Wat is er mis met natuurlijk bevallen?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ja, ook ik ben het zat. Ik heb last van extreme bekkeninstabiliteit, misselijkheid, rusteloze benen, slapeloze nachten, aambeien en zo nog het e.e.a. aan "zwangerschapskwaaltjes". En regelmatig denk ik: konden ze maar iets doen om het allemaal wat te bespoedigen.

Echter, ik weet dat er veel te doen is. Van strippen tot inleiden en vliezen breken. Ik zie ook dat veel topics uiteindelijk hierover gaan.
Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb gehoord dat er zowel bij inleiden als bij vliezen breken wel risico's aan vast zitten. Als in...   wat als je lijf er nog niet helemaal voor klaar was? Na weeënstormen en uren ellende nog niet voldoende ontsluiting en uiteindelijk dan toch maar een keizersnee... En een keizersnee blijft een operatie met ook weer alle risico's van dien en een langere herstelperiode.

Zie ik het dan helemaal verkeerd? Wat is er mis met bevallen op het moment dat je lijf er klaar voor is (behalve dan de lange tijd wachten en het geduld moeten opbrengen).
Of zijn de risico's aanzienlijk minder dan ik denk?
Wie kan mij hier iets over vertellen, want als de risico's er niet zijn, dan ben ik de eerste die hard gillend naar de VK rent om in te grijpen. Ben het al erg zat.

hihi volgens mij is er niks mis mee met natuurlijk bevallen ..... maja ze zullen iemand wel niet voor niets strippen of inleiden of keizersnede doen.......

dit doen ze vaak omdat er anders juist een risico is....of met bepaalde andere dingen... heb net ook een topic geplaats onder zomaar een babbeltje...daarin heb ik het ook over strippen........ weet er verder niks van ja dat ze met de vingers de boel gaan losmaken

maar zoals ik begreep van de vk die ik vandaag had gebeurt het bij hun altijd bij 41 weken zwangerschap juist om de NATUURLIJKE bevalling op te wekken..... dus vingers erin en roeren zegt ze ook nog tegen mij en mn vriend hellupppppppppp :p
weet niet wat voor risicos eraan zitten enz ja lijkt me erg pijnlijk haha

liefs miranda
38wk,5dag

Er is helemaal niks mis met natuurlijk bevallen hoor. Maar inleiden en zeker een keizersnee word alleen gedaan als er een reden voor is. Ik ben ingeleid met 41 weken 5 dagen bij mijn eerste omdat je gewoon niet eeuwig overtijd kan lopen. Dit keer heb ik een keizersnee gehad vanwege stuitligging. IK had ook voor een stuitbevalling kunnen kiezen maar de risico's voor het kind zijn groter bij een stuitbevalling. Dus zomaar gebeuren die dingen niet, er is altijd een reden voor. Volgens mij werkt strippen ook niet als je lijf er niet klaar voor is, maar daar heb ik geen ervaring mee, maar dat heb ik hier gelezen.

quote: mommy75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2007 18:46:16'));

Er is helemaal niks mis met natuurlijk bevallen hoor. Maar inleiden en zeker een keizersnee word alleen gedaan als er een reden voor is. Ik ben ingeleid met 41 weken 5 dagen bij mijn eerste omdat je gewoon niet eeuwig overtijd kan lopen. Dit keer heb ik een keizersnee gehad vanwege stuitligging. IK had ook voor een stuitbevalling kunnen kiezen maar de risico's voor het kind zijn groter bij een stuitbevalling. Dus zomaar gebeuren die dingen niet, er is altijd een reden voor. Volgens mij werkt strippen ook niet als je lijf er niet klaar voor is, maar daar heb ik geen ervaring mee, maar dat heb ik hier gelezen.

idd strippen werkt niet als je lichaam er nog niet klaar voor is zei mijn vk ook en dan gaan ze kijken naar inleiden in het ziekenhuis.......nou laat mn kleine meid ma zo komen haha

xx miranda

ik ben het eens hoor dat er niets mis is met natuurlijk bevallen
alleen zullen er ook risco's zitten aan overtijd lopen
daar hebben ze ook ervaring mee vandaar dat de hartslag na de 40 weken extra wordt gecontroleerd
en bij enige twijfel gaan ze inleiden en na 2 weken overtijd zijn de risco te groot en gaan ze zo en zo inleiden
mijn eerste was 10 dagen te laat mooie bevalling zonder ingrepen zelf geen hechting helemaal niets had ook na de bevalling echt nergens geen last van oja ik lieg alleen die kut aambeien maar verder prima
dus tot zover ben ik het helemaal met je eens als het lichaam klaar is zal het komen
MAAR OOK IK ben echt super zat en daar wordt niet naar geluisterd door mijn kleine meid
dus we wqachten het maar gewoon af
groetjes marina 39 weken

Ik ben ingeleid 2 weken te vroeg, te lang doorlopen had zijn risico's omdat de beeb te groot zou worden hij was nu al een dikke 8 pond en er waren lichamelijke redenen aan mijn kant om de beeb te halen. Dus vaak heeft iets een reden en kan / mag je daar niet te snel over oordelen, ze halen heus je baby niet alleen omdat je het zat bent hoor...(dan deed iedereen dat)

Ik vind trouwens mijn bevalling net zo natuurlijk gegaan als elke andere hoor, net zo'n verloop en net zoveel pijn (geen medicatie tegen de pijn gehad en wilde ik ook niet) ik heb ons kindje er helemaal zelf uitgewerkt dus niets onnatuurlijks aan...

Het scheelt je kan niet strippen zonder dat je baarmoedermond hier niet klaar voor is, hetzelfde geld voor inleiden met gel. (aangezien je hiervoor het liefst ontsluiting voor moet hebben)

Er zijn altijd redenen om een medische ingreep te doen en geloof me dat is niet omdat mensen de zwangerschap "zat" zijn want daar doet de gyn echt niets mee...

Er is ook niks met "natuurlijk" bevallen zoals jij het noemt, maar als je gestript wordt of ingeleid zijn de weeen vaak veel heftiger. Je hebt het dan dus alleen maar zwaarder. Zoals eerder al gezegd, je wordt niet zomaar ingeleid of gestript en ik vind het ook nogal een opmerking voor de mensen die wel ingeleid worden/zijn. Net alsof zij het zomaar opgeven. Maar er is altijd een reden voor die zowel voor de moeder kan zijn als voor de baby. Ik word een beetje moe van al die oordelen van iedereen. Zo krijg ik steeds te horen dat ik straks niet weet hoe het is om te bevallen omdat ik een keizersnee krijg. Dan zeggen mensen, dan weet je nog niet hoe het is om echt te bevallen. Alsof dit niet echt is. Du ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten en dat je blij moet zijn dat er tegenwoordig hulp is. Het is niet voor niks dat het aantal kinderen dat sterft bij de geboorte zo gedaald is. Dit komt juist doordat er tegenwoordig wat geholpen kan worden. Maar er is geen 1 gemakkelijke uitweg om je kind te krijgen. En iedereen wilt doen wat het beste is voor de kleine.

Linda

37 weken en 5 dagen

Ik heb dan een gewone bevalling meegemaakt en een keizersnee en ik heb nu na de keizersnee niet het idee dat ik niet bevallen ben. Het is anders omdat het rustiger en beheerster is en de bevalling zelf geen pijn doet, maar je hebt wel napijn die je niet hebt na een gewone bevalling. Ik weet niet, ik ben blij dat ik weet hoe een gewone bevalling gaat, maar ik wil het echt nooit meer meemaken. Daarom zal ik ook wel het gevoel hebben dat ik niks heb gemist dit keer. De baby komt er hoe dan ook uit en ik voel me net zoveel moeder als de vorige keer dus wat dat betreft is het niet anders.

Terug
Bovenaan