Wat is de beste tip tegen darmkrapmjes?

er zijn heel veel dingetjes die kunnen helpen.
Wat Merel fijn vind   als ze er last van heeft is fietsende bewegingen maken met de beentjes.
Over het buikje wrijven. Of haar op een arm leggen op de buik. gezicht naar beneden en dan met je andere hand over de rug wrijven.

Als ik denk dat ze haar ontlasting niet kwijt kan wil het soms helpen om haar even te tempen vaak er dan binnen 10 min ontlasting.
Verder gebruk ik nu cinakid van vsm.
Merk het echt als ik het een keer een dag vergeten ben dan is de ontlasting gelijk weer een stuk harder en meot ze er meer moeite voor doen.

mijn dochtertje heeft ook last van krampjes en ik gebruik SAB Simplex. Dit werkt perfect je kunt het alleen niet overal kopen, komt officieel uit duitsland. Je kunt dit bestellen via internet als je ff googled dan kom je die site wel tegen. Of je moet dicht bij de grens wonen dan is het natuurlijk geen probleem. Ik weet wel dat het te krijgen is bij een drogist in Enschede(glanerbrug), Borne en Hengelo!

Gisteren ben ik trouwens met haar bij de osteopaat geweest, dat schijnt ook goed te helpen.......ik wil  toch wel van de druppels af en zij natuurlijk van de krampjes.

groetjes  

wij gebruiken ook Sab simplex en het scheelt een boel krampjes er is ook een nederlandse variant (weet de naam nu even niet maar wij kregen het niet mee zonder recept......als je googled bij Dab simplex kom je ook de nederlandse variant vaak tegen)

Verder eet ik geen chocola, daar krijgt meneer flinke krampen van en tja een   baby heeft / kan krampen krijgen doordat zijn darmpjes nog niet goed functioneren, helemaal weg gaan ze niet. Tenminste hier niet.

Veel liefs
Sjan

Hoi Dame25,

hoe oud is je zoon / dochter?
Onze zoon heeft ook veel last van buikkrampen gehad. Ik heb heel wat keren met hem rondgelopen. Daarnaast hielp het ook om een warme kruik tegen zijn buik te leggen, zijn buik te masseren, warm water te drinken te geven.
Ik mocht geen borstvoeding geven en heb dus vanaf het begin flesvoeding gegeven (eerst Nutrilon hypoallergeen en nu volledig Nutrilon Omneo). Nu met de Omneo (en hij is inmiddels ruim 4 maanden) is zijn buikje een stuk rustiger. De Omneo is speciaal voor baby's met een moeizame ontlasting (en wanneer ze spugen).
Ook heb ik een tijdje orthiflor start door zijn flesje gemengd, omdat hij spruw had. Dit is een probioticum. Toen ging het ook even beter met zijn buikje.
Binnenkort starten we met ABC Dophilus poeder. Ook dat is een soort probioticum. Hopelijk hoeft hij dan niet meer zo te spugen.

Het beste is nog altijd lekker met de buik (op de linkerzij) tegen de buik van mama aanliggen. Een cursus babymassage kan ook helpen!
Hou vol, het wordt beter!

Groetjes,

Marijon (mama van Lars - 4 maanden)

hoi,

Wat bij mij zoontje heel erg heeft geholpen is de voeding nooit op te warmen in de magnetron.
De kraamverzorger bji ons zei dat dat geen probleem was dus ik dacht das makkelijk. Toen bleek dat gian heel veel last had van maagkrampen ben ik gaan kijken wat ik kon doen. Ik had in een tijdschrift gelezen dat iemand ook een kind had met maagkrampen en dat haar was geadviseerd door vrienden om de fles in de flessenwarmer te doen ipv de magnetron. Bij haar hielp het. Fus ik dacht baat het niet schaad het niet. Nou echt ik schrok ervan na twee dagen waren zijn krampjes bijna verdwenen. Dus of het echt helpt weet ik niet maar in mijn zoon zijn geval zeker wel.

succes

groetjes sanneke

Inderdaad. Ook wij gebruiken de magnetron niet meer, sinds ik dat gelezen heb. Ook maken we de flesvoeding aan met bronwater, i.p.v. kraanwater. We koken water in een pannetje  en bewaren dat in een (nieuw gekochte) thermoskan. Voor een voeding mengen we het hete bronwater met koud bronwater.
Of dat allemaal geholpen heeft, kan ik niet met zekerheid zeggen. Hij is nu 4,5 maanden en heeft nauwelijks meer last van krampjes. Helaas nog wel een onregelmatig ontlastingspatroon.

Marijon

Wij hebben, toen we de indruk kregen dat het inderdaad krampjes waren,  een aantal weken  lang elke avond voor het slapengaan Cinababy druppels (homeopatisch, bij apotheek of drogist) gegeven. En als ze gedurende de dag dan toch nog  last had van krampjes kun je het ook vaker geven, op de verpakking staat hoe vaak het mag. Hielp bij ons supergoed en heb ook van veel andere mama's positieve verhalen gehoord.

groetjes,
Anna

Terug
Bovenaan