Wat is er aan de hand?

Hey, bedankt voor de fijne berichtjes!
Ik ben net langs de huisarts geweest, om te informeren of de primolut kwaad kan. Hij heeft even met mijn gynaecoloog gebeld en die zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Ik heb me ook alvast ingeschreven bij de verloskundige. 30 augustus heb ik pas mijn termijn echo. Dus ik moet nog even in spanning zitten. Ik probeer het een beetje los te laten en veel afleiding te zoeken.

Wauw, wat bijzonder! Ik snap dat voor jou de data niet helemaal kloppen, maar eigenlijk kom je er nu niet zo goed achter wanneer je je ei hebt gehad. Straks, met je termijnecho (11 weken ongeveer) stellen ze je uitgerekende datum vast en kun je eventueel terug gaan rekenen wanneer je bevrucht bent. Ik heb zelf een onregelmatige cyclus en gebruik geen ovulatietesten, dus moest ook altijd later terug gaan rekenen. Daarnaast zou het kunnen dat het een meerling zwangerschap is door hoog hCG, maar ik maak ook snel in de zwangerschap heel veel hormonen aan en ben deze twee zwangerschappen toch echt maar zwanger geweest van 1 kindje (vandaag 36+3, tweede zwangerschap). Dus het hoeft geen meerling te zijn. Zou eerder denken aan wat iemand anders zei, een latere eisprong, omdat dat iets logischer klinkt in jouw verhaal. 
Het bruinverlies zou ik me niet al te druk om maken, kan wat oud bloed zijn dat nog in je baarmoeder zat van je vorige menstruatie en er toen niet helemaal uit is gekomen, of bijvoorbeeld van de innesteling en dus er later uit is gekomen. Zolang het niet in de buurt komt van een echte menstruatie met stolsels en zo, zit je nog goed! Gefeliciteerd en GENIET

Terug
Bovenaan