wat is het hier rustig

Jammer dat er zo weinig wordt gekletst hier.

Zijn jullie al bezig met de voorbereidingen van de baby? Spulletjes kopen, kamer inrichten etc??
Omdat het bij ons de 2e is, kan je toch een stuk minder kopen, jammer ;)
We gaan nu eerst de kamer van ons zoontje opknappen en dan kan ik de babykamer weer restylen. En dan mogen de dozen met babykleertjes en spulletjes weer naar beneden. O daar heb ik zo'n zin in...

heej,

ja vind ook dat er weinig gekletst wordt hier.

bij is het de eerste, hebben de babykamer en kinderwagen al besteld en zaterdag gaan we de box en maxi cosi bestellen. nu denk je natuurlijk waarom bestel je niet alles tegelijk. nou dat zijn de spullen die we krijgen van ouders en schoonouders dus die willen dan graag mee om het uit te zoeken dus vandaar. het wordt wel allemaal op de zelfde dag geleverd ergens in september. en het kamertje heb ik net even leeg gehaald alvast, maar we gaan er nog niet aan beginnen, wil eerst weten wat het wordt. want 1 muur wordt dan licht blauw of licht roze en de andere muur wordt donker bruin met een leuke tekst erop.

liefsss

Wat een leuk idee voor de babykamer Nathalie!
In mijn hoofd ben ik al druk met de baby en met nadenken wat ik extra aan moet schaffen. Bij ons is het de tweede en ons meisje is 1,5 jaar als de kleine komt. Ze kan dus nog niet in een groot bed. Maar om voor dat jaartje nog een ledikantje aan te schaffen vind ik ook zonde. Nou heb ik op internet een peuterledikantje gevonden waar je in het begin nog spijltjes bij kunt plaatsen en daarna een gewoon bedje kunt maken. Nou ben ik nog aan het bedenken wat ik met de commode wil.
Hoe de babykamer gaat worden weet ik nog niet. Als we een meisje krijgen, dan krijgt ze de kamer van mijn dochter. Krijgen we een jongen dan richt ik daar een andere kamer voor in. Maar voor dat we dat weten duurt het nog wel 8 weken.

Hebben jullie nog kwaaltjes? Hier is de ochtendmisselijkheid (en soms s'middags) nog niet voorbij. Ik ben nog steeds goede vriendjes met de wc. Mag toch hopen dat ik er bijna vanaf ben. Ben nu 12w4d.

Liefs Jane

Aaah, wat haat ik dit forum, heb ik net het bericht 4x gesplaatst. En ik zag maar niet dat het geplaatst werd, grr

@Nathalie: Leuk hè, om alle spulletjes te kopen. Wat hebben jullie voor wandelwagen? En watvoor soort meubeltjes?
Leuk om de kamer met lichtblauw/roze en bruin te combineren. Watvoor tekst komt er op de muur?

@Jane: 1,5 is idd nog wel klein voor al in een groot bed. Dan is de oplossing van zo'n bedje wel ideaal! Ons zoontje is dan 2 jaar en gaat wel in een groot bed, denk wel dat dat moet kunnen. We hebben sowiso ook nog een wiegje waar de baby in kan en anders slaapt ons zoontje nog maar even door in het ledikant.
Heb je al bedacht wat je dochter voor kamer krijgt, mocht ze een nieuwe kamer krijgen?

Ik ben blij dat ik van mijn misselijkheid af ben. Ik heb wel soms 4x per dag moeten overgeven. Ik ben nu nog soms wel misselijk maar niet meer tot het overgeven toe. Ik heb er ook 4x voor bij de huisarts geweest die me telkens nieuwe pillen voorschreef want ik bleef met pillen gewoon overgeven.
Ik hoop voor je dat het gauw over is, want zo kun je ook niet optimaal genieten. En al helemaal niet handig als je een kindje van een jaar hebt.

Onze babykamer is trouwens wit met beige strepen. De meubels zijn van hout, ook wit. Heel neutraal. De aankleding is met schaapjes.
Ik denk dat we wel willen weten over 5 weken wat het wordt, en dan kan ik alsnog aankleden met roze of blauw. Maar het beige vind ik gewoon ook erg leuk voor een baby. Naderhand krijgen ze toch al zo snel een echte jongens- of meidenkamer.
Ik heb ook een tekst op een muur (stickers) het liedje slaap kindje slaap.

Hallo,
Wij hebben nog niet zoveel besteld of gekocht. Alleen een kinderstoel... We vonden hem allebei zo leuk en hij was in de aanbieding. Natuurlijk hebben we die nog laaaaang niet nodig, maar het begin is er. De kinderkamer hebben we van mijn schoonzus gekregen. Die zijn we (lees mijn hubbie) aan het verven. Verder moet eerst de zolder klaar zodat de 'troep' die nu in de kinderkamer staat naar de zolder kan, dan kunnen we echt beginnen met de babykamer klaar maken. Het is ook onze eerste, allemaal wel spannend. In oktober gaan we om de kinderwagen, die krijgen we van mijn schoonouders.

Ik ben gelukkig niet meer zo misselijk. Ben momenteel wel 'ziek' thuis. Veel hoofdpijn, duizelig vooral met opstaan en zo ontzettend moe. Maandag bloed laten prikken, hoor straks of daar wat uitgekomen is.

Groetjes Bregtsje

heej meiden,

@dittie: de wandelwagen is de quinny buzz 3 raccoon. en de meubeltjes zijn room wit en de tekst op de muur wordt dan in de kleur van de tegenovergestelde muur dus licht rose of licht blauw en dat is indd ook zo'n folie sticker de tekst is: het zijn losse woorden LIEF die is heel groot en dan ONDEIGEND iets kleiner en en dan STOER weer een andere groote, en EIGENWIJS en die is ook weer een andere groote. dat zijn de woorden.

jullie hadden het over kwaaltjes, nou moet ik zeggen die heb ik helemaal niet gehad, en nog steeds geen kwaaltjes het enige wat ik heb is dat ik erg moe ben. dus zoals het nu gaat de ideale zwangerschap. nog 2 weekjes wachten dan weten we wat het wordt zooooooo spannend.

vandaag 15 weken en 3dgn op naar de 4 maanden

liefssss

@ Bregtsje: je hebt ook nog tijd genoeg om alles te kopen hè. Wel leuk dat jullie de meubeltjes zelf opknappen, is het toch echt van jullie.
Vervelend dat je ziek bent. Komt misschien ook wel door het warme weer. Hoop dat je er gauw vanaf bent.

@ nathalie: ja die ken ik wel die stickers. Erg leuk! En super ideaal die stickers. Want als je iets anders wilt, kun je het er makkelijk vanaf halen. Als je het erop schildert zou je al de hele muur moeten overschilderen.
Heb jij mazzel dat je nergens last van hebt gehad. Mijn schoonzus heeft de hele zwangerschap nergens last van gehad, erg ideaal. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook overal veel last van gehad, erg moe, last van mijn rug etc. Maar goed, we weten waar we het voor doen en ik heb het daar ook wel voor over hè.

Ik ben nu 15 weken en 2 dagen. Inderdaad: op naar de 4 maanden. Jeetje wat klinkt dat alweer hè.

Terug
Bovenaan