Wat is jullie ervaring met 3 kinderen?

Hoi Ris,

ik ben zelf zwanger van de eerste, mijn man heeft wet twee kids, die bij hun moeder wonen en hier om het weekend zijn. Er hebben al een boel gereageerd, maar ik zag dat twee praktische puntjes nog niet zo aan bod waren geweest... :)
Wat betreft de auto: wij zijn gisteren bij prenatal geweest voor kinderwagen, maxi-cosi enz, en kregen een foldertje mee over hoe het zit met de eisen van zitjes in de auto. Omdat de meeste auto's geen drie zitjes naast elkaar kunnen, mag een derde kind zonder zitje of verhoging in de heupgordel, mits het kind ouder is dan 3 jaar.
Wat ons betreft was dat een hele opluchting, want wij waren ons ook al zorgen aan het maken over hoe dat zou moeten. De oudste (nu 7) kan dus gewoon lekker in het midden in de heupgordel.

En wat betreft je postnatale depressie: omdat je blijkbaar gevoelig bent voor die hormoonschommelingen, kun je idd preventief behandeld worden, waarmee die depressie voorkomen kan worden. Is idd echt alleen een hormoonkwestie. Volgens mij heb je dan gewoon medische indicatie om door de gyn begeleid te worden, die je goed kan begeleiden bij het gebruik van die extra hormonen enz.
Wel heftig zeg, dat je dat gehad hebt! Gelukkig weten ze tegenwoordig waar het van komt, :)

hoi hoi,

ik vind het wel grappig dat mensen echt practisch gaan nadenken
over wel of geen 3e kindje..ik ben ervan overtuigd dat je gaat leven
naar het aantal kinderen dat je hebt!!
ik heb 3 kids van 7.6 en 4 (in 3 jaar gekregen dus) en ben inmiddels
zwanger van de 4e!!!! we hebben een 7 persoons auto, omdat wij vonden dat
de kinderen met hun 3en al erg krap zaten achterin, sterker nog, en kunnen niet eens 3 kinderstoeltjes naast elkaar!!
als ik 1 kind zou hebben, zou ik elk jaar met het vliegtuig naar een warm land willen.
elke dag uit eten, veel naar de stad om te shoppen!!!
nu blijft het bij de camping,zelf koken, patat halen en spms uit eten...
maar who cares.....ik heb 3 gezonde kinderen en binnenkort hopenlijk 4!!!
nooit over de gevolgen nagedacht (mijn man wel) ik heb zoiets van, we zien wel hoe het loopt,passen ons aan, en zijn op onze manier gelukkig!!
en wij hebben echt geen top-salaris hoor!!!
ik werk ook behoorlijk wat bij..
en ik zeg niet dat het verkeerd is om er zo goed en bewust over na te denken!!
misschien doe ik het zelf wel verkeerd om er zo makkelijk over te denken soms..
ik wens je veel succes bij je keuze!!
en 3 is echt gezellig hoor!!!!
liefs wenn

Zou ik onder begeleiding van een gyn moeten lopen dan? Ik wil me er wel nog in gaan verdiepen. Misschien neem ik gewoon even contact op met een verloskundige. Maar ik ben er haast van overtuigt dat een postnatale depressie te voorkomen is.

Ik denk dat we er wel uit zijn. Mijn vriend maakt zich alleen nog maar zorgen over hoe we alles moeten regelen met het huishuiden enzo. Maar ik denk dat dat wel vanzelf gaat lopen. Ik heb een jong paard, waar ik net mee begonnen ben om in te rijden, heel lang naart uit gekeken, ( ik heb haar al van af veulen) Maar dan laat ik haar maar een paar maanden stil staan. Of ik zoek ienad anders om tijdelijk te rijden.
Soms krijg ik het wel even benauwd, dan weet ik niet of ik het wel aan kan. Maar het lijkt me wel heel leuk en gezellig......
Ik denk dat ik mn pilstip nog afmaak......... En dat we er dan voor gaan!

Ben nu bijna 20 week zwanger van de 3e en kijk er enorm naar uit!
En hoe het gaat lopen?! Zien we wel, loopt wel los denk ik. Tegen de tijd dat deze baby geboren gaat worden zijn de andere kinderen ruim 4 en bijna 3 (schelen 18 maand) en met name de oudste zal toch al best wel veel meekrijgen.

Huishouden en dergelijke komt ook wel goed en anders maar een dag niet hoor

groetjes,
Marije

hoi

In april ben ik bevallen van onze 3e dochter, de oudste is net 3 jaar geworden, de middelste is 18 maand en zij is nu dus 2 maand. Het is druk maar vooral leuk en gezellig. Het huishouden doe ik wanneer ik tijd heb of ze alle 3 op bed liggen, maak me ook niet bijzonder druk om een stofje hier en daar haha. We hadden alleen wat praktische "problemen" de 2 oudsten slapen nu op 1 kamer, we hebben een duowagen gekocht en een andere auto aangezien 3 zitjes niet in elke auto past op de achterbank. Maar verder is het vooral prachtig om te zien hoe mooi ze op elkaar reageren, hoe leuk ze samen spelen en hoe de oudste 2 het moederen na spelen met hun poppen.

succes!

Terug
Bovenaan