wat is goed voor de stoelgang?

Ik neem elke ochtend als ontbijt yoghurt met musli. Gaat helemaal prima! Ik kan eindelijk weer elke dag naar de wc en het is niks medisch en daar houd ik wel van! Succes!
 
Ik vind zelf dat gebroken lijnzaad goed werkt! Door de yoghurt, of zelfs een beetje op je brood strooien. Bij de reform winkel te halen.
 
haha, jah er helpt zoveel!
Allereerst heel belangrijk dat je 2liter vocht binnen krijgt en zo min mogelijk koffie dat is vochtontrekkend en daarom stopt het.

Verder zou ik idd bovenstaande proberen,
Succes ermee!
 
ik heb hier ook al van alles geprobeert, heb net de huisarts maar gebeld, dit omdat ik een spastische darm heb en voordat ik zwanger werd daar ook medicijnen voor kreeg en die moest stoppen, ze gaan kijken naar een goed alternatief. tot die tijd eet ik inderdaad, muesli, kiwi en ga vanmiddag even roosvicee laxo halen. en dan hopen dat het werkt, want de medicijnen kan ik pas maandag ophalen omdat ik nog op vakantie ben
 
's ochtend 2 glazen lauw water op nuchtere maag..
kiwi's citrusvruchten roggebrood zemelen geen witte macaronie maar tarwemacaroni geen witte rijst maar zilvervliesrijst
veeel water drinken..
en als het dan nog niet helpt.. de meeste medicatie voor obstipatie mag je tijdens de zwangerschap gewoon nemen mits je genoeg drinkt..
en rustig de tijd nemen op het toilet.
haha ik kan volgens mij wel een boek schrijven hierover..
heb zelf al mijn hele leven enstige chronische obstipatie.. dus heb al zovel dieetisten gehad hiervoor en er alles al over gelzen haha..
 
Heel veel vezels eten (volkoren producten). Ze zeggen dat een glas lauw water op nuchtere maag ook helpt. Heb ik gedaan en kon ik die periode weer wat beter naar de wc, maar dat kan ook aan de hoeveelheid fruit liggen.

Oja, en pruimen, heel erg veel pruimen (maar ik heb dan ook een pruimenboom in de tuin).
 
Veel verzels eten helpt idd. alleen als je ook veel drinkt. Anders wordt je stoelgang alleen maar moeilijker.
 
Terug
Bovenaan