wat is een gezin met twee of drie kinderen toch heerlijk!

Speciaal voor Nelleke...

Wat is het toch heerlijk een gezin met meerdere kinderen als je dat geluk mag hebben.

Elke avond kijk ik in de bedden van mijn kinderen.
De twee oudste liggen op zolder samen in een kamer.
Stiekem kruipen ze bij elkaar in bed. ze liggen dan lepeltje lepeltje in een een persoontje.
De dekens glijden van ze af, maar ze blijven dicht tegen elkaar dus warm zijn ze wel. Prachtig om ze zo te zien.

Of langs de lijn op het voetbal veld.
Sam die Mick aanmoedigd..."lekker MIck...goed gedaan" Bij een goede actie, de big smile op hun gezicht als ze naar elkaar kijken.

Een potje kaarten aan tafel. Ezelen..ken je dat...
Het gelach omdat ze bijna Ezel zijn...

Sneeuwballen gevecht in de straat.
papa is het doelwit, samen zijn ze sterk en bekogelen hem met een lachsalvo toe. Ze helpen elkaar als Papa eraan komt

Hun kleine broertje die ze elke dag een kus geven als ze uit school komen en zeggen dat ze hem gemist hebben....eerst een knuffel

en ga zo maar door....het is zo bijzonder....

x

Het is ook prachtig, 2 kids en weer mooi verwoordt Pascal, dus vooruit.... ook deze speciaal voor de twijfelaars:

2 handen op 1 buik, broertje en zusje: als Gijs ergens niet op af durft te stappen, neemt Sophie het voortouw: 'kom maar Gijs, ik help je wel'. En doet dan ook precies wat hij niet durft (op een nieuw kindje afstappen, een kleurplaat vragen in een cafeetje etc).

's ochtends bij het wakker worden, staat er een net wakker meisje aan mijn bed. Haar eerste woorden zijn niet: hai mama, maar wel: waar is Gijs? En vervolgens huppelt ze naar hem toe en zijn ze in no time samen verdiept in een spel dat vaak alleen zij samen echt snappen.

Het gegiechel als ze samen spelen, het opnemen voor elkaar in situaties waarin ze elkaar nodig hebben, Gijs die Sophie uitlegt wat een kameleon is, en wat een planeet is en dat 30 plus 18 48 is en Sophie die erbij kijkt of ze precies weet waar hij het over heeft en die haar broer de allerslimste vindt (en dat ook tegen hem zegt hahaha).

Het trots zijn op elkaar, het niet willen gaan logeren zonder elkaar, het altijd vragen naar elkaar als de ander er even niet is, het leren van elkaar en luisteren naar elkaar, het lachen met elkaar en opkomen voor elkaar.........

Ik weet dat het ook anders kan, ik had dit wat mijn kinderen vanaf het allereerste begin dat ze elkaar zagen met elkaar hebben, vroeger niet zo met mijn eigen zusje. Maar wat gun ik het mijn kinderen enorm dat ze elkaar hebben, los van ons als ouders.

Dus ik zou zeggen: doen ;-)!

Liefs
Susan (die maar trots blijft op dat kinderspul in huis haha)

haha, en als het dan weer zover is...wil ik niks horen over ongi dagen, vragen over slijmdraden enz...want dat herinner ik mij ook van toender tijd...hihi...die vragen kwamen ook..bleh

hahahahahahaha

maar wel heel herkenbaar. Hier twee zusjes die inmiddels ook heel goed ruzie kunnen maken maar daarnaast niet zonder elkaar kunnen en fijn kunnen spelen...

Hahaha, "slijmpie" is niet meer hier te vinden hoor, hahaha, wat was dat lachen joh!!

Maar even terug naar het onderwerp.

Ik vind het heerlijk om 2 kinderen te hebben, vooral als ze samen aan het spelen zijn en hun gelach hoor. De reactie van Vince 's morgens als Lyanne zijn kamertje opkomt, helemaal door het dolle heen. Lyanne is erg beschermend t.o. haar broertje, niemand mag aan hem komen of hem meenemen.

Maar het is ook wel eens doodvermoeiend, respect voor moeders met meer dan 2 kinderen!

Terug
Bovenaan