Wat is een acceptabel voedingsschema voor een baby van 4 maanden?

Hoi Nikira,
Het is natuurlijk ook allemaal erg wennen, opeens zo'n klein mensje in huis die volledig afhankelijk van je is.
Ik ben pas weer net begonnen met werken en heb dus 4 fulltime maanden kunnen wennen, aan haar en aan mijn nieuwe leven. Het was soms moeilijk maar bovenal fantastisch. Ik ben, anders dan verwacht, ook helemaal van de structuur en het werkt voor ons ook super. Zoals ik al schreef, ik denk dat je een kind heel goed kunt sturen naar een schema dat voor jou werkt, gewoon mee beginnen en volhouden. Die kleine van ons slaapt tot een uur of 9, dan lekker spelen en knuffelen met elkaar en daarna even een half uurtje alleen in de wipper of box. Dan gaat ze om 11 uur weer naar bed voor een uurtje. Als ze weer wakker word om een uur of half 1 gaat de 2e fles erin. Dan weer zelfde ritueel, samen spelen, alleen spelen. Om uur of 3 weer naar bed, soms 1 uurtje soms wel 3 uur!! Heeft met de warmte en nieuwe indrukken te maken denk ik. Anyway uur of half 5 weer een fles en om half 9 de laatste fles met pap en dan naar bed. Meestal met veel gebrul, maar we halen haar er nooit uit. Altijd even een liedje neurieen en over haar bolletje aaien, dan valt ze in slaap. Dit is een typische dag, maar die kunnen ook volledig ander lopen, ze geeft uiteindelijk zelf aan hoeveel slaap en melk ze nodig heeft!!
Succes verder!!
Audrey
 
Hoi,

ik zou je zoontje gewoon om 7 uur de eerste fles geven en dan om de 4 uur zodat hij om 7 uur zijn laatste fles heeft. Hier zou ik een paar lepels rijstebloempap in doen, daar slapen ze goed op want dat maakt de melk net wat steviger. Fruit eten ze in het begin nog niet echt veel dus ik zou daar pas een voeding voor uitstellen als het echt de moeite is.

Ik zou het buro trouwens zien als een instantie die je een richtlijn meegeeft jij ziet je kind de hele dag dus kent hem het beste. Daarbij verschillen de ideen van cb's zo erg, wat bij de een nomaal is is bij de ander taboe. Mijn tweede is vrij zwaar (nu 2 maanden en ruim 7.5 kilo) Hij heeft vanaf het  begin geen nachtvoeding gehad (de oudste ook niet) want hij had een hoog geboortegewicht en sliep lekker door dus waarom een slapend kind wakker maken als hij genoeg te verteren heeft. Dit was dus tegen het zere been van het buro. Ook waren ze het er niet mee eens dat hij al flessen van 200 cc kreeg om de 4 uur. Ik moest kleinere flessen geven en dan om de 3 uur. Ondertussen zat mijn mannetje heerlijk in zijn ritme en deed hij het super op die 5 flessen van 200 cc dus ik heb lief gelachen en gezegd dat ik hun advies op zou volgen. Wijkverpleegkundige gelukkig. Toen ik de deur uit was dacht ik bekijk het maar ik zit met de ellende als ik alles weer om ga gooien.

dus gewoon doen waar je kind zich prettig bij voelt. Als dat niet zo is geven ze het wel aan.

succes ermee
 
Hoi,

Mijn zoon is 4 maanden en als ie overdag niet lekker heeft geslapen, maken we hem 's avonds niet wakker voor zijn laatste fles. Zoals al eerder is gezegd lekker je hart volgen!

Bij 'mijn' CB gaven ze wel een goede tip, want ik wilde ook graag met een ftuithapje beginnen. Heb ook een bananenhapje gegeven en ook op video vastgelegd, super dat gezichtje ....!  Mijn contactpersoon van de CB zei dat je beter met een groentehapje beginnen, zodat ze kunnen wennen aan de 'flauwe' smaak. Een fruithapje is veel zoeter en dus alles wat 'flauw' is, is niet meer zo  lekker. Op aanraden van haar begin ik met 5 maanden, omdat onze zoon een hongerpaap is :>) en dus geven we alleen nog maar pap, zodat de darmen er alvast aan kunnen wennen. In dit geval neem ik het maar aan, want hij heeft ontzettende last van darmkrampjes ...

Succes en je kan weinig verkeerd doen hoor!
 
Terug
Bovenaan