Wat is dat toch?

A

Anoniem

Guest
Dat mensen altijd maar roepen dat je beeb wel erg dik is, lekkere spekpootjes heeft,
wel erg veel eet, etc. etc.

Tsjonge, ik word er soms helemaal gek van.
Mijn schoonouders zijn vooral zo...

Terwijl mijn zoontje 7 maanden is en 8200 gram weegt! Valt toch best mee...
Hij is gewoon lekker mollig...je hebt tenminste wat om vast te pakken zeg ik dan maar.

En ik wil er niet onzeker van worden, maar ik word het helaas toch.

hoi issie,

Je moet je helemaal niet onzeker voelen hoor,ik maak hetzelfde mee.
Mijn dochter iris is van 8.12.2006 en woog vorige week 9120gram en is 69 cm lang, de kinderarts zei dat het gewoon een gezond kind is en dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ze met alles even hard gaat.Maar ik krijg inderdaad altijd de vraag geef je ze niet teveel eten en ow wat een dikkertje,ik moet zeggen ik vind het wel bij baby's horen!

groetjes cindy

He Issie,

Dat is inderdaad irritant,maar beter zo dan zo'n mager baby''tje toch. mijn dochter is 6maanden en ruim 8kilo en 68cm,heerlijk toch en die 'vetrolletjes'' gaan vanzelf weg met kruipen en lopen.

Je hoeft je echt niet onzeker te voelen en je schoonouders blijven je schoonouders,lekker laten kletsen!

groetjes ramona

Ik vat het altijd maar op als compliment als ze zeggen dat ze van die lekkere vetrolletjes aan haar armen en benen heeft en ze zeggen dat ze er goed uitziet. Ik vind het wel schattig staan en bij baby's horen.
Beter zo als andersom toch?
Onze dochter is voor haar leeftijd, bijna half jaar, klein: 63 cm en ze zal ergens tussen de 6,5 en 7 kg inzitten). Maar cm/kg is wel in balans.
En inderdaad, als ze gaan lopen gaat dat vet er wel weer af.

Groeten,
Wilmi

Jullie hebben gelijk! Ik moet me gewoon niet onzeker laten maken.
Hij eet gewoon lekker en ziet er goed uit, daar moet ik gewoon blij mee zijn.

Het hoor inderdaad ook gewoon bij baby's.
Maar ja...als je iets een paar keer achter elkaar hoort, zou je toch bijna gaan geloven dat je baby te dik is.

Ik merk ook wel dat je als moeder heel erg kwetsbaar bent en vooral als het over je kind gaat. Dan komen opmerkingen heel snel over alsof het een aanval is tegen jou (dat jij als moeder faalt) maar vaak bedoelen anderen dat niet zo. Ik kan er ook heel slecht tegen, maar probeer me wel te realiseren dat ik het niet als een aanval moet zien. Dat helpt wel een beetje. Aan de andere kant vind ik ook dat anderen mensen hun commentaar voor zich moeten houden en wel een beetje mogen letten op hoe ze iets brengen. En vooral veel complimenten uitdelen want dat is altijd fijn.

heel herkenbaar.... bij de 1e kon ik er ook erg onzeker van worden, maar nu laat maar kletsen, ik krijg ook elke keer weer opmerkingen als ik met mn mannetje aan de wandel ben, en ik ben het nog steeds niet af geleerd om mezelf niet te verdedigen, maar gewoon door te lopen. dinand is nu overgens net 4 dagen 7 mnd. en 10020 gram, ik vind het wel wat hebben hoor zo'n lekkere volle baby, en idd beter zo als andersom, ze kruipen en lopen het er vanzelf wel weer af, dat was ook zo bij mn dochter,dus je vooral niet op stang laten jagen door het kletsen van andere, je hebt gewoon een gezonde, tevreden beebie!!en das het belangrijkste

groetjes susanne

Inderdaad, niet gek laten maten! Heerlijk toch, zo'n lekker baby-vet beentjes!!!
Mijn dochtertje had helemaaaaal geen vet (was echt klein en dun) maar nu begint ze echt flinke benen en armpjes te krijgen en ik vind het heeeerlijk!

Commentaar (wat voor jou negatief klinkt) is inderdaad niet leuk, over je eigen kind wil je gewoon niets negatiefs horen.  Je eigen  kind is perfect! En of dat nou MET of ZONDER babyvet is

Terug
Bovenaan