wat is een gezin met twee of drie kinderen toch heerlijk!

Ook ik vind het heerlijk dat hier twee kinderen rondscharrelen, wat hebben we een geluk. Geweldig om te zien hoe ze op elkaar reageren. Het kan ook vermoeiend zijn, dat wel. Al kunnen ze zichzelf en elkaar steeds beter vermaken en dat is ook erg grappig.

Nelleke, lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Wat is het waar jij over twijfelt?

Groetjes

Sanne is nog een beetje te klein om mee te spelen. Maar als ik zie hoe Thomas met zijn kleine zusje omgaat. Flesje geven, vast willen houden en steeds maar kusjes geven. En Sanne kijkt m dan lachend aan en je ziet die oogjes stralen.

Ja, zo lief om te zien hoe de grote broer zijn kleine broertje "proost" en dan hoor ik hem zeggen "stil maar, ik ben al hier" of wanneer Luuk lief zit te glimlachen als Stijn in zijn buurt komt spelen... zo vertederend. En trots als een pauw loop ik met mijn twee kinders over straat.

Kan me ook best voorstellen dat het moeilijk is als je zo gezellig vriendjes bent met je kindje om aan een tweede te denken. Ik vroeg me af of er nog zo'n portie liefde in mij zat. En, eerlijk is eerlijk, na een maand of drie (pas) wist ik het zeker. Van deze hou ik net zo veel als van de eerste. En die heeft niet hoeven inleveren!

Ik zou hier hele verhalen kunnen opschrijven over hoe mooi het is om (drie) kindjes te hebben, maar geen enkel verhaal voldoet aan het gevoel wat ik voor mijn kinderen heb.
Ze zijn het allermooiste in mijn leven, het onvoorwaardelijke houden van, Skip die zegt: mama jij bent de allerliefste van de heeele wereld!, Bo die ongestoord zijn eigen gang gaat (een genot om naar te kijken) en schaterlachend om mijn grapjes bij mij op schoot zit, Lot die breeduit lacht om haar broertjes die voor haar neus gek doen. Ja, wat is er mooier dan één kindje, inderdaad twee of in ons geval drie kindjes!!!
En de angst dat je van je volgende kindje minder zult houden is écht ongegrond, op het moment dat je zo'n klein hummeltje op je buik krijgt gelegd weet je het, voor elk kindje gaat je hart nog verder open.
Liefs, Noor

Het lijkt me heerlijk....2,3 of zelfs 4 kinderen.
Ik heb altijd de wens gehad (en nog) om veel kinderen te mogen krijgen/ hebben.
Maar soms kunnen dingen toch anders lopen.
Ik hou zielsveel van mijn dochter. Maar zoals hierboven regelmatig beschreven wordt, mis ik wel iets bij onze dochter.
Spontane kusjes, knuffels of zeggen dat mama/papa de allerliefste is, of zeggen mama ik vind je lief hebben we hier nog bijna nooit gehoord. Ook naar andere/ kleinere kinderen kan ze heel hard zijn (maar soms ook heel lief) Onze dochter is toch iets anders dan andere (gemiddelde) kinderen...dat is best weleens moeilijk. Maar als ze het dan toch zegt is het dubbel zo mooi en bijzonder en kan ik er heel lang op teren.
De laatste tijd kan ze wel heel erg veel knuffels geven en ook wil ze kusjes voor ze gaat slapen. Misschien hebben we er langer op moeten wachten en komt onze tijd nu pas!!!

ik geniet ontzettend van mijn twee lieve schatten.
ik kan me zo rijk en gelukkig voelen als ik ze zie spelen samen, of dansen.
kaylin houdt haar rok altijd vast als ze danst dan houdt ze hem omhoog, want ze is een prinsesje, en ayden danst dan met zijn trui een heel stuk de lucht in, om haar maar na te doen.
zoals kaylin hem troost als hij pijn heeft, zoals ze samen dingen afspreken om te doen, bijvoorbeeld, als ik s'avonds de tafel afruim na het eten gillen met allebei de handen op de wangen, en dan lachen samen.

pasgeleden zaten ze samen tv te kijken heeft ayden zijn arm om kaylin heen geslagen.
samen met papa stoeien, en ayden doet echt alles na wat zijn grote zus doet, heerlijk.
groetjes sylvana, mv kaylin en ayden

Ilse en Stan die samen achter elkaar aan lopen en liedjes zingen en gek doen. Stan die alles na doet wat zijn grote zus doet. Ilse die Stan iedere morgen uit bed haalt en dan zegt: "Stan, wil je wat drinken?" Zegt Stan ja dan zegt Ilse "dan gaan we dat aan mama vragen".

Wanneer Stan eerder wakker is dan Ilse en hij hoort haar, dan zie je zijn oogjes glimmen en wij zijn dan niet meer belangrijk: "Oeze, Oeze, kakker" (Ilse, ilse, is wakker)...heerlijk

Of wanneer ze samen in bad zitten en elkaars haren wassen of tanden poetsen...

Maar ook de momenten wanneer ze ruzie hebben gehad en daarna sorry moeten zeggen tegen elkaar en dan weer doorspelen alsof er niks is gebeurd.

Heerlijk 2 kinderen!!! En ik denk dat 3 kinderen alleen nog maar meer geluk in huis brengt (ook meer ruzies, dat besef ik ook natuurlijk)

Liefs Jeske

Terug
Bovenaan