wat is goed voor de stoelgang?

ik loop al paar daagjes met een erg opgeblazen gevoel rond, kan niet naar de wc, en als het kan dan kan ik knikkeren, zucht...

wil nu wel even een beetje ruimte in mn maag gaan maken ;)

wie weet er een mddeltje wat snel en ook goed werkt?
Ik heb zelf al zoveel zien staan en gelezen maar denk dat ervaringen wel beter zijn.
 
Hoi,
Volkorenproducten,zemelen,bonen(doen het hier erg goed;-)) fruit, veel drinken en peperkoek maakt het zachter (krijg je ook na de bevalling).
Komt van de progresteron, die maken je darmen trager!
Succes ermee,Gr MJ
 
Ik zweer bij transipeg!
Kun je bij de apotheek kopen, kost 10 euro per doos (30 zakjes). In het begin 2 zakjes op de nuchtere maag tot de boel op gang is gekomen en daarna 1 of om de dag, net hoe t gaat...
Bovenstaande advies is natuurlijk ook prima, maar voor mij was dat niet genoeg.
Transipeg mag tijdens je zwangerschap en ook bij borstvoeding, bij mij de eerste x door de huisarts voorgeschreven maar wordt toch niet vergoed dus haal ik het nu op eigen initiatief.
Succes, je kunt je er zoooo ongelukkig door voelen!
X
 
Ik neem dagelijks roosvisee Laxo... (oftewel verdunde pruimen) Als je gewoon pruimen lust ka dat natuurlijk ook! en lijnzaad (bij de natuurwinkel wel te krijgen) kun je door de yoghurt doen...
 
bedankt voor jullie snelle reacties!

soms voel ik me net een ballonnetje, ga nog net niet de lucht in ;)

ik zal een boodschappenlijstje maken en ga eerst voor de voedings produkten, lukt het niet dan zal ik naar de tip van siem26 gaan overstappen.

heb al paar dagen trek in een donkerbruine boterham met kaas... zou ook niet gek zijn om dit gewoon te proberen.
 
Ik ben op dit moment aan de Activia toetjes... helpt wel iets maar kan ook nog steeds niet elke dag. en dan aan t eind van de dag zon opgeblazen buik + ook nog harde buik. die combinatie is niet erg fijn..
(26,5wk)
 
Ik zit ook aan de lactulosestroop. Werkt super snel en goed. De andere dingen werken bij mij ook niet. Alleen 1 nadeel je wordt er een beetje winderig van! Succes
 
Terug
Bovenaan