wat is een fijne kinderwagen?

Hallo,
Wij zijn op zoek naar een nieuwe kinderwagen. We hebben nu een Mutsy spoke(vier wielen voor kleiner dan achter) We hebben hier vijf maanden alleen maar mee geklungeld(wielen blokkeren, hobbelen enz) We zijn in kiddels wel een keer of acht ermee terug geweest. Nu leveren we de wagen in en mogen een andere uitzoeken.

Nu hebben we voordat onze dochter vijf maanden geleden geboren werd uitgebreid gezocht. Nu moeten we weer gaan bekijken wat we willen. We willen het liefst een wagen met vier wielen, we hebben het idee dat dit stabieler is. Aan de andere kant lijkt ons de koolstra ook wel wat. Deze lijkt heel stabiel, maar is wel erg zwaar. We zoeken een wagen waar we ook het bos mee in kunnen.

De bugaboo is wel fijn, maar we vinden de bak erg laag bij de grond, maar de wandelwageninzet is daarentegen super.
En om het nog makkelijker te maken is er nu ook een nieuwe wagen de joolz bloom. Heeft iemand daar al ervaring mee?
En dan zijn er natuurlijk nog de Stokke, Quinny enz.

Kunnen jullie ons misschien iets vertellen over jullie ervaringen met bepaalde merken?

Groetjes Sipkje

Hoi hoi,

Wij hebben een x-adventure. Deze is met 4 zwenkwielen. Wij zijn er erg tevreden over. Ik vind het wel jammer dat je de wandelwageinzet maar op 1 manier erin kunt zetten, alleen maar zo dat je je kindje niet aan kunt kijken.
Verder vind ik hem makkelijk inklapbaar dus makkelijk mee te nemen.

Groetjes Monique

Wij zijn echt heel erg blij met de Bugaboo Cameleon. Inderdaad is de bak wat laag bij de grond dus je moet diep bukken, maar de duwstang kun je ver uitrekken.
Hij loopt super, is gemakkelijk en klein in te klappen om in de auto te leggen. Je kunt hem met grote wielen voor (bos) of achter (stoep) gebruiken, bij de buggy kan je kindje met zijn/haar gezicht naar je toe zitten of van je af.   De kinderwagenbak is lekker groot (90 cm). De bekleding is gemakkelijk zelf te wassen en je kunt zelfs een extra bekledingssetje in een andere kleur erbij nemen om af te wisselen (hihi).

Hallo

Wij hebben ook de Bugaboo, heel fijn! Hij zwenkt makkelijk, dus je moet wel op blijven letten, anders zit je zo in de berm, maar dat mag de pret niet drukken! Ik heb bij de aanschaf in de winkel begrepen dat bugaboo het minst met klachten terug komt, ook belangrijk! De service is goed als er iets mis is, wij konden het matrasje waar een hobbel in zat zonder bon ruilen (was ik vergeten).
En wat ik heel belangrijk vind: bij de zit-inzet is de afstand tussen rugleuning en het flapje tussen de benen bij bugaboo niet te groot. Bij andere wagens zie je wel eens kinderen helemaal onderuitgezakt zitten, slecht voor de rug. Bugaboo heeft dat duidelijk minder.

Veel succes met kiezen!

Hoi, Wij hebben de Quinny BUzz en de Bebe-Confort Trophy. De Buzz is erg licht en wendbaar, gebruiken we voor de maxi-cosi als we even snel een boodschap willen halen bij de AH ofzo. Deze wagen is geen succes in het bos of in de grote stad om over kleine steentjes te rijden.

De Bebe-Confort hebben wij voor de langere wandelingen, de bak is stevig en best ruim, en lekker op een normale hoogte. (tevens is de bak geschikt en goedgekeurd om je kindje liggend in de auto mee te vervoeren!) Het zitje kan in verschillende standen van liggen naar zitten naar je toe of van je af. Ook in dit zitje zit je kind niet onderuit gezakt en kan er goed rechtop in zitten. De boodschappenmand is ruim!! EN er zitten 4 (eigenlijk 6, voorste twee zijn dubbel en zwenkbaar) wielen onder, je kan kiezen tussen luchtbanden of rubberbanden (ideaal, geen lekke banden meer :)) De wielen kunnen zwenken of vast gezet worden en de wagen heeft drie vering standen.

Daarnaast is hij met een hnd in te klappen, in een beweging, dus niet met vershillende handelingen.

Het merk is ook onderdeel van de Dorel-groep, waar maxi-cosi en quinny ook onder vallen, dus een goed merk en goede servive en garantie.

Oke een eventueel nadeel: Sommige vinden het model niet hip genoeg. Maarja, comfort vinden wij belangrijker. Kijk maar eens op www.bebe-confort.nl Je kan hem nog bestellen en zien bij verschillende Baby-dump vestigingen.

Succes!  

Hallo,
Wij hebben een kinderwagen van Mutsaerts met 3 wielen. Ik vind m super maar mijn vriend vind t niks. Bij hem blokkeert t voorwiel steeds, bij mij niet. T voorwiel kun je vastzetten dat is voor onverharde paden.. ik ben er nog nooit mee naar de bossen geweest maar over t gras doet ie t prima. Hij is makkelijk inklapbaar en je kunt mooi naar je kindje kijken.. M.i. is een kinderwagen met 3 wielen net zo stabiel als 1 met 4 wielen..
oja, je kunt t voorwiel eraf halen zodat ie beter in de auto past.
Groetjes Carla

Hoi

Wij hebben de stokke wagen. wel het oude model, dus zonder bak. Hadden ze toen nog niet erbij. Je baby ligt lekker hoog en kan allles goed zien. Ook als ze gaan zitten kijken ze niet tegen de benen aan Hij is makkelijk te besturen met een hand. Erg  makkelijk in elkaar te vouwen voor in de auto. Ook het stuur kan hoog en omlaag ideaal want mijn man is 1.87 en kan het stuur lekker hoog. Ook de bak en zitje kan hoog en laag. lig en zit standen. Ik ben er zeer tevreden over alleen is hij wel prijzig.
Maar echt het proberen waard

Succes met het uitzoeken van een nieuwe wagen

groetjes annegien

Terug
Bovenaan