wat is het leven af en toe k*t als je zwanger wilt worden, weg droom

Oke volgens mij hebben er verschillende mensen mijn berichtje helemaal verkeerd gelezen.

Zoals ik al schreef bedoelde ik het niet verkeerd maar wilde haar opbeuren met een aantal dingen zoals:

Een dochter die ze al hebben (maakt niet goed als je meer kinderen wil weet ik wel).
Als ze onder behandeling komt weet ze zoals ze zelf schrijft wel waar ze aan toe is kwa:
 Wanneer ongi
 Wanneer eisprong enz enz.

Jammer dat het zo is gegaan

Hey Amber,

Ik las jouw verhaal hier en wou daarop reageren... herkende mezelf eigenlijk een beetje... Bij mij is ook vastgesteld dat beide eileiders volledig verstopt zitten ten gevolge van een infectie die ik enkele jaren geleden moet meegemaakt hebben zonder het echt te voelen. Heb ook dat onderzoek gehad op radiologie met die vloeistof en reeds de kijkoperatie maar ze konden er niks meer aan doen. De enige optie is dus ivf... En zoals je zegt, je bent dan heel kwaad op je eigen lichaam, je voelt je geen vrouw meer, enz... T'is inderdaad wel iets wat je moet verwerken, wat niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Maar denk dat we het moeten bekijken vanuit het standpunt dat we blij moeten zijn dat er nu ivf bestaat en we nog een kans krijgen om zwanger te worden. Had je dat vroeger, dan was het, je bent onvruchtbaar en daar stond je dan! Probeer me daar een beetje aan recht te trekken.

Dag schuerke,
Het is inderdaad zo dat als je in zo'n situatie zit, je die dingen verkeerd of anders opneemt. Het is zeker  een geschenk als je al gezonde kinderen hebt en je moet daar ook blij mee zijn maar het is ook zoals men zegt, om het even voor het hoeveelste kind je gaat, zoiets blijft pijn doen. Maar ik begrijp ook dat als iemand dat zegt, dat die dat zeker niet met de verkeerde bedoelingen doen en je proberen op te peppen! We moeten het inderdaad wel proberen positief te bekijken zoals je zegt dat je vastere datums en zo hebt en het dan snel weet wanneer je zwanger bent. Jezelf in een put trekken is inderdaad niet gezond maar hoe hard je ook je best doet, soms zit je er terug in voor je het weet en de ene dag is de andere niet...
Ik loop soms ook de muren op...
Gelukkig kan ik hier wat van me af schrijven en heb ik veel mensen rondom mij die me steunen...

Veel liefs
San XxX

@sannekuh
Bedankt voor je reactie, ik ben blij dat ik niet de enige ben met deze gevoelens, nu is het zo, ik accepteer het nog niet, ik had namelijk een invalgyn en nu denk ik allemaal dat als ik as donderdag naar mn eigen gyn moet dat die zegt dat het een verkeerde diagnose is,maar dat is natuurlijk niet reeel dat weet ik, maar is toch moelijk zoals je zegt, we wachten donderdag maar af.

Hoe is het verder met jou afgelopen heb je al ivf gehad of moet dat nog?

Gr Amber07

Hey Amber,

T'is inderdaad beter als je weet dat je niet de enige bent met dit probleem maar toch iets heel moeilijk om een plaats te geven vind ik.
Dus donderdag moet je terug bij je eigen gyn? Weet je wat hij dan gaat doen of zo?
Ik moet morgen voor de eerste keer bij de fertiliteitsarts. Ben zo benieuwd, zo zenuwachtig... Laat ze maar snel kunnen beginnen!
Had zelf ook gehoopt dat het na die kijkoperatie in orde zou geweest zijn, maar dat was dus niet het geval... Hopelijk staan we morgen terug een stap dichter!
Laat me maar weten hoe het met je gaat hoor meis!

Liefs
San XxX

@ sannekuh
Toen jij die kijkoperatie liet doen kreeg je toen meteen te horen dat er neits meer aan te doen was, of moest je weer eerst paar maanden proberen, ik heb echt geen idee.
ik weet ook echt wat de gyn gaat doen donderdag of wat ze gaat zeggen, ik heb me er wel al op ingesteld dat het ivf gaat worden, ik wil denk ik niet eens ene kijkoperatie, ik dnek dan alleen nog maar dan duurt het nog langer en we zijn al lang bezig. En heeft zon kijkoperatie wel nut, want dat wil ik natuurlijk ook wel weten niet dat ze gaan kijken en het heeft bij voorbaat toch geen nut.
Ik dacht dat gyn en fertiliteitarts zelfde persoon ware, volgens mij is dat bij ons ziekenhuis namelijk wel het geval, tenminste dat staat altijd op dr kaartje die bij het loket staat gyn en fertiliteit, ik weet niet eens of het het goede woord is, erg lastig woord.
Maar ben beneiuwd iig donderdag, maar wel spannend voor jou. Dus je weet ook nog niet of je iets met hormonen moet slikken of spuiten?

Succes en hoop van je te horen.

Gr Am

Er zit wel degelijk verschil tussen een kijkoperatie (laparascopie) en een HSG. Bij de eerste (lap) ga je echt onder narcose en gaan ze alles rondom je baarmoeder en eierstokken bekijken. Misschien is het zelfs mogelijk de eileiders weer open te maken. Bij een HSG spuiten ze met een vloeistof en soms maakt dit de eileiders weer open, maar in veel gevallen niet.

Ook kunnen ze bij een laparascopie de oorzaak van de blokkade veel beter zien en inschatten of het permanent is of niet (soms zijn verklevingen bijvoorbeeld wel weg te halen, niet altijd).
Een laparascopie is geen pretje (ik ben er een week van thuis geweest), maar dan heb je wel antwoorden en kan je de optimale behandeling uitkiezen.

Groetjes, Esk

Nog even een aanvulling: het woord kijkoperatie is misschien wat misleidend. Ik heb een "kijk" operatie gehad, maar ze hebben wel tegelijkertijd een cyste weggehaald, dus dat is niet alleen maar "kijken". Laat je goed voorlichten over wat ze willen doen, wat het voor consequenties heeft en of je er wat mee opschiet. Stel nou dat er een kans is dat ze tijdens die operatie je eileiders weer kunnen openmaken? Dan is dat toch het proberen waard?

Esk

@esk
Het is het dan zeker waard, maar ik wil dan wel weten of het wel zin heeft, als ze het al niet zo groot inschatten dan is het wat anders, maar als ze het bijna voor de 100procent zeker weten da thet opengemaakt kan worden dan doe ik het achter elkaar, maar voor zover ik kon zien warren ze alletwee dicht, dus ben benieuwd, iig heel erg bedankt voor je reactie.
Hoe is het verder met jou verlopen?

Gr Amber07

Terug
Bovenaan