wat is het hier rustig

het is erfelijk ja, mijn kind kan een afwijking krijgen maar het kan ook helemaal gezond geboren worden, ook kan het de genen meekregen en het dus weer aan zijn of haar kinderen overdragen, maar dat gaan ze dan na de geboorte bekijken. ja natuurlijke bevalling is minder belastend voor het hart dan een keizersnee, ik dacht eerst ook zal wel keizersnee worden maar is dus niet zo. tuurlijk mag je vragen wat ik heb. in je hart begint de aorta maar voordat hij begint zitten er 3 kleppen en ik miste er 1 vanaf mijn geboorte, op mijn 12e heb ik een donorklep gekregen en die zit er nog steeds in. omdat ik toen nog in de groei was kreeg ik er 1 die mee zou groeien en die gaat dan 10 a 15 jaar mee, hij zit er nu bijna 12 jaar in dus zal binnekort weer geopeerd moeten worden. mijn wens was ook om voor die operatie nog een kind te krijgen omdat ik anders weer lang moet wachten voor alles helemaal genezen en op kracht is.

mocht er iets niet duidelijk zijn mag je het gerust vragen

Ik dacht echt dat een keizersnee minder beslastend zou zijn. Omdat ik dacht dat je met een natuurlijk bevalling zoveel kracht kast. Maar van de andere kant is een keizersnee een grote operatie, wat natuurlijk ook veel vraagt.

Wel fijn dat jullie nu een kindje krijgen, voordat je geopereerd moet worden. Want dat zal ook wel lang herstel nodig hebben toch na zo operatie.
Voor jullie is het dus wel nog spannend tot na de geboorte of alles goed is.
Gelukkig kunnen ze tegenwoordig veel hè, medisch gezien.
Voor jou lijkt het me ook niet altijd makkelijk, ook al heb je er altijd mee leren leven. Blijft de volgende donorklep dan wel voor altijd? Of moet je dan na 10-15 jaar weer geopereerd?
Sorry voor al mijn vragen hoor...

geef niet hoor al die vragen.

met 20 weken krijg ik 3 echo's 1 van mijn hart, 1 van de doorbloeding van de navelstrend en placenta en 1 waar ze het hartje van het kindje helemaal gaan onderzoeken. en na de geboorte kunnen ze pas zien of hij of zij ook de genen heeft. ja herstel is vrij lang, het is natuurlijk een open hart operatie je borstbeen wordt doorgezaagd en voor dat dat allemaal weer op kracht ben je wel ff verder. de volgende klep blijft er voor altijd in ja als hij niet gaat lekken ofzo want dat doet die ik nu heb ook. maar dat doet hij al een jaar of 6 dus dat is niet echt zorgelijk maar moet wel in de gaten gehouden worden. ook heb ik ene vernauwing en een verwijding in mijn aorta maar dat is op dit moment ook allemaal heel minimaal dus niks aan de hand.

ja met een keizersnee verlies je veel bloed, en mijn cardioloog zei dat een natuurlijke bevalling minder belastend is voor het hart. dus dan zal het wel zo hihih.

Goh Nathalie, wat een verhaal. Dat is nog een zware operatie in het vooruitzicht. Wel fijn dat je er bijna geen last van hebt.
Met de bevalling wil je graag een ruggeprik las ik, nou ik kan hem je van harte aanraden. Bij mijn dochtertje moest ik in het ziekenhuis bevallen ivm een stuitbevalling. En toen het niet echt prettig was heb ik meteen een ruggeprik gevraagd. Tegen de tijd dat ik de ruggeprik kreeg zat ik in een weeenstorm en het was een verademing als ie gaat werken. Je kunt echt de hele wereld weer aan. Ik heb zelfs mijn moeder nog gebeld, die niks in de gaten dat ik aan het bevallen was. Helaas is het alsnog een spoedkeizersnede geworden, maar dat is weer een ander verhaal.
Dittie wat heb je een leuke website!! Er staan echt leuke dingen op, vooral die kraampakketten vind ik echt leuk. Loopt je winkeltje goed en ben je er al lang mee bezig?
Zelf werk ik niet meer, dus ben ik huisvrouw zeg maar. Het was niet meer te combineren met mijn man's werk en de kleine. We hebben een boerderij en mijn man is eigenlijk 7 dagen per week aan het werk. Dus zorg ik dat thuis alles op rolletjes verloopt. In het begin wel gek dat je niet meer buitenshuis werkt, maar nu ben ik er helemaal aan gewend. En we hebben genoeg bedrijvigheid om ons heen.
Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Wij zijn gisteravond heerlijk uit eten geweest met mijn ouders. Vanavond lekker op de bank. En morgenmiddag hebben we een verjaardag met bbq. Dus dat is vooral lekker eten! Maar daar heb ik geen probleem mee.

Dames nog een fijne dag vandaag!!

Liefs Jane

@ Nathalie: Jeetje, dat is dan wel een flinke operatie. Wel fijn dat je daarna geen operatie meer hoeft!
Over een ruggenprik kan ik niet oordelen, ik heb de vorige keer op eigen krachten gedaan. Ik wilde eigenlijk in het ziekenhuis bevallen. Maar toen de vk nog wilde kijken hoeveel ontsluiting ik had, had ik 10cm, dus grote kans dat ik dan in de auto zou zijn bevallen. Daarna was Jesse eruit in 3x persen. Dus dat was wel makkelijk. Maar die weeen, oei oei oei. Ja als ik daar iets voor had gekregen dan zou dat fijn zijn geweest.

@Jane: dankjewel voor de complimenten voor mijn winkel. Het gaat best goed. Elke week verschillende bestellingen. Het is goed te combineren met het thuis zijn. Ik heb er wel heel bewust voor gekozen om ontslag te nemen en voor mijn kindje te zorgen. Dit bevalt me prima. Vooral omdat ik nu ook iets om handen heb. Als de kinderen later weer wat ouder zijn en naar schol gaan, ga ik misschien wel weer buitenhuis werken.
Lijkt me soms ook wel moeilijk dat je man zoveel moet werken. Hebben jullie toch ook bijna geen tijd samen? Vroeg opstaan en laat thuiskomen toch??

Dit weekend komen vrienden (zometeen, ben ik op aan het wachten) en morgen hebben we smorgens een verjaardag. Het weekend vliegt altijd voorbij zeg.
Fijne bbq morgen!

Bij ons is het de derde en we hebben al een jongen en een meisje. Ofwel; niks leuks meer te shoppen, haha.

Maar de kamertjes moeten wel weer herverdeeld worden, dus een beetje kluswerk zit er nog wel in. maar dat doen we later wel.

Terug
Bovenaan