemaal vreselijk...! Nog een paar maand, en dan maar eens kijken wat er dan af gaat. Na de eerste ging er wel iets af nadat ik gestopt was met BV, maar toen was ik 2 maanden later weer zwanger, dus toen kwam het weer. Afwachten dus, en ergeren maar, en minder eten?? Nee dan kan ik dus niet, ik heb gewoon honger, dat kind vreet op de een of andere manier toch aan me.

Janine

Pff ben ik ff blij dat er nog meer mama's zijn met een niet-meewerkend lichaam, was al bang dat ik n uitzondering was. In mijn vriendenkring heb ik allleen maar kersverse mama's die er na een week (niet overdreven) al weer uitzien alsof ze nooit een kind hebben gehad ... en dat gun ik ze hoor hihi, maar ik gun t mezelf ook zo!!!!! En ik lieg niet als ik zeg dat ik écht gezond eet, en ik geef borstvoeding, en ze raden aan om dan zeker een boterham of 6/7 te eten, maar ik eet gewoon netjes bordje muesli 's ochtends en 's middags 2 volkoren boterhammen en 's avonds een normale, vetarme maaltijd, en snoep hebben we nieteens in huis... maar ik val geen gram af, helemaal niets! En stiekem had ik ook gehoopt dat ik door de borstvoeding zou afvallen (is toch 500 calorieen per dag!!) maar NIETS is minder waar!!!! Terwijl ik dat toch van veel moeders hoor, dat door de borstvoeding de kilo's eraf vliegen!!! Nee, mijn ervaring is dat je er in geen enkel opzicht aantrekkelijker van wordt, zo'n zwangerschap!!!!

Maar ik hou maar in gedachte dat het 9 maanden duurt om te ontzwangeren, en als ik gestopt ben met de BV komt dat dieeten vanzelf wel weer...

nou dan ben ik zeker extreem...was er meer dan 25 aangekomen, op mijn toch al niet slanke lichaam..daar zijn er met een week na de geboorte   10 van oplost en de rest.....die blijven gewoon zitten...
nu kan ik ook niet echt de motivatie vinden...heb mezelf voorgenomen om januari echt te gaan starten...wil pogen 20 kl..kwijt te raken..dan kom ik in de buurt vanwaar ik kwam..en dan nog heb ik overgewicht.,.,,dat zegt genoeg denk ik.......
natuurlijk baal ik onwijs van hoe ik er nu uitziet...en vond een bikinie altijd al...mhh..maar nu is die optie er niet eens meer....mijn drilpudding is voorzien van straie totaan me maag ong...dus dat komt niet meer goed..
nu weet ik wl dat ik nooit slank en strak zal worden, want dat was ik al niet...maar dat ik gewoon 15 kilo zwaarder ben...hoe is het mogelijk...komt het dan echt omdat ik gestopt ben met roken een maand voor ik zwanger raakte..is me stofwisseling zo in de war daarvan ?? zou kunnen me moeder en zusje zijn toen ook gestopt en die kwamen ook bijna 15 kilo aan..maar goed ik was zwanger...dus niet alleen kilo's van zwanger zijn..
ben ook niet zon sporter...zal me niet eens durven tonen in een sportschool..dus weet nog niet goed hoe ik het volgend jaar ga aanpakken..denk sb te voorschijn toveren..zo ben ik voor me zw.schap 12 kilo afgevallen..dus wie weet...
ook net 2 wk weer aan het werk..hopelijk doet dat ook nog wat...3 dg dus geen tijd om te snoepen....

sterkte alle dames...die paar kilo gaat jullie wel lukken..en zo niet...je ziet het kan altijd erger...hahaha

gr/ bambi
mama van Lois 10-07-08

Jaja, hier nog zo'n moeder.
Ik was 23 kilo aangekomen en ben 17-7 bevallen via een keizersnee. Ik ben wel al 16 kilo kwijt, maar mijn buik flubbert nog steeds aan alle kanten. ik kan nog steeds mijn "eigen" kleren niet allemaal aan
Het is erg frustrerend.

@Puk: hoeveel haar uitval heb jij?? Ik verlies ook haar, niet hele plukken, maar ik vind steeds overal haar. Ik ben ook erg moe de laatste tijd en heb geen idee waar dat vandaan komt.

groetjes Petra

Ha meiden,

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo met die kilo's worstelt, en mensen die zeggen dat je blij moet zijn met 2 kindjes.........GRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!! M.a.w. ik heb 2 kinderen gehad dus ik mag een drilbil zijn want ik heb er iets moois voor terug gekregen! Al zou ik 10 kinderen hebben gekregen ik wil dit lijf gewoon niet, KLAAR! Het zullen de hormonen wel zijn want ik ben enorm explosief momenteel dus al die goed bedoelde adviezen van bijvoorbeeld verkoopsters in kledingwinkels (ja helaas ik heb kleding  in een groter maatje moeten aanschaffen) nee hoor u (je graag, want u klinkt zoooo oud) ziet er goed uit hoor na de zwangerschap. Pff ga toch weg dan weten jullie niet hoe ik er uit zag voordat ik zwanger raakte, vorig jaar had ik toevallig een mooie jeans met een smallere pijp gekocht nou vraag ik  me nu af hoe ik ooit in dat ding gepast heb (??????!!!!!!) Enne die reclame van Activia  "heeft u ook wel eens van die dagen dat uw buik in de weg zit?" JA,  mijn buik zit  elke dag in de weg! Maar goed ik loop dus bij de diëtist omdat ik op een gezonde verantwoorde manier wil afvallen zonder daar extreme aanpassingen voor te hoeven doen, ik heb mijzelf nu nog niet gewogen maar aan het einde van de week wil ik het nog eens proberen. @ Petra, ik heb redelijk wat haaruitval geen bossen maar toch met borstelen  vallen er aardig wat haren in de wastafel en na een nachtje slapen liggen er ook redelijk wat op mijn kussen. Ik weet van mijn 1e kind dat ik het precies zo had en dat het nog wel een graadje erger gaat worden, het is puur door het ontzwangeren en het duurt wel een jaartje voordat alles weer een beetje normaal is.  

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan