Hey Amber,
Ik las jouw verhaal hier en wou daarop reageren... herkende mezelf eigenlijk een beetje... Bij mij is ook vastgesteld dat beide eileiders volledig verstopt zitten ten gevolge van een infectie die ik enkele jaren geleden moet meegemaakt hebben zonder het echt te voelen. Heb ook dat onderzoek gehad op radiologie met die vloeistof en reeds de kijkoperatie maar ze konden er niks meer aan doen. De enige optie is dus ivf... En zoals je zegt, je bent dan heel kwaad op je eigen lichaam, je voelt je geen vrouw meer, enz... T'is inderdaad wel iets wat je moet verwerken, wat niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Maar denk dat we het moeten bekijken vanuit het standpunt dat we blij moeten zijn dat er nu ivf bestaat en we nog een kans krijgen om zwanger te worden. Had je dat vroeger, dan was het, je bent onvruchtbaar en daar stond je dan! Probeer me daar een beetje aan recht te trekken.
Dag schuerke,
Het is inderdaad zo dat als je in zo'n situatie zit, je die dingen verkeerd of anders opneemt. Het is zeker een geschenk als je al gezonde kinderen hebt en je moet daar ook blij mee zijn maar het is ook zoals men zegt, om het even voor het hoeveelste kind je gaat, zoiets blijft pijn doen. Maar ik begrijp ook dat als iemand dat zegt, dat die dat zeker niet met de verkeerde bedoelingen doen en je proberen op te peppen! We moeten het inderdaad wel proberen positief te bekijken zoals je zegt dat je vastere datums en zo hebt en het dan snel weet wanneer je zwanger bent. Jezelf in een put trekken is inderdaad niet gezond maar hoe hard je ook je best doet, soms zit je er terug in voor je het weet en de ene dag is de andere niet...
Ik loop soms ook de muren op...
Gelukkig kan ik hier wat van me af schrijven en heb ik veel mensen rondom mij die me steunen...
Veel liefs
San XxX