Wat is een wondermiddel bij griep?

Hi meiden,

ik zit al 3 dagen thuis met een fikse keelpijn / griep en ik ben benieuwd of iemand een goede tip  heeft, aangezien Strepsils, Trachitol, Hot Coldrex  etc etc verboden zijn...
Ik kom nu niet verder dan Anta-Flu, drop en keelsiroop van Dr Vogel namelijk.
Bedankt!

Groetjes Janneke

He bah Janneke wat vervelend! Ik kom ook niet veel verder dan een badje met eucalyptus badolie, stomen, een ui naast je bed, oh en misschien drinkijs, je weet wel, van dat slushpuppy... Ik ben wel gevoelig voor keelontsteking en heb altijd het idee dat, dat een soort van verdooft hahaha dus mijn man is al regelmatig op pad geweest in de winter, op zoek naar slushpuppy...

En paracetamol...

beterschap!!

ps ik blaasonsteking nu, dus we zitten ff samen in de lappenmand

Ja voel me heeeeel vervelend, boehoe! En zielig, haha!  
Waterijsjes heb ik in huis, slush puppy is wel een goeie ja. Thanks!
Dat verdovende vond ik altijd ook zo fijn van Trachitol, maar helaas nu verboden.
Jij blaasontsteking? Aj das ook niet best. Veel last van of valt t mee? Beterschap!

Groetjes Janneke

Vreselijk!!! Ik herken het helemaal van bij mijn eerste zwangerschap.
Toen was is 35 weken zwanger en heb ik 5 keer moeten overgeven op een nacht.
Ik ben uiteindelijk via spoed in het ziekenhuis beland, had vocht tekort.

Mocht snel naar huis en heb het gewoon moeten uitzieken, want ik nam NIETS in.
In het ziekenhuis enkel een vocht-infuus, voor de rest helemaal niks.
Ik weiger ook iets in te pakken, zou het risico niet willen nemen, dan toch maar enkele dagen afzien...

In elk geval heel veel sterkte e meid!

Liefs,
van ons

Hallo

Ik weet niet of je last hebt van hoesten??
Ik gebruik altijd daro hoestprikkeldempers (niet de pilletjes maar de capsules).
Ik ben ongeveer al de hele zwangerschap heel verkouden. Volgens de VK komt dit doordat je slijmvlezen sterk opgezet zijn. Daarom heb je meer slijm en moet je meer hoesten (dat veroorzaakt keelpijn)....

Verder verbruikt je lichaam de meeste energie om je kindje te laten groeien en te voeden... En komt de rest (dus je eigen gezondheid) op de tweede plaats. Volgens de VK is de enige remedie volledige rust. Dus meld je ziek en kruip een paar dagen in bed....

(bij mij zou dit niet werken hoor... ben veel te druk... dus maar goed vitamines en veel drinken...)

Veel beterschap!!
Margo

Hi Janneke,

Ja ik heb behoorlijk last van de blaasonsteking... Ik had ruim een week geleden ook al urine weggebracht, vanwege klachten, toen geen blaasonsteking volgens de test bij de huisarts. Dus de hele week doorgelopen met die klachten, tot ik gisteren haast niet meer kon lopen van de pijn. Nu dis wel een fikse blaasontsteking.
Ben blij dat ik toch maar weer urine ingeleverd heb, want voelde me haast beetje hypochonder, was al de tweede keer deze zwangerschap dat er niks uit de urine test kwam terwijl ik wel klachten had...
Nu een amoxicilinekuur, dus het zal nu wel snel beter gaan.

Maar die chronische vekoudheid herken ik ook wel, begreep idd dat het van je slijmvliezen komt die irriteren.
Ik ben nooit verkouden, maar loop nu al maanden met een verstopte neus en traanogen. Ik smeer maar flink met vicks, onder mijn nues en op mijn borst.
Heel fijn voor mijn man, want ik slaap tegenwoordig op mijn rug, met mijn mond open, omdat neus dichtzit, whahahahah voel me steeds aantrekkelijker worden hahahahaha

beterschap meid!!

lfs Mickey

Hi Jannie,

Vervelend zeg! Ik ben idd ook tijdens mijn zwangerschap nu en vorige keer steeds een beetje verkouden. Het zet niet echt door zeg maar maar houdt wel lang aan. Heb niet echt goeie tips voor je, wat ik altijd heerlijk vond was een warm bad met vicks eucalytus badschuim, om alles een beetje 'los' te houden. Verder moet je het toch met keelsnoepjes ed doen vrees ik, omdat je niet veel mag. Ik weet niet of je al een multivitamine voor zwangeren slikt? Misschien het moment om daar mee te beginnen?

Sterkte in ieder geval!

Liefs,Marcia mv Puck en 25 w 6d zwanger.

Hoi Mickey,

ik wilde toch even reageren op jouw vicks gebruik.
Normaal gebruik ik ook vicks om te dampen, of te smeren onder mijn neus, kopkussen e.d. Nu, ik moet zeggen ik loop ook regelmatig met een verkoudheid tijdens mijn zwangerschap, maar vicks wordt mij ten sterkste afgeraden door mijn gynaecoloog en huisarts. Dit is heel slecht voor zwangere vrouwen en baby's.

Misschien heeft jouw huisarts je dit wel aangeraden, maar ik wilde toch even kwijt dat het mij ten strengste wordt afgeraden.

Liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan